• I norr

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

[quote=75868281][quote-nick]Linkken skrev 2015-10-12 18:59:00 följande:[/quote-nick]Eller hur?! Om en vecka ska vi på nästa ul (vecka 21 då) och jag längtar sååååå!! Men glad över att jag numera känner varje dag hur den lilla bubblar och rör sig där inne, det gör väntan på ul aningen lättare.

Fick ni reda på kön idag också?[/

Vi har inte tagit reda på könet.

Varför ska ni på ett till? Frågade just om det va några fler UL men inte om allt växte på som det ska. Känns konstigt att nästa gång man ser den så är det troligtvis på riktigt. :)

Jag har oxå börjat känna typ som en fisk som sprattlar under förra veckan och nu vill man ju känna det varje dag. Går in i v 19 på onsdag.

• I norr

Länge sen jag skrivit..

Går oxå in i v 25 idag. Har börjat känna av ryggen och det liksom strålar ner i skinkorna, speciellt om jag pysslar mkt som bakar lr städar. Har även ont under fötterna på kvällarna.

Har ätit järntabletter i nån månad och är nog lite piggare men framförallt ingen yrsel vilket jag hade innan. Inga biverkningar av dom heller.

Bebisen sparkade som bara den i v 22 men ändrade nog läge sen för efter det har det känns mer inne i magen än ytliga sparkar. Är mest på kvällarna mär jag lagt mig som den känns. Sååå mysigt!

Nästa vecka blir det besök hos bm igen och det ska bli skönt att höra det lilla hjärtat igen.

• I norr

Slutet av v28 här.

Vill oxå göra i ordning pyrets rum. Har fått tapeterna så får nov ta tag i det efter jul ????

Vagnen är oxå beställd och levereras v 7.

Hoj, vad man längtar! ????

• I norr

Måste kolla om det är nån annan som har samma problem som mig. Har fått så himla ont i typ bröstmuskeln och bak i ryggen typ mellan skulderbladen, går även ner i ryggen. Detta kommer på nätterna lr typ morgonsidan när jag sover och jag håller på att bli galen då det inte alls går att ligga ner.

Har börjat sova med amningsbh för att brösten ska få stöd och testat med en kudde som stöd för bröst å mage när kag ligger på sidan men inget hjälper. Igår började jag även göra lite övningar för gravida så hoppas verkligen att det hjälper för jag orkar inte börja sova dåligt redan i v 29.

• I norr

Jag har oxå världens domningar i båda händerna, karpraltunnelsyndrom. Har haft lite i högerhanden redan innan jag blev gravid men nu är det i båda. Värst på nätterna fast nu sover jag med skenor så det underlättar lite. Har även börjat domna under dagarna.

• I norr

Halloj!

Tänkte höra med er som är lr kanske främst Nilson nyss blivit sjukskrivna vad ni är sjukskrivna för och om det va problem att övertyga läkaren?

Jag har haft turen att må väldigt bra under hela graviditeten går in i v 34 imorgon. Nu har jag som jag skrivit tidigare otroliga domningar i händerna och värk i handlederna och underarmarna. En natt i helgen började jag gråta för att det tog så ont. Detta gör ju såklart att man sover skitdåligt och får värk mer och mer även under dagarna. Är egentligen enda riktiga besväret jag har men är även helt slut efter en arbetsdag för att inte tala om efter en arbetsvecka. Kände mig typ helt sjuk i fredags och även under helgen så har stannat hemma från jobbet måndag å tisdag för att vila. Har oxå svag mensvärk och lite svaga sammandragningar i underlivet.

Ska träffa en läkare på torsdag för att försöka få bli sjukskriven halvtid men är grymt orolig att hon bara kommer säga att det är normala graviditetsvesvär. Står ju överallt att trötthet å ryggvärk ej är grund för en sjukskrivning samtidigt som det står överallt att man ska vila upp sig inför förlossningen. Vill ju inte börja ta av bebisdagarna än...

Sorry för lååååångt inlägg...

• I norr

[quote=76270525][quote-nick]S79 skrev 2016-01-26 11:26:59 följande:[/quote-nick]Jag blev sjukskriven i vecka 28 på grund av min foglossning. Jag jobbar som förskollärare och det blev omöjligt för mig att klara av mitt jobb. Höften låste sig så jag inte kunde gå, det ilade och strålade i benen och jag hade väldigt ont. Jag kontaktade läkaren hos min MVC och han sjukskrev mig utan några konstigheter. Han undersökte mig lite grann genom att böja mina ben på olika sätt och jag fick säga till när det gjorde ont. Sen frågade han hur jag sov på nätterna och jag svarade att det gör jag inte för det gör för ont, svårt att hitta någon ställning som är bekväm. Vilket han förstod helt. Så för mig var det inte alls svårt. När jag sen slutade jobba och fick ta livet i min egen takt så blev även mina besvär mycket lindrigare så jag hade nästan dåligt samvete för att jag var hemma. Men det är välbehövligt för jag vet att jag inte skulle må såhär bra om jag inte fick ta allt i min egen takt.

Hoppas att det löser sig för dig med. Du har inte ansökt om graviditetspenning?[/

Ja, hoppas på att jag oxå får träffa en förstående läkare.

Graviditetspenning är inte ett alternativ då jag jobbar som högstadielärare.

• I norr

Har oxå börjat kissa betydligt mer nu och nu börjar det kännas tungt men oxå väldigt nära (v36) och spännande. :)

Längtar som en galning!

Har tvättat minikläderna och gjort i ordning rummet med skötbord mm. Nästa vecka tänkte jag packa BBväskan och sen är det spjälsängen som ska monteras och bäddas och babyskyddet som måste provas i bilen. Nästa vecka ska även vagnen komma.

Hojja, va kul!

Idag har jag även förevigat magen hos en fotograf. :)

• I norr

Linkken: 26.02

S79: 28.02

LMG: 28.02

Irmisans: 06.03

I norr: 15.3

Natalila: 23.03

Katten95: 26.03

Becka1989: 18.04

• I norr

[quote=76342425][quote-nick]Obsession89 skrev 2016-02-15 21:45:53 följande:[/quote-nick]Har varit inne och kikat men inte skrivit på länge! Bebis kom i lördags morse 9 dagar före Bf och är världens finaste pojke! Förlossningen gick otroligt bra, hade dock förväntat mig mer smärta![/

Grattis! Så härligt med den lille!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?