Inlägg från: LovisaC1982 |Visa alla inlägg
  • LovisaC1982

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linda8110 skrev 2015-08-22 09:57:10 följande:

Kan nästan liva dig att det var tarmarna. Det gör så ont ibland så det inte går att andas. Men så länge det går över efter en stund är det ingen fara :)

Jo det var som sagt en spännande upplevelse, vad mycket 'kul' man upptäcker på vägen haha! Skönt att veta vad det är, jag låg mest och svor över den dåliga kocken (jag själv) som försökt döda mig med dålig mat hehe!
  • LovisaC1982
    LMG skrev 2015-08-22 12:35:05 följande:

Jag åt brieost igår, inte mycket men nu är jag ändå skit nojjig. Är det farligt eller spelar det inte så stor roll om det bara va en liten mängd?

Jag tror inte att det är nån fara när det bara är en liten mängd vid ett tillfälle, det lär nog hända oss alla vid några tillfällen under resans gång att man äter nåt som gravida avråds från. Läste lite om ostar och det är ovanligt att bli sjuk men för säkerhets skull avråds man eftersom ändå risken finns. Om du vill kan jag skicka länken till infon jag hittade. Jag har nojjat de senaste dagarna efter att jag insett att jag fått i mig för mycket koffein men jag tänker en gång är ingen gång.
  • LovisaC1982
    LMG skrev 2015-08-22 13:40:21 följande:

Har googlat runt lite och känner mig lugnare, åt bara väldigt lite och inte kanterna. Men kommer inte äta det igen

Skönt att det känns lugnare, vad skulle man göra utan Mr Google
  • LovisaC1982

Låter spännande med bikarbonattestet, jag lägger till det som en liten milstolpe att se fram emot hehe. Enligt den kinesiska blir det en pojke, mina föräldrar säger alltid han och själv har jag också en känsla av pojk.

Idag har jag en annan milstolpe, går in i vecka 6 och enligt min app börjar hjärtat slå idag .

• LovisaC1982
    elin1987 skrev 2015-08-24 17:27:43 följande:

Åh så spännande nu är vi mitt uppe i en budgivning som vi leder :)

hoppas verkligen att ingen bjuder över nu. Det hade varit så skönt att få flytta in nu innan den lilla kommer !

Jag vill verkligen låta mitt barn växa upp i villa som jag själv gjort med en stor tomt att leka på :)

Håller tummarna att det går vägen med budgivningen . Det är en härlig känsla när man hittar en bostad man verkligen gillar och budar på den. Jag köpte en större lägenhet för en tid sedan och på måndag får jag äntligen nycklarna. Ska renovera och fräscha upp den och boa in mig rejält .
  • LovisaC1982

Mycket spännande som hänt idag med ultraljud och inskrivning, kul att allt ser bra ut och går framåt .

En fråga, är det nån mer som tränar en hel del? Jag körde ett core-pass idag och det är läskigt att träna magen rätt hårt men så skönt efteråt när man rensat huvudet och faktiskt mår bättre . Tränar fortfarande 3-4 dagar i veckan men tycker det är svårt att veta vilken nivå jag ska lägga mig på, jag är van vid att gå all-in...

• LovisaC1982
    Linkken skrev 2015-08-24 19:57:23 följande:

Om det inte gör ont eller känns obehagligt kan du väl träna det mesta som vanligt. För mig känns det inte bra att träna magen, jag får lätt ont då, så jag har låtit det vara. Men armar och ben har jag nog tränat en del nu, men ofta får jag värk i magen också av det. Promenader är det enda som känns riktigt bra just nu, tyvärr... Jag hoppas det ska bli bättre eftersom jag annars mår mycket bättre då jag får träna.

Ok jag kan få som lite mensvärk efteråt men annars känns det bra. För mig är det tröttheten som är jobbigast och därför har jag dragit ner en hel del på träningen. Jag cyklar till och från jobbet så det har blivit min huvudsakliga träning och så lite gym utöver. Ofta är jag så trött när jag ska cykla hem att jag mer eller mindre vinglar fram och då vill jag inte pressa kroppen mer. Jag har haft en dålig inställning till både mat och träning tidigare så jag kämpar verkligen för att lyssna på kroppen och inte falla tillbaka men jag känner mig så kass som inte tränar.
  • LovisaC1982
    Linkken skrev 2015-08-25 07:57:19 följande:

Jag vet precis hur du menar. Jag känner mig också lite rutten som inte tränar mer än såhär, men i dethär fallet räknar jag med att kroppen säger åt mig vad jag behöver, både då det gäller mat, träning och vila. Vi har ju resten av livet på oss sedan att ta igen all träning vi missat, så om det blir lite lugnare under ett års tid är det nog helt okej. Den goda inställningen kommer säkert tillbaks senare!

Jo precis och som du säger kroppen hojtar till om det är något, skulle kännas mer ruttet om nåt händer för att man inte lyssnar. Jag har mina cykelturer och dom känns fortfarande bra så det är bara att ge det lite tid. Jag har världens sämsta tålamod haha!
  • LovisaC1982
    junibarn19 skrev 2015-08-27 09:17:50 följande:

Gravidbyxor kan vara det bästa någonsin!! Önskade ja köpt de tidigare, när mina vanliga byxor började klämma :) magen växer nu.. Är i v.15 :)

Har en fråga angående gravidbyxor, är dom 'bara' för en växande mage? Jag är ju bara i vecka 6 och möjligtvis lite svullen om magen men jag har redan lagt på mig så mycket runt lår och rumpa så det är inte bara jeansen jag har problem med utan till och med mina trosor sitter för tight... jag får inte upp jeansen över benen och trosorna är det Hulken-varning på.
  • LovisaC1982
    pannkakan87 skrev 2015-08-27 17:23:32 följande:

Har samma problem med trosorna! För mig skär dom in i ljumskarna, känns som om jag blivit mycket känsligare i huden? :/

För mig har huden också blivit känsligare eller jag kanske ska säga torrare, ansiktet och händerna är helt fnasiga och spruckna. Har fått mängder med blåmärken också.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?