Inlägg från: Nyholmskan |Visa alla inlägg
  • Nyholmskan

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag funderar på om jag kan ha blivit gravid tidigare än jag trott. Hade min sista mens i juni så därför testade jag aldrig då. Varför jag funderar är för att jag tycker magen blivit så stor redan. Visst att det säkert beror på att jag haft semester och legat på latsidan.. Men jag tycker fasiken att jag ser gravid ut redan!

• Nyholmskan
    MiniMe14 skrev 2015-07-26 16:54:42 följande:
    Vissa syns det jättetidigt på! Det beror ju på hur allt ligger :) jag är svullen! :p

Vilken vecka är du i?
    Vecka 7 (6+2) :) ska på första mötet med barnmorskan den 7e augusti :)
  • Nyholmskan
    Obsession89 skrev 2015-07-28 14:11:08 följande:

Hej allihopa!
    Idag har jag och sambon varit på inskrivning. Fick information om kommande ultraljud, tog blodprover, blodtryck samt vägde mig :) Jag kände mig nästan lite dålig för jag kom inte på en endaste fråga att ställa :)

Åh vad roligt! Jag har på fredag nästa vecka :)
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-29 21:07:14 följande:
    Åh jag blir så orolig, mitt enda symptom är trötthet :(
    I princip samma här. Glömmer nästan bort stundvis att jag är gravid. Liiiiiite, ytterst lite illamående när vi ska äta mat. Främst proteinet. Svårt att få o mig det. Men i övrigt mest lite trött och molvärk i magen. Kissnödig flera gånger om natten. Det är lite frustrerande :p Längtar tills det börjar märkas mer på magen. Nu klappar man bara tjockmagen Hahah! Än så länge är vi beräknade till 17e mars. Får se vad barnmorskan säger, har inskrivningen på fredag nästa vecka! Känns lite som att man bara inbillar som graviditet just nu, även om man testat flera gånger. Svårt att begripa. Blir nog mer verkligt när vi börjar berätta för våra nära.
  • Nyholmskan
    pannkakan87 skrev 2015-08-01 13:01:57 följande:

Jävlar! 3,7kg plus redan!! Vecka 9 som sagt. Jisses. Hade dock ätit frukost innan jag vägde mig men ändå haha. Har aldrig vägt såhär mycket tror jag!

Jag har gått upp tre kg redan jag med :( bara i vecka 8 nu! (7+2)
  • Nyholmskan

Jag kan snart inte ha mina kläder alls. Inget sitter bra över magen brösten och övriga kroppen. Än så länge vet ingen förutom jag och sambon. Så det känns inge roligt att ha gått upp tre kg redan. Folk tror väl bara att jag blivit fet(are) och att jag är tråkig som bangade personalfesten igår. Snacka om att jag känt mig sjukt deppig sen igår kväll. Känns så overkligt när inget vet :P Vill inget hellre än berätta nu, men vi har kommit överens om att vänta tills efter inskrivningen på fredag iaf.
    Nu ska jag åka på jobbet. Zombie trött och lite lätt illamående. Tur jag inte spytt något än i alla fall ! Haha

RedigeraBevaka denna sida

• Nyholmskan
    Katten95 skrev 2015-08-04 15:36:20 följande:

Bara jag som har feberkänsla i kroppen?

Jag är så varm hela tiden! Känner mig som en klimakteriekossa. Haha
  • Nyholmskan

Jag är så glad! :) min sambo sa nyss att det syns på magen nu även för honom. Kommer snart synas för alla! :) Så jag har inte inbillat mig. Tycker det börjar bli svårt att klä mig eftersom att inget av de Jag har sitter smickrande nu. Gick lös på hm idag men inga mamma kläder än. Kanske om båda veckor. Men förhoppningsvis berättar vi för familjen i helgen :) längtar så till fredag för då är de inskrivning :D

• Nyholmskan
    safiia skrev 2015-08-03 20:36:03 följande:

Jag var tvungen att berätta åt mina föräldrar att jag är gravid då de bjöds på alkohol igår kväll, hade nog inte kunnat gömma illamåendet under den här tiden vi är hos dem.

Mår jätte dåligt, har svårt att äta och är egentligen inte hungrig. Måste äta för annars mår jag verkligt illa och är bara sängliggande... ser verkligen framemot att det går över.

Hur reagerade dina föräldrar då? :)
  • Nyholmskan
    Nils-Eric skrev 2015-08-04 17:49:07 följande:
    Vilken vecka är du i? När tycker du att det började synas? :)
    Vecka 8 (7+4) :) typ för en vecka sen lite, men sambon har inte sett de fören idag :D
  • Nyholmskan
    safiia skrev 2015-08-04 18:01:58 följande:
    Dom blev glada och överraskade. Säkert lite oväntat i och med att jag inte är en sådan som drömt om att ha barn eller ens velat ha barn. Men skönt att prata med henne om hur hennes graviditeter gått och hur hon mått.
    Vad roligt! Mina föräldrar lär bli väldigt glada med. De har tjatat på mig i några år och då är jag ju bara 26 nu. :)
  • Nyholmskan
    pannkakan87 skrev 2015-08-04 20:18:34 följande:
    Jag tycker att min mage också har börjat synas. Är i v 9 (8+3) och min sambo ser det också. :) Ska köpa gravidbyxor efter den 25e tänkte jag!
    Jag vill också köpa det. Och jag vill berätta på jobbet så jag kan få några andra byxor där, för dem jag har sitter inte bra över magen längre. Är det någon som vet om det finns arbetsbyxor för gravida ?
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-08-06 18:46:21 följande:
    Jag tänker på det flera ggr om dagen. Varje gång jag går på toa kollar jag efter blod.
    Jag kollad också efter blod varje gång. Vågar inte riktigt "ta in" än att jag är gravid. I morgon har vi inskrivning. Hoppas verkligen att alla prover ser bra ut då. Om några veckor lär jag väl börja få panik över förlossningen ist.
  • Nyholmskan
    Natalila skrev 2015-08-07 14:06:49 följande:

Då var första hälsosamtalet gjort idag! Inskrivningen blir om en månad! :)
    Men de kändes då bra idag, jätte trevlig och gullig barnmorska oxå. :)

Samma här :) trodde nog att de var inskrivning idag först, men det var mest information och lite sånt :) spännande!
  • Nyholmskan

Haft magknip i fyra timmar. Äntligen verkar de ge med sig. Jobbigt! Är det någon mer som har fått det?

• Nyholmskan
    Linkken skrev 2015-08-08 08:03:27 följande:
    Jag hade så en kväll. Det löstes genom en stund på toaletten, faktiskt. (Ursäkta infon!) Hur är det med magen annars? Fungerar den som vanligt? Tarmarna krånglar ju lätt under graviditeten, så det blir lätt lite trafikstockning i dem, om man säger så. Tror det är rätt vanligt, men det var verkligen jättejobbigt. Bra om det släppte för dig!
    Magen är lite trögare än vanligt. Från att vara en storbajsare (HAHA!) till knappt en gång om dagen. Så jag försöker dricka mkt vatten.
  • Nyholmskan

Middag med mamma, styvfarsan, sambon, svärfar och hans tjej ikväll. Vi paketerade in två par bebisstrumpor i små paket och gav dem precis när vi skulle äta. Mamma blev helt tjutfärdig av lycka! Hon bara "är det sant!!!:):):):):):):):)" så himla roligt att alla blev så glada. Men redan så tittar alla på mig med helt andra ögon. Haha. Hur känns det för er andra som berättat? Vi ska berätta för hela familjen inom en vecka :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?