Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
BF-lista:
Linkken: 26.02
S79: 28.02
LMG: 28.02
Natalila: 23.03
Katten95: 26.03
Becka1989: 18.04
BF-lista:
Linkken: 26.02
S79: 28.02
LMG: 28.02
Natalila: 23.03
Katten95: 26.03
Becka1989: 18.04
Har varit inne och kikat men inte skrivit på länge! Bebis kom i lördags morse 9 dagar före Bf och är världens finaste pojke! Förlossningen gick otroligt bra, hade dock förväntat mig mer smärta!
Vecka 36 idag :)
Natalila- fin mage! :) och vilken fin spjälsäng i bakgrunden!
Här inleds också vecka 36 i morgon. Var till läkare i veckan. Livmodertappen har blivit mjuk så det är skönt att det händer något. Har varken känt sammandragningar eller förvärkar men läkaren sade att jag nog måste ha haft något eftersom trappen mjuknat. Jag har vaknat om nätterna och i alla fall trött att jag känt något men inte sedan känt något längre då jag är vaken. Så jag antar att det är förvärkar. Dom misstänker att jag har havandeskapsförgiftning på gång (mycket vätska och nu även lite protein i urinen) så har nu bm besök inbokat igen nästa vecka för att kolla det. Har lånat blodtrycksmätare och blodtrycket är ändå helt ok. Borde nog packa väskan ifall det blir akut färd till bb. Hoppas ändå hon hålls inne till mars :)
Hur går det för er andra?
Enligt bf listan så är de ju två stycken som har dagens datum, hur går de för er? :)
Hej på er!
Här är allt så underbart bra! Vi har fått komma hem med vår fantastiska lille son och det är verkligen en lycka som inte går att beskriva. Att man känner såhär starkt såhär snabbt för någon, det är otroligt!
Snittet gick jättebra, det var komplikationsfritt och min återhämtning har gått otroligt bra. Att stiga upp och börja röra sig första gången gjorde såklart ont och kändes väldigt konstigt, men jag var envis och ville röra mig mycket och det har absolut hjälpt. Så ifall någon av er måste föda med kejsarsnitt sen fast ni inte skulle vilja behöver ni inte vara rädda, det går hur bra som helst!
Glad för er skull som har detta fantastiska framför er ännu, jag hoppas ni alla får lika fina upplevelser som vi haft. Nu ska jag bara fortsätta njuta av mitt lilla mirakel!
Kram på er!
Inlagd på förlossningen nu och öppen 3cm! Äntligen :D
Tror slemproppen gick igår, idag har jag haft vad jag tror kan vara förvärkar till och från hela dagen, värst kring lunch. Så svårt att veta när man inte varit med om det förut. Får hoppas att han har tänkt komma snart :)
Här gick det undan. 22.01 kom våran lilla tjej till världen :) hann inte ens med lustgas först jag fick krystvärkar