Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Är i vecka 37 nu, och jag håller på att svettas ihjäl!! Alltså det spelar ingen roll vad jag gör, bara jag sitter upp så rinner det typ.. någon som haft/har samma ? sskit jobbigt :(
Är i vecka 37 nu, och jag håller på att svettas ihjäl!! Alltså det spelar ingen roll vad jag gör, bara jag sitter upp så rinner det typ.. någon som haft/har samma ? sskit jobbigt :(
V. 40+1 och är inne på förlossningen pga. misstänkt havandeskapsförgiftnig. Efter att ha kräkts sedan juli så känns det dock helt ok att kroppen börjar protestera nu, den har kämpat bra. Så nu får jag se om det blir en igångsättning kanske, har ändå haft starka sammandragningar som bara blir värre i tre timmar nu så jag kanske hinner starta mig själv... Gash nu får bebisen komma!
Jag har haft förvärkar i princip hela dagen, visste inte vart jag skulle ta vägen ett tag men de lugna ner sig. Hoppas de är dags för mig snart oxå :)
Börjar oxå bli riktigt trött, 11 dagar kvar till bf och har ju börjat känna av mer och mer så jag hoppas han vill titta ut snart.
Sendrag i vaderna har jag haft ett bra tag, helst när jag sträcker på mig på morgnarna.
Inatt vaknade jag 2-3 ggr och hade ont i rygg och ljumskarna men så går de över efter en stund, kan de inte bli värre istället ;)
Det är väl bara att hålla ut.
22 h på förlossningen med värk med 10-2 minuter mellan värkarna på grund av igångsättning. Ingen medicinering just nu men har egna värkar så förhoppningsvis händer det något! Fått vänts så länge pga. att bebisen ej är fixerad och sjukhuset är överfullt... men men, är inte helt Slut än i alla fall :)
34 timmar varav 10 mer aktiva! När de tog vattnet fick jag genast väldigt ont och fick ryggbedövning efter ca. 1h. Då var jag öppen 4 cm. Sedan sov jag mellan de mycket mjukare värkarna u ca. 1h och 15 min och när se kollade då var jag fullt öppen och hade två kanter kvar. Sedan var det 4 h kvar. Jag fick provkrysta först för bebisen låg så högt, sedan fick jag ligga och andas genom värkarna i ca. 40 min så kroppen tillslut nästan krystade utan mig. Då var det dags och 25 min senare, när de hade klippt mig lite och var påväg in med sugklocka så fick jag en ordentlig värk och lyckades få ner bebisen förbi blygbenet och huvudet halvvägs ut så det fick stå och spänna. Blev riktigt chockad! Två värkar senare kom bebisen ut! En liten knubbig kille som är det vackraste jag sett. Illamåendet har varit helt borta nu i 5 h trots att jag ätit så jag mår bättre än på många månader. Löjligt lycklig känner jag mig!
Ligger inne på förlossningen vattnet gick igår kväll vecka 38+3 :)
Vad kul att det kommer bebisar en efter en och att det har gått bra för er som fått!
Nu har jag 9 dagar kvar till bf och börjat känna av mer och mer. Massa sammandragningar som har börjat göra ont så han får gärna komma nu :)
Har haft värkar från klockan 3 inatt och nu börjar de äntligen sätta lite mer fart med både smärta och kommer allt tätare.
Är fortfarande hemma men nu börjar de göra så ont så ringer nog snart in till förlossningen. Hoppas han är på g
Har legat på förlossningen sedan halv 1 inatt, öppen 3 cm men de börjar avta :( snart undersökning igen
Ligger på förlossningen nu och har fått ryggbedövning och dropp som ska sätta fart på de hela :) min lilla kille kommer under kvällen hoppas jag!
Kan verkligen rekommendera epidural, vilken lättnad de blev efter ha legat och haft panikont innan!
Inatt tittade min lilla kille ut äntligen! Kämpade oss igenom 24 timmar på förlossningen och 24 hemma innan ungefär!
Nu är de mys och gos för fulla muggar :)
Grattis till alla bebisar som har kommit.
Vi ligger och myser på patienthotellet och vill helst bara åka hem, på måndag förmiddag får vi äntligen göra de! :)
Tur att man har världens bästa sällskap iaf så går de lite snabbare :)
Nu kan jag äntligen meddela att min fina pojke kom kl 06:51 imorse och vägde hela 3410 gram och var 52 cm lång. Aldrig sätt något vackrare i mitt liv! <3
Min pojk heter Gibson :)