• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Vilken tur att jag klarade av att ha lite is i magen för nu sparkar hon för fullt :)

• elin1987

Ja absolut nu njuter jag :) så gott det går om man bortser från rygg och fotont. Som tur är har stan kvällsöppet så ska in och köpa ett par stödstrumpor snart så jag kan jobba imorgon :) var tvungen att få hem tidigare idag för att jag knappt kunde gå

• elin1987
    Migas skrev 2015-11-26 18:08:13 följande:

Jag förstår att det är svårt att njuta fullt ut när man känner har ont i ryggen, jag har känt av det mer och mer nu och verkar inte helt bero på om man står och går mycket längre heller.

Det låter inget roligt att ha ont i fötterna också redan nu, jag har som tur var sluppit det, kanske mycket tack vare att jag sedan redan innan jag blev gravid har använt stödstrumpor av normal hårdhet (16 - 18mg), då jag går och står mycket i jobbet och har tyckt det varit skönt redan innan. Funderar dock på att köpa ett par av hårdhet 18 - 22 mg, då de rekommenderas till gravida av den sidan jag handlar av. 

Vilken tur du har att det finns kvällsöppna butiker, hoppas att det blir bättre av att använda stödstrumpor också. 

Jag jobbar med hemstäd så jag går/står hela dagarna :(
  • elin1987
    Migas skrev 2015-11-26 18:52:52 följande:
    Då förstår jag att du känner av fötterna efter ett tag, om jag glömmer ta med ny stödstrumpor och behöver använda de vanliga en dag så märker jag skillnad på en annan typ av trötthet framförallt i benen efter ett tag. Så jag tror att du kommer att märka en stor skillnad på att använda det eller inte. Cocoz har många fina motiv på sina om du vill ha några flera än de du köpte idag
    Tack för tipset :) men vad dyra dom var 399 kr! Eller allt är väl relativt men hade förväntat mig ungefär hälften av det priset.
  • elin1987
    elin1987 skrev 2015-11-26 19:02:01 följande:
    Tack för tipset :) men vad dyra dom var 399 kr! Eller allt är väl relativt men hade förväntat mig ungefär hälften av det priset.
    Alltså på team Sportia där jag köpte dom :)
  • elin1987
    Migas skrev 2015-11-26 19:23:11 följande:
    Då förstår jag, men betydligt billigare på denna sidan och på apoteket med skulle jag tro Så det tog säkert i på priset för de riktar in sig på träning och jag har fått uppfattningen att folk verkar vara beredda att betala mer för sådana typer av kläder än annars.  
    Åh vad fina och billiga :) ska lägga in en beställning
  • elin1987
    Linkken skrev 2015-12-08 09:03:32 följande:

Någon annan som börjat kräkas igen efter långt uppehåll? Vecka 28 nu och har kräkts två ggr den senaste veckan, innan dess kräktes jag knappt alls efter typ vecka 16-18 (minns inte riktigt längre). Usch och blä!

Jag har fått fruktansvärd halsbränna som ger mig små minispyor när jag ligger ner :/ är i v 25 nu
  • elin1987

Ska snart till barnmorskan :) måste ta upp att mina fötter inte orkar bära mig längre.. Går som en gammal tant :/

• elin1987

Aj aj aaaj måste vara det här som kallas foglossning! Det strålar i hela blygdbenet

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?