Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Katten95 skrev 2015-08-21 15:38:11 följande:

Då va inskrivningen klar! Viaginalt ultraljud den 1 september :) ??

Då ska jag göra mitt kub! :D
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-21 19:58:14 följande:
    Jag har också sent :) kommer redan vara i vecka 10 vid inskrivningen, men det är tydligen ganska vanligt?
    Går in i v12 imorrn och har inskrivning nästa vecka :)
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-21 22:45:05 följande:
    Ja precis! Tror alla bara har en önskan (jag också såklart) att se sin bebis, ställa alla frågor till barnmorskan man funderar på och få lugna ner sig helt enkelt :) önskar Jag kunde gå i morgon liksom haha
    Å jag vet, har väntat och längtat i 1,5 månad! Men på måndag är det inskrivning och veckan efter! :) Vilken vecka är du i? Även om tiden går långsamt så vips så är det din tur! Jag kände ändå att det var skönt med sen inskrivning när missfallsrisken sjunkit och så.
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-21 23:16:42 följande:
    Jag är bara i början på vecka 6 :) är super tidig med det mesta, men det är för vi fick hjälp med att bli gravida genom mediciner osv så vi visste redan i vecka 4 att Jag var gravid :) därav inskrivningen bokad snabbt haha.

Åh hoppas du får bra svar och allting inbokat som du vill!
    Det skulle stå att veckan efter är det ultraljud haha. Fick inte med ultraljudet bara:) så på måndag är det inskrivning och den1e är det ultraljud. Längtar!
    Ja jag förstår det:) stort grattis till graviditeten! Hur mår du? :)
  • pannkakan87
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 09:05:52 följande:

Måste bara dela med mig av nattens skräckupplevelse, vaknade och hade så ont i magen att jag varken kunde andas eller röra mig. Försökte vända mig och trodde att jag skulle dö på fläcken. Innan total panik hann bryta ut insåg jag att jag iaf hade ont i rätt mage och efter några minuter släppte det men jag blev rejält rädd. Är det nån mer än jag som har mycket som stick eller småhugg i magen? Jag har det till och från under dagarna och även om det är obehagligt så tänker jag att det inte är nåt konstigt.

Det kan säkert vara tarmarna pga de flyttar sig och luft fastnar och gör ont. Har också haft lite magknip och sånt. Tror inte att du behöver oroa dig :)
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-22 00:28:34 följande:
    Åh roligt! Kommer vara fantastiskt säkert!

Jag har ganska mycket symptom men inga morgon kräkningar iallafall så det är ju skönt haha. Hur mår du?
    Jag har inte heller haft mycket spyor.. Ungefär tre stycken på hela graviditeten :) Började må lite illa runt vecka åtta och det har hållit i sig ett par veckor men inget allvarligt utan mest att man går omkring och är lite åksjuk. Det brukar alltid hjälpa att dock så det har jag gjort. ;)

Jag läste i mina appar att nu susar inte en massa hormoner runt i hela kroppen längre utan är mer fokuserade kring livmodern - därför mår man oftast bättre from vecka 12. Och jag har känt av en skillnad de senaste dagarna. Lugnare och känner mig mer "normal" liksom. :)
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-22 07:34:02 följande:

Magiska v. 13 idag!! Den värsta tiden är över, så nu börjar jag känna mig lugnare och faktiskt kunna glädjas ordentligt åt graviditeten! Solig Har nog inte helt vågat tro det innan nu, men det ser ju faktiskt ut att bli en bebis för mig också. Skrattande

WOOOHOOO! Grattis! Solig

Så himla härligt! Jag går in i vecka 12 idag och har lite samma känsla även om det är en vecka kvar till jag kan vara helt säkert - eller ja egentligen på ultraljudet då så ungefär 8 dagar kvar eller nåt sånt. MEN de allra flesta missfall har redan skett vid denna vecka så jag känner mig ändå rätt lugn. :)

Hur mår du?
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-22 10:52:37 följande:
    Ja det känns precis som åksjuka! Är konstant trött, uppsvullen och sen blandat med att "åksjukan" kommer upp titt som tätt.

Skönt att det börjar lugna ner sig för dig! Börjar det synas än för dig?
    Yes jag har fått lite mage som börjar hårdna nu. Köpte gravidjeans i veckan - det bästa jag gjort. Så himla sköna och gött å ha nåt att växa i. Jag gillar inte leggings och så annars hade jag ju kunnat  vänta lite till. Mina andra jeans kan jag ha men de sitter absolut inte skönt över magen så jag är jätteglad över mina nya jeans. Solig
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-22 10:21:39 följande:
    Jo, vid vecka 12 lugnade jag mig också, och nu börjar det bara kännas bättre hela tiden! Så härligt! Glad

Jag mår faktiskt riktigt bra. Illamåendet har lagt sig och tröttheten också. Märker dock att jag fort blir trött och i dåligt skick om jag sover för lite, så jag är inte säker på hur länge jag kan fortsätta med mina nattskiften på jobbet. Men jag försöker så länge det går! Lite värk i mage och rygg har jag ibland, och nästäppa som aldrig förr. Men i övrigt är det bara prima och humöret är på topp! Både sambon och jag är så glada över att jag inte haft några vidare humörsvängningar (än, åtminstone) utan att jag fått vara glad så gott som hela tiden.

Hur mår du?
    Härligt att du mår så bra! :) Håller med dig om att man lättare blir trött. Jag är också väldigt hungrig fort och måste äta oftare annars mår jag dåligt. Annars mår jag också jättebra! Ingen värk nånstans och är rätt så lycklig bara. :) Dock har jag humörsväningar haha. Gråter väldigt lätt pga att jag blir rörd inte för att jag är ledsen. Kan handla om söta klipp på Facebook eller bara tanken på att min lilla bebis kanske suger på tummen inne i min mage. *åååå*
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?