Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

DesireeB skrev 2015-07-19 07:47:23 följande:

god morgon! idag gick jag in i vecka 6 (5+0) Skrattande
    Mina tuttar gör nått så fruktansvärt ont vanlig bh kan jag inte använda längre så en sport bh måste införskaffas! någon som har tips på någon bra?
    Är det fler än jag som vaknar tidigt varje morgon? har semester och då får man faktiskt sova längre än till 7 varje morgon Skrikandes

Jag vaknar också jättetidigt!! Idag sov jag till nio och känner mig SÅ utvilad. De andra dagarna har jag alltså vaknat vid klockan sex. Sen känner jag mig bakfull resten av dagen för att jag är så trött, om jag inte sover en stund på dagen då.
    :P

Jag använder bara sportbh. Abecita kimberley som jag köpte på twilfit. Dom kostar en del men är verkligen sååå sköna. Brösten sitter där de ska och ser snygga ut under kläder osv. Har skrivit om dem på bloggen lite längre ned om du vill läsa, annars kan du googla abecita kimberley bara. :)
  • pannkakan87
    Natalila skrev 2015-07-19 09:15:29 följande:

Hej tänkte nästan hoppa in här jag!
    Kul med första barnet :)
    Fick ett plus i fredags och är väl beräknad i vecka 5 nu.
    Längtar redan ihjäl mig, hur ska detta gå?
    Nu är det bara hoppas att allt kommer gå bra hela vägen! :)

Grattis!! :D Känner samma här haha. Vill bara att tiden ska gå! Den här sommaren får gärna gå undan ;)
    När är din bf?
  • pannkakan87
    Natalila skrev 2015-07-19 09:15:29 följande:

Hej tänkte nästan hoppa in här jag!
    Kul med första barnet :)
    Fick ett plus i fredags och är väl beräknad i vecka 5 nu.
    Längtar redan ihjäl mig, hur ska detta gå?
    Nu är det bara hoppas att allt kommer gå bra hela vägen! :)

Grattis!! :D Känner samma här haha. Vill bara att tiden ska gå! Den här sommaren får gärna gå undan ;)
    När är din bf?
  • pannkakan87
    Natalila skrev 2015-07-19 11:47:45 följande:
    Ja vill bara spola fram tiden lite ;)
    21 mars! Dudå? :)
    13 mars :)
    Ja eller hur! 25 augusti ska jag på inskrivning. Räknar ner dagarna!! :D
  • pannkakan87
    Missii skrev 2015-07-19 09:46:03 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in i denna tråden :)

Har BIM idag! Har haft en molande värk i magen från och till efter ägglossningen. Har vart hård i magen fram tills igår då min mage svullnade upp som om jag var i 4e månaden och blev helt kass i magen med mycket gas. Var även svagt illamående från och till igår. Gjorde ett grav-test igår morse men det visade negativt. jag hoppas inte tant röd dyker upp idag :( vad tror ni, kan jag möjligtvis ha en liten knodd i magen?

Ta ett test :)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-19 13:54:46 följande:

Det känns som att mina symptom minskar :/ har fortfarande spända bröst men inte lika som i början.. Växtvärk som kommer och går, illamåendet börjar försvinna.. Borde vara glad för de men jag blir bara orolig..

För mig är det tvärtom men jag hade ju istället mindre symptom från början - inte ont i brösten osv. MEN du måste tänka på att det är helt normalt att symptomen går i vågor. Det finns ju nåt som kallas "spökveckor" då man inte märker av graviditeten så väl. Förstår att du blir orolig, det är vi nog allihop emellanåt. Men försök tänka på att du har oddsen med dig, de allra allra flesta graviditeter går vägen. :)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-19 21:11:15 följande:
    Jo det är väl så :) nu vill jag bara att det ska gå 2 dagar till så lillens hjärta börjar klappa <3
    Min bebis hjärta skulle börja klappa den 14e läste jag på en sån där uträknare. Det känns mäktigt att tänka på. <3
    Såg en på instagram som hade lyssnat på sin bebis hjärta redan i vecka 8 med en sån där doppler hemma. Galet att det går att göra så! Själv skulle jag aldrig våga prova, tänk om man inte skulle hitta hjärtslagen! :O kan ju vara svårt även om det slår osv. Min bebis är bara stort som ett blåbär nu, hihi.
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-20 09:12:17 följande:

Fick mail av mamma :) helt underbart att känna sånt stöd från nära och kära.

Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka när jag tänkte på att du är gravid.
    Hela kvällen gick jag och pappa och påminde varandra :)
    Pratade just med mormor.
    Hon sa att morfar sagt hela kvällen hur glad han var. Och att det var så roligt att dom fick vara med när du berättade för oss <3

Så härligt, blir helt rörd här jag också. Åå! <3
    Mamma skickade långa sms till mig samma kväll som jag hade berättat, också så att jag började gråta för att det var så fint. Jag har tänkt printscreena dom och spara så att jag eventuellt kan skriva ut sen och klistra in i en gravidbok. Har inte tordats köpa en riktigt ännu. Tänkte att det får bli efter ultraljudet. :)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-20 09:25:49 följande:
    Ja jag funderade också på något liknande :) jag har bestämt mig för att boka tid för ett privat ultraljud kring v.12
    Jag orkar inte leva med mina hjärnspöken mycket länge till :/ drack just dagens multi kvinna fyfan så äckligt det är :(
    Får ni inget ultraljud eller kub eller nåt? Jag har ultraljud den 2 september men det bokade vi in redan dagen efter plusset för det är standard här. Borde verkligen vara samma i hela sverige, tycker att det är så konstigt. Men jag går till en privat mottagning. :) Eller SKA gå iaf haha. Har ju inte varit där än. *längtar*
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-20 09:42:48 följande:
    Googlade just och nej inget kub erbjuds i Norrbotten :(
    Så trist! :( Då skulle jag också bokat ett privat ul faktiskt. Det känns som alldeles för lång tid att inte veta att allt är bra eller att se bebis. Du kanske ska ringa redan nu så att du får en tid, vet inte hur det är med semester och sånt. Du borde ju få ungefär samtidigt som mig i sånna fall. :D
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?