Inlägg från: Linda8110 |Visa alla inlägg
  • Linda8110

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Till er som är förstoppade! Köp Frukt & Fiber tabletter från hälsokost och ta på kvällen. De är toppen :)

• Linda8110
    Natalila skrev 2015-08-20 15:11:45 följande:

Jag går bara ner i vikt, 4 kg än så länge. Är väl för att jag äter så lite. Spyr inte heller så måste väl försöka äta upp mig!

Varför äter du så lite?
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-20 17:33:13 följande:

Hej allihop!

Hoppar jättegärna in här, plussade i fredags men har inte kunnat ta in det förrän idag haha! Är i v 4+3 och liten är beräknad till 24 april smile1.gif .

Grattis!!! Häftig känsla det är :)
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-20 19:36:09 följande:

Gjorde ett tappert försök att citera men utan framgång och med den senaste tidens humör ger jag nu upp på den fronten ????. Ett stort tack för alla grattis, det är en jättehärlig känsla särskilt som jag trodde att det inte skulle bli något.

Gjorde en insemination den 1 augusti och redan dagen innan hade jag känt att nåt var konstigt och när jag kom hem från kliniken så blossade en urinvägsinfektion upp så jag har hela tiden tänkt och trott att där var det kört. Känner mig fortfarande väldigt försiktig men otroligt glad smile1.gif .

Underbart :)
    Vi gjorde 4 inseminationer efter att försökt ett år utan resultat. Ingen av inseminationerna blev något. Vidare till IVF och efter 6e frysförsöket plussade vi äntligen, 3 år senare! Vilken kamp det varit! Allt måste gå bra denna gång annars blir jag knäpp ;)
  • Linda8110
    I norr skrev 2015-08-20 20:19:33 följande:
    Vi har oxå gjort IVF. Lyckades på 2a försöket men jag är så nojjig att jag håller på dö. Orkar verkligen inte ett nederlag nu när man fått vara gravid ett tag (v11).

Har varit på tidigt vul i v 9 men nu har jag haft mer molvärk och har som konstiga känningar i själva slidhålet, vet inte om det typ är sammandragningar. Kommer även en ytterst svag beigefärgad flytning. Så är grymt orolig igen. Kan man inte bara få njuta av graviditeten?
    Kul (om man nu kan säga det haha) att ni också gjort IVF!
    Ja denna process har varit otroligt mödosam på så många olika sätt som jag ej kunnat föreställa mig. Trodde att jag, den dagen jag väl plussade, skulle bli glad lycklig och tillfreds men oj så fel jag hade. Det har varit långa veckor (går in i v.16 imorgon) och jag har mått otroligt dåligt psykiskt. Blödde i början av graviditeten dessutom som inte direkt lugnade mina nerver. Varit på många ultraljud (varannan vecka i stort sätt) och det ser alltid så fint ut, men ändå är det svårt att tagga ner. Men mitt i detta kaos så är jag ändå den lyckligaste kvinnan i världen ;)

Det du känner nu känner jag igen, tror det är växtvärk samt sammandragningar.
  • Linda8110
    Katten95 skrev 2015-08-20 21:46:08 följande:
    Sen är ju frågan gratis lr utökad?
    Kostnaden är ju väldigt låg så det känns som att det kan vara värt att betala. Man vet ju aldrig vad som kan hända.
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-21 04:56:28 följande:
    I norr skrev 2015-08-20 20:19:33 följande:

Vi har oxå gjort IVF. Lyckades på 2a försöket men jag är så nojjig att jag håller på dö. Orkar verkligen inte ett nederlag nu när man fått vara gravid ett tag (v11).

Har varit på tidigt vul i v 9 men nu har jag haft mer molvärk och har som konstiga känningar i själva slidhålet, vet inte om det typ är sammandragningar. Kommer även en ytterst svag beigefärgad flytning. Så är grymt orolig igen. Kan man inte bara få njuta av graviditeten?

Stort grattis att det äntligen lyckats och det är klart att det ska gå vägen smile1.gif . Vet att det är svårt att inte oroa sig men vi får peppa varandra. Tänker en del själv på dagarna men nätterna är värst, kan verkligen inte sova och jag tror att det beror på alla tankar som snurrar.

Jag har dock gjort insemination i Danmark som ensamstående så jag känner mig rätt ensam även om jag redan har berättat för mina föräldrar och två kompisar som själva precis fått barn/försöker få barn. Är jätteglad att jag hittade den här tråden och har er att dela symptom, funderingar och tankar med smile1.gif
    Starkt av dig att gå igenom detta "ensam". Så glad för din skull att det lyckats :)
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-21 18:01:43 följande:

Idag blev allt lite mer verkligt för mig då jag har fått tid för ultraljud (16 september) och inskrivning den (22 september). Känns fortfarande helt overkligt men samtidigt så kul, nu är det ytterligare en milstolpe att se fram emot smile1.gifsmile1.gif .

Jag har nästa RUL 14 september! Längtar galet mycket! Är sååå nyfiken på om vi väntar en pojke eller flicka hihi
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-21 19:27:57 följande:
    Åh så mysigt, då har ni också nåt spännande att se fram emot smile1.gif . Har du/ni nån känsla så här i förhand om vad det kan tänkas vara för kön?
    Ja det är alltid så härligt att se hjärtat ticka! :) Jag är övertygad om att det är en pojke! Men fel kan vi ju alla ha haha
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?