• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Irmisans skrev 2015-07-13 15:01:36 följande:

Lite mysigt är det ju ????

Skulle aldrig skrivit att jag inte mådde illa för det gör jag nu. Räcker med att jag sätter mig upp så snurrar världen! Åka bil börjar kännas ganska uteslutet. Ligger bara ner och känner mig ynklig. Tur att man har en bra sambo! ????

Jag har faktiskt också börjat känna av lite illamående, mest på morgonen och förmiddagen och det kommer och går lite... Man ska vara försiktig med vad man önskar sig, tydligen... Jag hoppas bara det hålls såhär lugnt. Håller tummarna för du börjar känna dig bättre!
  • Linkken
    hvep skrev 2015-07-14 08:19:12 följande:

Men nått jag tycker är svårt är att förstå mig på det där med veckorna! Enligt gravidappen är jag i vecka 6 (5+4). Det skulle innebära att den tid jag fått på MVC så skulle appen säga att jag är i vecka 11 och gå in i vecka 12 dagen efter. Men när MVC gav mig tiden sa de att jag då är i vecka 10. Tänkte att det kanske bara blev fel men igår när jag ringde runt för att få en tidigare tid, så erbjöd ett annat ställe exakt samma dag och de sa med att jag då är i vecka 10. Blir helt förvirrad! Kanske låter som att det inte är hela världen, en vecka hit eller dit, men i och med mitt tidigare missfall blir jag lite besatt av att veta i vilken utveckling den lille befinner sig i, för att kunna känna att det blir starkare. Så frågan är ju då om vecka 5 eller vecka 6 utveckling gäller.. Är det någon som förstår sig på det där?

Du kan ju räkna ut det rätt enkelt genom att räkna från sista mensens första dag. Antingen är appen lite knäpp eller så råkade de räkna fel på mvc. Du kan ju också ringa dit igen och fråga, om du vill, de är nog vana med att blivande mammor ringer och bekymrar sig för allt möjligt. Skrattande

Jag har redan börjat få en liten mage, bara i vecka 7!!! Vet ju att det bara är tarmarna och annat som möblerar om i magen, men ändå lite mysigt. Glad
  • Linkken
    hvep skrev 2015-07-15 07:13:20 följande:

Jag känner också en sån enorm trötthet, lägger mig vid nio på kvällen för mina ögon kan inte hållas uppe! Samtidigt vet jag inte om det är en direkt följd av graviditeten utan för att graviditeten gör att jag vaknar och behöver kissa flera gånger per natt! Vaknar sen vid fem och kan absolut inte somna om! Jag som längtat efter att få sova ut när man semester börjar på fredag :)

Jag vaknar också supertidigt på morgnarna och kan inte somna om!! Trodde jag skulle kunna slappna av mer och vila på semestern, men nej.

Idag inledde jag också dagen med att kräkas, blä! Får väl se det som ett tecken på att allt är som det ska där inne, men oj, så illa jag mår!!! Klarade mig till v.7 i alla fall innan det blev såhär illa...
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-15 10:58:59 följande:

Ska på inskrivning redan nu på fredag?! Shit just got real ;) hon räknade ut att jag var i v 5

Oj, så tidigt?! Här görs inte inskrivningar förrän tidigast v.8.. Men vad skönt att komma igång så fort och få svar på de frågor man har redan från början! Känns säkert mer verkligt efter det besöket också. Glad
  • Linkken

Idag (v. 6 + 4) har både illamåendet och tröttheten slagit till med oväntad kraft. Inledde dagen med att spy (hade dock legat vaken för länge och känt mig hungrig och illamående innan jag steg upp, så då hann jag inte äta nåt) och mådde illa hela förmiddagen. Dock mått bra på eftermiddagen och kvällen, men sååå trött. Och vaknar så tidigt på morgnarna så jag får aldrig riktigt sova så mycket som jag skulle önska.

Hungrig i stort sett hela tiden, men inget sötsug alls för första gången i mitt liv, molvärk från och till och ömma bröst. Antingen stekhet eller iskall. Ungefär så är läget nu. Jag är faktiskt nöjd och glad så länge jag slipper humörsvängningar!!

• Linkken
    hvep skrev 2015-07-15 20:03:24 följande:
    Jag har på pricken dina symptom förutom molvärken! Stekhet och iskall är rackarns jobbigt, känner mig som i klimakteriet! :)
    Hahaha, ja precis! Sen är ju vädret inget att lita på heller så det hjälper ju inte... Kul att vi har samma symptom, hur långt är du?
  • Linkken

Jag har samma problem med jeansen också. De går nog igen fortfarande, men trycker så på magen att det börjar göra ont och jag får knäppa upp så fort jag är ensam. Blir leggings resten av graviditeten, känns det som... De byxor som är låga i midjan funkar bättre för mig, än så länge, så det kan ni ju testa...

• Linkken

Tredje morgonen i rad med kräkningar nu. Blä! Men åtminstone tyder det ju på att lilla skrutten är kvar där inne! Hjärta

Men detta med att vakna såhär tidigt blir nog jobbigt om det fortsätter hela graviditeten, idag slog jag upp ögonen kl. 5! Lyckades sedan somna om några korta snuttar, men då istället med resultatet att jag var enormt illamående då jag nu steg upp kl. 8. Raka vägen till toan bara! Och somnar i soffan kl. 22 på kvällarna, superbra filmsällskap åt sambon!

Någon med illamående som testat att ha något bredvid sängen som man äter direkt man vaknar? Fungerar det? Ska nog testa imorgon...

• Linkken
    junibarn19 skrev 2015-07-17 09:31:02 följande:

För mig funkar det att äta direkt jag vaknar, då förminskas illamåendet sen försvinner det helt när jag väl kommit upp och är igång.

Jag är precis som ni förlamande trött och skulle helst av allt sova båda dag och natt.

Angående snusning som jag också gjorde så tvärdog mitt sug i v.8 (7+0) numera mår jag bara illa så fort jag tänker på snus eller känner doften. Har precis som ni provat onico innan utan större framgång. Hoppas ert nikotinberoende också släpper helt!! :)

Alltså mina bröst!!! De är ivägen överallt och är JÄTTESTORA! Någon mer som fått extremt stora bröst? Är i v.9 (8+3)

Lycka till på inskrivningen har tid nästa vecka :) du får gärna berätta lite vad de gör :)

Okej, tack! Då ska jag testa det!!

Haha, mina bröst är också vansinniga! De är stora sedan tidigare, tycker inte de har växt, men de är jättehårda och ömma och man kan inte ens nudda vid dem utan att det gör ont. Dock är de snyggare än nånsin, alldeles fasta, så alltid något.. Flört
  • Linkken

Går in i vecka 8 idag, kräks varje morgon och är gränslöst trött hela dagarna igenom. Nu känner jag verkligen av att jag är gravid. Tunga dagar nu, men inte sååå länge till v. 12 och efter det brukar ju symptomen lägga sig, så jag hoppas på det. Börjar bli lite svårt att hålla det hemligt bara om jag ska må såhär fram tills dess...

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?