Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Hejsan på er! här kommer en till nygravid som väntar förstsa barnet, och hoppar in i denna grupp Jag plussade för precis en vecka sedan, och har gått in i vecka 7(6+1) För mig kom denna graviditet som en total chock, men en väldigt glädjande sådan. Jag fyller om 2 veckor 39 år, och har levt ensam i många många år...haft svårt att finna rätt man osv. Började tappa hoppet om att få en egen familj, och har kollat på andra alternativ som insemination osv. Men så för en månad sedan mötte jag HONOM, och allt gick med en rasande fart....vi blev gravida på en endaste gång*s* inget vi hade planerat alltså, han har dessutom 3 barn sedan tidigare....så helt plötsligt kommer jag gå från singelliv till storfamilj med man, 3 bonusbarn och en bebis..haha och inte nog med det så ska jag imorgon besöka mitt nya arbete för att skriva papper, totalt taskig tajming att börja nytt jobb precis när man blivit gravid. Supernervös för hur jag ska lägga fram allt detta för dom, är ju inte fyldl av samma energi som jag var på intervjun direkt. Mår illa konstant, orkeslös, ont i bösten och kan knappt gå utanför dörren. Men allt får lösa sig, detta lilla pyre är en mirakelbebis i mina ögon*ler*
Ska på mitt första mvc-besök(mama mia city) den 20 aug då jag är i v.10-11 vilket ska bli otroligt spännande. Med tanke på min ålder så är jag naturligtvis orolig för missfall, eller att något ska gå fel....men försöker tänka positivt och inte gräva ner mig i dåliga tankar.
Finns det fler som bor i sthlm...och som kanske är lite äldre och väntar sitt första barn härinne??
kramar på er alla