• mintuu

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hejsan:) hoppas också in här plussade den 15/8, men hcg i blodet är lite svajig, hoppas verkligen det går vägen!

Vet att man inte ska testa hela tiden men man får ju mer "hopp" :) detta ä igår på morgonen.o grattis till alla er!:)

• mintuu
    LovisaC1982 skrev 2015-08-30 22:56:29 följande:
    Hej och välkommen . Jag plussade också den 15/8 så då är vi ungefär samma i tid, jag gick in i vecka 7 idag. Ursäkta den nyfikna frågan men vad innebär det med att hcg är svajigt? Hur mår du annars, mycket symptom?
    Va roligt! :) det var lågt och dom trodde till 99% att jag skulle få missfall. Nu har det rättat till sig o ligger lågt men ändå dubblats på dagar så doktorn sa förhoppningsvis är det en vanlig graviditet, men jag ropar inte hej än. Är troligtvis en låghormonare. Hoppas allt går vägen :) Jag har jätte ont i brösten, hungrig hela tiden :) Har du några symtom?:)
  • mintuu
    LovisaC1982 skrev 2015-08-31 20:13:39 följande:
    Oj vad läskigt men skönt att det gått åt rätt håll . Jag håller tummar och tår att det går vägen.

Jo här är bara fint, inte så mycket symptom men jag har fått svullna, enorma bröst och ömma bröstvårtor. Är också hungrig hela tiden och framförallt TRÖTT. Skulle kunna sova dygnet runt haha!

Jag har nedräkning till tidigt ultraljud om två veckor och inskrivning om tre veckor. Har du också nåt sånt att se fram emot?
    Ja, trött är jag också. Är helt död på dagarna haha.
    Jag ska iväg nu på onsdag för ett tidigt ultraljud o se så att allt ser bra ut, hoppas dom ser det dom ska iallafall :) 
  • mintuu

Måste fråga när berättade ni för släkt och föräldrar om gravidieten? :)

• mintuu

Nån här som kan hjälpa? Jag får inte i mig något jag mår så fruktansvärt dåligt, har vart såhär sen i v 5 nu i v11. Känner mig helt matt som att jag ska svimma när som helst, orkar ingenting o svettas o fryser, helt konstigt :( några som har tips på va man kan göra o när man ska söka hjälp? Har fått recept illamåendatabletter, provat försöka äta olika saker men inget går :(

• mintuu
    mollybelle skrev 2015-10-11 18:53:17 följande:

Mår likadant är i vecka 17 nu..(mått så här sen jag plussade)

Se till att försöka få hjälp med dropp, det kan hjälpa till att pigga upp mycket.

Ska till doktorn imorn så får prata me henne, hade hoppats på o slippa dropp men nu känns de som att jag skulle kunna sova ute om de skulle hjälpa! Va jobbigt att du också ska va så, o så länge också!
  • mintuu
    safiia skrev 2015-10-11 19:58:43 följande:

Jag har mått så sedan v5-6 jag med (nu v17). Jag har krävt hjälp då jag inte fått något att hållas i mig på 4-5dagar. Om vätska hålls i så är det nog inte lika bråttom. Lite beroende på hur jag känt mig. Dropp hjälper, om än tillfälligt. Absolut inget dåligt eller hemskt med dropp. Du har även en liten att tänka på så sök och kräv hjälp om det känns så! Mediciner har inte hjälpt mig heller och jag har varit in tre gånger för att få dropp.

Får säga de att jag måste ha hjälp, exakt är ju inte bara jag de handlar om längre! Vill inte ställa till nått men hår verkligen inte o få i mig nått, provade med isglass för de brukar alltid gå när jag ä magsjuk men de kom upp lila snabbt som allt annat;/
  • mintuu
    elin1987 skrev 2015-10-19 10:45:29 följande:

Jag har tappat bort pappret jag fick om ultraljudet i flytten :/ fick man äta eller dricka innan ?

Hur gick det idag?:)
  • mintuu
    elin1987 skrev 2015-10-19 18:59:40 följande:

Underbart :) en liten flicka gömde sig därinne

Åh va mysigt! Va skönt att allt såg bra ut :)
  • mintuu

Snart 29 äntligen får ja se den lilla igen! Ska bli så kul! Var på rul den 2dec så lite större ä den väl nu i v 23:) lite negativ känsla idag då man känner att alla ens vänner vänder eller va man säger, i början va de så gulligull o inget skulle ändras, nu får man aldrig dölja me ut o hitta på nått för allt går ut på o supa tydligen bara då man kan umgås.. Och även fast jag sagt att jag gärna följer me som vanligt fast nykter. Man blir o känna sig så ensam. Och ledsen, som tur är har ja min kära sambo som stöttar mig.. Nu får man sova och ladda för mellandagsrean imorn! Förlåt för negativt inlägg :( men känns bra o skriva av mig till er!:) Godnatt:)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?