• Cissi90

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linda8110 skrev 2015-08-22 06:59:35 följande:

Det är sällan man får se sin bebis på inskrivningen.

Ja precis det som jag menade :) att det dröjer men att alla önskar att det kunde ske direkt?
  • Cissi90
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 10:06:30 följande:

Jag har inte heller haft mycket spyor.. Ungefär tre stycken på hela graviditeten :) Började må lite illa runt vecka åtta och det har hållit i sig ett par veckor men inget allvarligt utan mest att man går omkring och är lite åksjuk. Det brukar alltid hjälpa att dock så det har jag gjort. ;)

Jag läste i mina appar att nu susar inte en massa hormoner runt i hela kroppen längre utan är mer fokuserade kring livmodern - därför mår man oftast bättre from vecka 12. Och jag har känt av en skillnad de senaste dagarna. Lugnare och känner mig mer "normal" liksom. :)

Ja det känns precis som åksjuka! Är konstant trött, uppsvullen och sen blandat med att "åksjukan" kommer upp titt som tätt.

Skönt att det börjar lugna ner sig för dig! Börjar det synas än för dig?
  • Cissi90
    Linda8110 skrev 2015-08-22 11:34:34 följande:

Ja jag hade aldrig stått ut med att vänta till RUL i v.18-19, men det är ju lite speciella omständigheter när man kämpat så länge.

Verkligen! Hoppas vår BM ser till så vi får snabbt UL också.. Har PCO och fått hjälp med gradiviteten så hoppas :)
  • Cissi90
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 11:46:29 följande:

Yes jag har fått lite mage som börjar hårdna nu. Köpte gravidjeans i veckan - det bästa jag gjort. Så himla sköna och gött å ha nåt att växa i. Jag gillar inte leggings och så annars hade jag ju kunnat  vänta lite till. Mina andra jeans kan jag ha men de sitter absolut inte skönt över magen så jag är jätteglad över mina nya jeans. 

Absolut nästa inköp! Sett super fina gravidkläder på H&M som jag bara längtar efter att få köpa :)
  • Cissi90

Åh idag är mitt illamående så jobbigt! Har varit illamående och förstoppad ganska länge men nu helt plötsligt så kommer allt ut så fort jag ätit, öm i magen/ryggen och illamående utan att spy. En riktigt jobbig dag idag! Har dessutom migrän,

IBS och lite panik som kör igång samtidigt. Hoppas sjukhuset ringer mig snart :/ har fått en remiss från BM.. Vill veta vilka mediciner jag kan ta :(

• Cissi90

Jag är i vecka 7 nu och det känns ändå ganska bra. illamående som i konstant åksjuka, uppsvullen, känslig och kissnödig ^^

Gråter för precis ALLT! Men men vill bara att tiden ska gå snabbt så hemligheten får Lomma ut hahha

• Cissi90

Har någon av er koll på om man kan äta dumplings när man är gravid? Är så SJUKT sugen på dumplings och vill äta det i morgon.. Men hittar ingenting om det på google

• Cissi90
    Linda8110 skrev 2015-08-30 16:56:04 följande:

Det beror väl på vad de innehåller?

Ja deg och olika innehåll, kyckling, fläsk, vegetariskt
  • Cissi90
    Katten95 skrev 2015-08-31 09:54:32 följande:

Imorgon är det dags för mitt vul, är då 10+1 så nervöst o se om det verkligen är något där inne som växer eller inte, då ska även våra pappor få veta då mammorna redan är informerade. :)

Lycka till!!
  • Cissi90
    pannkakan87 skrev 2015-08-31 10:34:43 följande:

Jag har också ultraljud i morgon. Kub. Är supernervös. Ena sekunden exalterad och andra livrädd. :(

Hoppas det går bra!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?