Inlägg från: Linda8110 |Visa alla inlägg
  • Linda8110

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Cissi90 skrev 2015-08-21 22:45:05 följande:
    Ja precis! Tror alla bara har en önskan (jag också såklart) att se sin bebis, ställa alla frågor till barnmorskan man funderar på och få lugna ner sig helt enkelt :) önskar Jag kunde gå i morgon liksom haha
    Det är sällan man får se sin bebis på inskrivningen.
  • Linda8110
    Trooi skrev 2015-08-22 08:22:04 följande:
    Åh grattis! Hoppas jag också får komma så långt. V 8 och extremt nojig just nu...Tiden går såå långsamt!
    Ja har aldrig varit med om veckor som är sååå långsamma som under denna graviditet! Det kommer bli en låååång höst haha
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 09:05:52 följande:

Måste bara dela med mig av nattens skräckupplevelse, vaknade och hade så ont i magen att jag varken kunde andas eller röra mig. Försökte vända mig och trodde att jag skulle dö på fläcken. Innan total panik hann bryta ut insåg jag att jag iaf hade ont i rätt mage och efter några minuter släppte det men jag blev rejält rädd. Är det nån mer än jag som har mycket som stick eller småhugg i magen? Jag har det till och från under dagarna och även om det är obehagligt så tänker jag att det inte är nåt konstigt.

Kan nästan liva dig att det var tarmarna. Det gör så ont ibland så det inte går att andas. Men så länge det går över efter en stund är det ingen fara :)
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 08:58:28 följande:
    Haha här är en till som är förundrad över hur långsamt tiden kan gå, är det ens möjligt? Jag har ju bara vetat om det 1 vecka och det har knappt ens hunnit landa. Skönt att vi har inskrivningar och ultraljud och annat kul att se fram emot smile1.gif .
    Jag har vetat om det i många veckor och har ändå inte hunnit landa! Så det är nog inget som kommer haha! ;)
    Ja inskrivningen var häftig men overklig! Nu är jag i dessa obehagliga spökveckor när man inte känner något så då är det extra overkligt.
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 10:21:05 följande:
    Jo det var som sagt en spännande upplevelse, vad mycket 'kul' man upptäcker på vägen haha! Skönt att veta vad det är, jag låg mest och svor över den dåliga kocken (jag själv) som försökt döda mig med dålig mat hehe!
    Haha ja förmodligen kockens fel ;)
  • Linda8110
    Cissi90 skrev 2015-08-22 10:47:37 följande:
    Ja precis det som jag menade :) att det dröjer men att alla önskar att det kunde ske direkt?
    Ja jag hade aldrig stått ut med att vänta till RUL i v.18-19, men det är ju lite speciella omständigheter när man kämpat så länge.
  • Linda8110
    Cissi90 skrev 2015-08-22 15:20:23 följande:
    Verkligen! Hoppas vår BM ser till så vi får snabbt UL också.. Har PCO och fått hjälp med gradiviteten så hoppas :)
    Vid hjälp så får man ju alltid ultraljud tidigare. Vi hade ett inbokat i v.10, men jag var iväg redan tidigare på koll då jag blödde. Jag har säkert kollat 10 gånger redan haha
  • Linda8110
    Linkken skrev 2015-08-22 20:38:42 följande:

Föll för grupptrycket och kollade den kinesiska fertilitetskalendern. Enligt den blir det en kille. Jag får väl återkomma efter att jag blandat kiss och bikarbonat (herregud!) med resultat! Skrattande Får ju tacka pannkakan87 för denna galenskap! Skrattande

Haha jag kollade också den kinesiska kalendern precis! Flicka enligt den ;) Måste införskaffa bikarbonat också haha
  • Linda8110

Haha hittade bikarbonat hemma så nu har jag kissat i mugg haha! Inget fräs eller bubbel och den kinesiska kalendern sa tjej. Men jag tror ändå på kille hihi

• Linda8110
    pannkakan87 skrev 2015-08-23 10:06:18 följande:
    Precis som med mej då :) Vad tror din sambo?
    Min sambo tror på tjej ;)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?