Inlägg från: Obsession89 |Visa alla inlägg
  • Obsession89

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2015-09-17 16:38:47 följande:
    Åååh, så härligt! I vilken vecka började du känna rörelser? Jag längtar så efter det, men bm sa att det nog kan dröja ännu någon vecka (v.16 nu) då det är första graviditeten...
    Jag trodde att det skulle ta mycket längre tid att känna men jag började känna för ca 1 vecka sedan:) först fattade jag inte vad det var, kändes som muskelryckningar (som man kan ha vid ögat) fast i nedre delen av magen :) har moderkakan mot min rygg så kan nog vara därför jag har kunnat känna :)
  • Obsession89
    Linkken skrev 2015-09-17 16:38:47 följande:
    Åååh, så härligt! I vilken vecka började du känna rörelser? Jag längtar så efter det, men bm sa att det nog kan dröja ännu någon vecka (v.16 nu) då det är första graviditeten...
    Haha missade frågan om veckan :) började känna vecka 17 :)
  • Obsession89
    älva85 skrev 2015-09-17 16:54:37 följande:
    Grattis, gud va mysigt. bm sa att min moderkaka sitter framme (mot magen) och då kan det dröja till v 20-22 innan man känner något. Bättre det än nere iaf då man kan få blödningar. I v 16 nu.
    Ja, så länge moderkakan inte sitter över utgången är nog alla håll bra :) om du är i vecka 16 nu så är det inte såå länge tills du kanske känner något :)
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-17 17:13:39 följande:
    Då måste det ha varit bebisen jag kände för cirka två veckor sedan också. Kändes precis som när man får nervryckningar i ögonbrynet :) har dock inte känt något mer efter det. Vad mysigt
    Det var det nog säkert:) jag kände inte mycket dom första dagarna men sedan typ 2 dagar tillbaka känner jag flera gånger om dagen :) har varit ganska orolig fram tills nu då jag har haft 4 mindre blödningar innan vecka 12, två bruna och två med blod, känns som att jag äntligen kan slappna av och börja njuta av att vara preggo :)
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-17 17:53:47 följande:
    Har också haft mycket blödningar, en gång så mycket så jag blödde igenom både trosor byxor och en kofta. Men fick göra ultraljud då och allt såg bra ut :) det va i vecka 12 och har inte blödigt sen dess och går in i vecka 18 imorgon. Längtar så mycket till RUL nu
    Det är hemskt med blödningar! Vad skönt att du fick kolla iaf! Fick kolla efter första blödningen i vecka 8 och sen gjorde jag kub i vecka 13 men har som ändå inte kunnat sluta nojja:) men nu ska jag verkligen försöka att njuta!
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-17 17:53:47 följande:
    Har också haft mycket blödningar, en gång så mycket så jag blödde igenom både trosor byxor och en kofta. Men fick göra ultraljud då och allt såg bra ut :) det va i vecka 12 och har inte blödigt sen dess och går in i vecka 18 imorgon. Längtar så mycket till RUL nu
    När har du RUL förresten?:)
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-17 19:08:17 följande:
    Den 28onde :) så om 11 dagar. Får hoppas att tiden går fort
    11 dagar är inte så länge! Du måste berätta hur det gick sen :)
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-18 11:41:49 följande:
    Vi har inte haft nått riktigt bråk den senaste tiden. Han tycker det är för tidigt pågrund av ålder och för att vi inte hunnit vara tillsammans så jätte länge. Förstår bara inte varför han inte kom med detta tidigare istället för när jag redan hunnit gått till vecka 18.. Och när jag frågar honom det så säger han bara att det är jag som är dum i huvudet som inte fattat tidigare att han inte alls ville ha det här barnet från första början. Men om han känt så hela graviditeten hittills så förstår jag bara inte hur han kan ligga och pussa på magen, säga att han älskar barnet och aldrig skulle kunna lämna oss, han har varit med och bestämt namn, typ nästan gråtit av oro när jag fick blödningar under graviditeten för vi trodde det va missfall, han har suttit och sagt hur glad han är att det är jag som kommer bli mamman till hans barn och en massa mer saker.. Sen kommer det här som en riktig käftsmäll liksom. Har bara så svårt att förstå hur man kan göra såhär mot en annan människa och sen låtsas som ingenting och fortsätta leva sitt egna liv utan att ena bry sig om oss, är så ledsen och stressad så vill bara lägga mig i sängen hela helgen :(
    Skickar massa styrkekramar till dig! Ser att alla har redan peppat dig och tänker precis som de andra i tråden att detta fixar du ensam!
  • Obsession89
    elin1987 skrev 2015-09-18 18:28:23 följande:

Börjar få en rejäl kula nu haha :) v.15 (14+2) hur ser era magar ut ??
    Tycker min är ovanligt stor för min vecka..
    Hoppas verkligen det bara bor en där inne!

Jag lyckas inte se din bild :(

Min mage är ganska liten, är i vecka 18 :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?