• Tett90

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej:) får man hoppa in med er här?
    Vi är gravida med första barnet vecka11 (10+4)

• Tett90
    Linkken skrev 2015-08-27 07:42:24 följande:
    Grattis, vad roligt! Och vad härligt att få börja bona om i alldeles eget och nytt hem lagom tills bebisen kommer. Glad
    Tett90 skrev 2015-08-26 20:51:24 följande:

Hej:) får man hoppa in med er här?
    Vi är gravida med första barnet vecka11 (10+4)

Såklart, välkommen! Glad Hur har det gått för dig hittills?

Tack :) de har gått bra;) hade två veckor av extremt illamående så de va skönt att slippa de sen:) har haft ganska mycket värk som gjort mig orolig men antar att de är växtvärk :)
    Ska till bm nästa vecka och hoppas kanske få nå mer bekräftelse att de bor någon där inne då de känns ganska overkligt :)
  • Tett90
    Linkken skrev 2015-08-27 12:08:35 följande:
    Flera här som haft problem med illamående, själv hade jag tre veckor då jag spydde en gång varje morgon, men sedan mådde okej resten av dagen, så jag har sluppit ganska enkelt undan. Värk har jag också haft i både mage och rygg, men det är nog växtvärk, precis som du säger!

Har du fått någon tid till ultraljud än? Vi var på ett privat i v. 11 och det var absolut värt pengarna bara för att få se den lilla där inne. Sedan var vi i måndags också (v.13 nu), så vi har sett pyret och det bultande hjärtat två gånger. En otrolig upplevelse! Det känns absolut mer verkligt efter det, kan jag lova! Glad
    Ja när man hör hur andra har det har man haft det väldigt lindrigt men jobbigt var det ändå ;)
    Nej vi ska till bm 2/9 och hoppas på att få se den lilla då om inte kanske bara höra ett hjärtljud! När vi varit där får vi en tid för kub inom 2veckor :) så någonstans i mitten av september hoppas jag vi fått sett den lilla :) är i vecka 11(10+5) nu och tror inte att dom gör kub efter 14fulla veckor eller nått sånt :)
    Sen får vi väll vänta ännu längre på att få veta kön :) men de är ok sålänge h*n är frisk och lever ;)
  • Tett90
    mintuu skrev 2015-09-03 14:38:53 följande:

Måste fråga när berättade ni för släkt och föräldrar om gravidieten? :)

Föräldrarna fick veta i V8-9 och släkt och vänner vet inget ännu :) är i vecka 12 (på lördag v13) och tänkte vänta till efter kub
  • Tett90
    S79 skrev 2015-09-10 16:13:26 följande:

Nu var det ett tag sen jag skrev något men jag är här och läser! :)

Hur mår ni allihop? Jag är så avundsjuk på er som börjar må bra igen. I typ varenda app står det att nu brukar man må fantastiskt bra. Jo tjena... Jag har varit hemma från jobbet hela veckan nu och bara legat i soffan eller sängen. Jag är så yr att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Lågt blodtryck säger BM. Klarar inte av att stå upp mer än korta stunder. Tog en dusch nyss och trodde att jag skulle svimma. Inte så kul. Min stackars sambo får stå ut med att göra typ allt här hemma och jag får så dåligt samvete att jag inte orkar hjälpa till. Är i mitten av vecka 16 och trodde verkligen att jag skulle få må bra nu. Förlåt för deppinlägg...

De är helt okej med deppinlägg, vi är här för varandra i både Depp och lycka tänker jag :)
    Hoppas verkligen du mår bättre snart , har du känt av den lilla ännu?
    Jag är i v 13 och ska imorgon göra kub och är sådär onödigt nervös... Tänk om de inte finns nått hjärta som slår ... Åååå vill bara att de ska bli fredag !!
  • Tett90

Får ganska ont ibland, får som mensvärk.. Mest på kvällarna, är i v 13 ! Någon annan som fått så?
    Blir orolig

• Tett90

En timme kvar till kub ... Är så nervös så jag mår illa ! Ska alltså få se den lille för första gången !!

• Tett90

Jag håller på att flippa ur här hemma !!!! Har råkat äta anka som inte var genomstekt !!!!!!!!!!!

• Tett90

Kan inte släppa de !!! Kan jag göra nått?
    Hur vet ja om de var galet ?

• Tett90
    Cissi90 skrev 2015-09-22 23:31:32 följande:
    Åt du mycket? På vilket sätt åt du ankan?
    Var på resturang med väldigt dunkel belysning och var m jobbet så all mat var förbeställd !
    Hann äta kanska 4-5 tuggor innan jag insåg att den inte var helt igenomstekt( eftersom anka tydligen inte ska vara de !)
    Vet inte hur länge de tar innan man får veta att de blivit något tokigt .....
  • Tett90
    LMG skrev 2015-09-28 17:41:41 följande:

Då var äntligen rutinultraljudet gjort. Låg en fullt frisk liten flicka i min mage :) är såå glad just nu

Ååååh va härligt !!
  • Tett90

Vi var på RUL igår :) och de kommer en liten tjej???????? som inte var någon linslus och gjorde de lite svårt för oss att få nån bra bild!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?