• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Vilken lättnad mamma och pappa ringde idag och sa att dom köpt vagnen och babyskyddet jag kollat ut :) det blev en brio smile, ska och köpa en säng i eftermiddag också.. Första grejerna jag köper! Har inte ens köpt några kläder ännu

• elin1987

Jag blir så less på min arbetsgivare som inte respekterar att jag är sjukskriven 50 % dom förväntar sig att jag ska jobba heltid ändå nu bra för många är sjuka på jobbet :(

• elin1987

Mamma och pappa kom och lämnade över lite barngrejer idag! Att man är lyckligt lottad :)

• elin1987
    saraaj skrev 2016-01-11 21:30:03 följande:
    Åh vad skönt för dig! När var du beräknad?

Fick förra veckan att jag oxå är beviljad graviditetspenning så slutar 31/1 har dock bara 11 pass kvar varav 2 är jätte korta så de är skönt!

Har börjat få jätte mycket sammandragningar, så måste verkligen tänka på vad jag lyfter..
    22/3 så jag har bara 9 arbetsdagar (sjukskriven på 50 %) redan så det är verkligen nära nu.. Ska lägga mina sista krafter på att få i ordning i barnrummet. Vi flyttade till hus för 3 månader sen och har hunnit blåsa ut allt och byggt nytt utan att ta in hjälp så man börjar bli väldans slut.. Ska bli skönt att få vila :)
  • elin1987

Fingrarna på min vänsterhand ser ut som grillkorvar och går inte längre att böja :(

• elin1987

Det var inget farligt kom just från vårdcentralen :) bara vätskeansamling men jag blev sjukskriven veckan ut och nästa vecka går jag på graviditetspenning så nu är det slut jobbat för mig för detta år :)

• elin1987

Linkken: 26.02

S79: 28.02

LMG: 28.02

Irmisans: 06.03

I norr: 15.3

Migas: 15.3

Natalila: 23.03

Katten95: 26.03

Safiia: 26.03

Becka1989: 18.04

Elin1987: 22.3

• elin1987

V 36 (35+5) och jävlar i min lilla låda vad ont i magen jag har haft idag. Fortsätter det så här kommer hon inte hålla sig inne 29 dagar till!

• elin1987

Igår kväll fick jag en baby shower anordnat :) blev så himla rörd dom hade gjort sååå fint! Men det märks att mina vänner inte har varit gravid som lägger det 13 dagar innan bf kl 18:00 ;) var lite lätt mör när jag kom hem haha.

• elin1987

17:12 igår kom min lilla flicka till världen 9 dagar tidigt. 44 cm kort och 2110 gram liten. Blev ett akut snitt vilket jag är tacksam för :)

• elin1987

Hejja hejja snart får ni också träffa era bebisar :) själv blev min lilla inlagd på 56an idag för att hon är så liten och har fått gulsot. Varit på sjukhuset sen vi åkte in i lördags natt nu :/ lär bli kvar hela helgen också. Och ja epiduralen var magisk!!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?