Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
![Skrattande Skrattande](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Hej har alla berätta för släkt/familj och vänner??
Går in i vecka 11 imorgon och har bara berätta för mina föräldrar sambons bror och syster och pappa.
Syskonen tänkte jag kläcka ur mig det när vi ska fira min mamma och systerdotter den 7oktober är då i vecka 13 känns som att det skulle vara bäst visst alla mina syskon väntar på att vi ska vänta barn dom har tjatat sen min bror fick sin för 2år sedan så blir nog välkommet iallafall.
Törs inte berätta tidigare ifall det skulle hända något har ju sett den lilla i vecka 8 men kan ju hända mycket på dom veckorna. Är helt klart nervös för att berätta ivärsta fall få mamma berätta haha
Har bara 5syskon men vi är dom sista som ska ha barn min lillebror vill inte ha barn han lånar hellre.
Ligger vaken och grubblar.. Är så himla rädd att något ska vara fel, tänk om den lillas hjärta inte slår.. Hemska tanke men får alltid katastrof tankar om nätterna :/ första ultraljudet om ca 3 veckor i v.18
Foglossningarna håller på att ta fart här. Jag har nu egentligen lika mycket energi som jag hade innan jag blev gravid, vilket är jätteskönt, men kroppen säger emot betydligt fortare nu. Höfter och rygg blir nog lidande då jag tar i för hårt. Trist då orken finns, men kroppen säger nej. Får väl lära mig att ta det lite lugnare nu bara, antar jag, och börja sitta ner då jag klär på mig (att stå på ett ben gör för ont, speciellt på vänster sida). Någon annan som har foglossningar redan? Jag hoppas bara det inte ska bli värre än såhär!
Här har foglossning redan börjat visa sig är i vecka 11 och känt av det sen 9 så man får lära sig när kroppen börjar säga till. Skulle jag få ondare skulle jag ringa min bm så skulle jag få tid till sjukgymnast så får man övningar och kanske bäckenbälte inte så bra att få ont tidigt enligt bm kan bli att man blir sängliggande islutet vilket inte är bra
Tror jag blir knäpp... För 1-2 veckor sedan kände jag ingenting, inge molvärk och magen kändes mest mjuk och tjock. Då va jag orolig att något va fel. Denna vecka har jag molvärk mest hela tiden och nu är jag orolig över det. Gått in i v16 i onsdags så antar att det är växtvärk, ska ju som växa rätt mkt varje vecka nu.
Längtar till RUL den 12/10 så kanske man kan börja andas ut lite.
Va tvungen att skriva av mig lite...
Är dessutom så jäkla trött, var till BM igår och hade lite lågt blodvärde så nu äter jag järntabletter. Hoppas dom hjälper.
Ligger i våran husvagn ute i skogen funkar faktiskt jäkligt bra att sova där inatt trodde jag skulle få ont men inget sov nästan bättre där i än hemma i sängen haha kan vara att sängen i husvagnen är hårdare.
Ska strax iväg och fiska innan det blir för varmt. Men ligger just nu och kollar runt lite på bebisgrejer medans mannen fortfarande sover haha
Jag plussade i torsdags :)
Jag är nog antagligen redan i v10.
Trodde mensen hoppade en månad som vanligt, jag har bara mens ca 4-5 ggr om året!
Inga symtom, bara ömma bröst som inte gick över därav gravtest och se där de va ett mirakel i magen :)