hvep skrev 2015-07-14 08:19:12 följande:
Men nått jag tycker är svårt är att förstå mig på det där med veckorna! Enligt gravidappen är jag i vecka 6 (5+4). Det skulle innebära att den tid jag fått på MVC så skulle appen säga att jag är i vecka 11 och gå in i vecka 12 dagen efter. Men när MVC gav mig tiden sa de att jag då är i vecka 10. Tänkte att det kanske bara blev fel men igår när jag ringde runt för att få en tidigare tid, så erbjöd ett annat ställe exakt samma dag och de sa med att jag då är i vecka 10. Blir helt förvirrad! Kanske låter som att det inte är hela världen, en vecka hit eller dit, men i och med mitt tidigare missfall blir jag lite besatt av att veta i vilken utveckling den lille befinner sig i, för att kunna känna att det blir starkare. Så frågan är ju då om vecka 5 eller vecka 6 utveckling gäller.. Är det någon som förstår sig på det där?
Du kan ju räkna ut det rätt enkelt genom att räkna från sista mensens första dag. Antingen är appen lite knäpp eller så råkade de räkna fel på mvc. Du kan ju också ringa dit igen och fråga, om du vill, de är nog vana med att blivande mammor ringer och bekymrar sig för allt möjligt.
Jag har redan börjat få en liten mage, bara i vecka 7!!! Vet ju att det bara är tarmarna och annat som möblerar om i magen, men ändå lite mysigt.