• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Wiie väntar på att barnmorskan ska ringa 10:45 :) spännande med inskrivning! Nu har några i min omgivning börjat förstå. Har slutat snusa och tackar nej till rosé fast än jag gått på semester och tjatat om hur många rosékvällar vi ska köra i sommar :b

• elin1987

Ska på inskrivning redan nu på fredag?! Shit just got real ;) hon räknade ut att jag var i v 5

• elin1987
    Linkken skrev 2015-07-15 11:13:53 följande:
    Oj, så tidigt?! Här görs inte inskrivningar förrän tidigast v.8.. Men vad skönt att komma igång så fort och få svar på de frågor man har redan från början! Känns säkert mer verkligt efter det besöket också. Glad
    Jag blev också förvånad! Vet inte om dom har det som rutin här uppe eller ifall det var för att jag berättade att jag fått två missfall ? Spännande hur som helst :)
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 14:17:30 följande:

Hallå tjejer hur mår ni? Kan ni inte skriva lite om era symptom och sådär? Drömmer
    Jag är nyfiken och det är roligt att jämföra! Skriv gärna vilken vecka ni är i oxå!

Jag är i vecka 5+4 och mår rätt bra.. Glömmer bort ibland att jag är gravid. Blir trött fort dock och är hungrig. Inget illamående men fick en liten våg av det idag tidigt men det gick över snabbt så jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

V.6 (5+0)

Spända bröst
    Kräkts en gång på morgonen (igår)
    Hungrig konstant
    Mensvärk/stickningar i livmodern
  • elin1987
    Sandra80tattoo skrev 2015-07-15 19:34:26 följande:

Jag vet ju inte när jag hade mens sist, men jag tror jag är i typ 7v. Jag har ADHD så jag har svårt att ha koll på mensen, ska på mv nästa vecka och hoppas de kan kolla upp detta åt mig. Fick inte så bra bemötande i telefonen dock- hon tyckte att det va otroligt konstigt att jag inte visste när min sista mens va och tipsade om att det finns appar som man kan använda. Jag sa att jag har adhd och att det som att fråga vad du åt till lunch för en vecka sen och appen är ju lite sent. :/ jag har gått upp 7kg på en månad vilket jag är superglad för. Jag har alltid varit för smal men nu fastnar det äntligen! Lite illamående och svårt att ligga på mage då brösten är sprängfyllda haha

Jag har också adhd. Hur går det för dig nu utan medicin i 9 månader ?
  • elin1987

Jag kan tillägga att typ alla mina byxor blivit för tighta, leggings och mjukisbyxorna får jag på mig men jeansen är det bara att glömma :b

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 22:34:38 följande:

När ska man köpa sina första preggobrallor liksom? Jag är en riktig jeanstjej annars och min garderob är ju liksom anpassad efter det med en massa toppar och så. Trodde jag skulle komma undan med shorts och klänningar men sommaren är ju inte så varm! :/ ett riktigt lyxproblem! Är ju så glad över mitt lilla frö i magen att jag inte bryr mig så mycket. :) men jag vill ju samtidigt inte gå med stjärten bar hihi

Jag ska gå på Gina och köpa leggings i större storlek här någon dag, dom funkar ju som till allt :) preggobyxor väntar jag in i det sista med!
  • elin1987
    Irmisans skrev 2015-07-16 22:20:48 följande:
    Hej! Hur gör du för att klara abstinensen? Några tips?

Är rökare och det är svinjobbigt för mig att sluta. Blir en otrevlig, förbannad kärring om jag inte rökt på en tre timmar ???? Jobbigt både för mig och omgivningen! Har nu hittat elcigg utan nikotin och annan skit så hoppas att det kommer hjälpa ????
    Oplanerad Mamma
    Jag är snusare, kör enbart på nikotinfritt snus nu. Funkar bra men vissa dagar är jobbigare än andra.. Vi får tänka på den lilla ärtan så fort det blir för jobbigt :)
  • elin1987
    Obsession89 skrev 2015-07-16 22:58:26 följande:
    Jag är också snusare och har innan jag blev preggo höll jag på med med seriös kedjesnusning! Slutade dagen efter jag plussade och precis som du säger så är det jobbigare vissa dagar :) har du nå tips på bra nicotinfritt snus?
    Jag har provat onico med både lakrits och eukalyptus smak men det funkade inte. Så jag köpte det billigaste möjliga som hette zero berg smakar vanlig snus och kostade 20 kr dosan :) inte super gott men helt okej
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?