Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

BF-lista:

Linkken: 26.02

S79: 28.02

LMG: 28.02

Katten95: 26.03

Becka89: 18.04

• becka1989

Här sitter vi och försöker komma på flicknamn som vi båda gillar men det är helt stilla i huvudet :P

Pojknamn har vi två och välja på men kan ju ändras när lillen kommer.

Men vi vill helst ha ett namn vi båda gillar så vi har något att prova med haha

• becka1989

Min sambo jobbar 2timmar hemifrån men kommer kunna åka direkt hem när det är dags men kan ju ta längre tid hem just pga att det är utanför Stockholm han jobbar och det är ganska mycket olyckor och köer där. Han kommer att börja åka med egen firma bil i vecka 38 annars kan det bli stora problem då dom åker 6st i en firmabil så kommer den lilla tidigare kan det bli lite problem.

Har jag min pappa som backup ifall jag behöver åka in han har varit med så många gånger och är så långt ifrån stressad man kan bli.

• becka1989

Usch det här ständiga illamående och kräkningarna som inte vill ge sig :( spytt varje dag sen i söndags men änsålänge 1-2gånger per dag vilket är lugnt men idag har jag mått dåligt hela dagen.

• becka1989

Usch huvudvärk sen igår men har kommit och gått hela veckan,höll på och svimma igår på en restaurang :/ hade senast 133/77 i blodtryck för 6veckor sedan. Vad tusan är det som händer

• becka1989

Idag är en dag jag helst ligger i soffan hela dagen men får ont i svanskotan av det och förvärkar och sammandragningar av att sitta och gå så det känns så där idag.

Håller på och skriver lista vad som ska packas i BBväskan oxå.

• becka1989

Usch och fy idag är en dag med förvärkar, foglossning och kräkningar :( lillen ligger så högt upp att den trycker på något som gör att jag spyr 10-30min efter jag ätit :/ mår illa för jag är hungrig oxå. Min kära sambo kommer nog få handla lite lättare mat att få isig när han kommer hem.

Bara att det är svårt att veta vad man ska ha

• becka1989

Usch idag är det åter en skit dag, vad jag än försöker äta kommer skiten upp efter någon timme igen :(

Inget funkar idag tydligen.

Nu får dagarna gå snabbare och lillen får gärna komma ut snart så man kan få bli människa igen.

Drömde inatt att lillen kom nästa fredag hoppas och håller tummarna för att den gör det då.

• becka1989
    LovisaC1982 skrev 2016-03-30 16:26:22 följande:

Låter inte alls roligt . Misstänker att du redan testat allt och lite till men min räddning just nu är blåbärssoppa och skorpor. Blir en hel del mackor också och annat lättätet som fiskbullar, pannkakor och ostkaka. Har ju mina issues med mat sen tidigare men barnmorskan sa till mig att även om det är lite socker i så är det mesta bättre än inget. Kan du äta yoghurt, risifrutti, kvarg eller liknande? Hon tipsade också om dom där proteinpudding som finns i 3 olika smaker (karamell är riktigt hemsk), kan ju vara värt att testa . Juice är en annan livräddare. Hoppas att du har din lille här snart så du kan få ägna dig åt en massa mys istället.

Allt som har med mjölk och grädde funkar inte mår ännu mer illa av det, prova med det mesta det jag hittills fått behålla är kräm så blir väl såna dagar framöver:(
  • becka1989

Härligt har legat i sängen sen 12 pga illamåendet, klockan 13 började jag få sammandragningar men mensvärk smärta som kommer mellan 2-10min efter varann har haft så sen kl 13 och det pågår fortfarande. Har aldrig haft så tätta innan och inte ens känt av det som jag gör nu.

Magen blir stenhård trycks uppåt och sen får jag mensvärk och ont i ryggen för varje gång, dock inget som har ökat i smärta utan har istället blivit kortare mellan vilan och sammandragningen

Kan det vara på g eller vad är det här???

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?