• Katten95

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Vi väntar en svensk/dansk liten sak, rul om 2 veckor! Längtar att få se den lille saken igen! ??

• Katten95

V19 igår och har rul på fredag, hoppas innerst att allt ser bra ut! Bara att räkna ner dagarna nu, inte kännt något där inne än heller. Min syster kände ett fladder när hon var i v21 så det kommer väl! ??

Gissningslekar är igång också på vilket kön, än så länge är det alla mot tre som tror tjej vilket jag också tror. :) ??

• Katten95

Snart är det dags tjejer för rutinultraljudet, har tid 08:00 idag och är typ små nervös och sovit dåligt hela natten. Hoppas innerligt att allt ser bra ut!

• Katten95
    elin1987 skrev 2015-10-30 11:46:21 följande:

Åh hur gick det ?!:)

Allt såg bra ut, va en livlig liten pojk därinne! :') så underbart att se! Blev även framflyttad från 28 mars till 26 mars :)
  • Katten95
    safiia skrev 2015-10-30 16:28:07 följande:

Samma dag som jag har officiellt :) inofficiellt har jag 24.3. 23.3 enligt senaste ul men dom flyttar ej datum för så några dagar här.

Barnmorskan hade sagt 27 mars och sen när jag gjorde vaginalt ultraljud sa dem 28 mars så då va 26 mars inte alls långt ifrån :) känns så bra och skönt att veta att allt såg bra ut och att man såg ett paket till kön haha, va lite blyg först men tillslut så! :)

Vet du vad du väntar? :)
  • Katten95

Då har man vart hos barnmorskan och fick veta blodgrupper på både mig o bebis. Va enligt dem rhd O negativ medan bebis var rhd O positiv så det blir att börja med sprutor i v 25 för att inte bilda antikroppar mot bebis blod. Usch usch, en sak att oroa sig för nu då :/

• Katten95

Vaknade inatt av en otäck känsla i magen, gjorde inte ont ont men kändes verkligen inte skönt, sprang till toaletten med typ magknip och satt där ett tag med diarre, frossa och små illamående medan bebis sparkade för fullt i magen, var inte alls skönt och väldigt otäckt! Ringde 1177 vårdguiden som sa att jag skulle åka till gynakuten om det blev värre men som tur va släppte det efter kanske 40 minuter och man kunde somna om.

Vad kan det ha varit tro, mått bra under dagen nu och bebis rör sig som vanligt i magen. Min mamma trodde det kunde vara en sammandragning, är i v. 24 just nu.

• Katten95

In i v. 33 idag, tiden går så snabbt nu, funderar på att jobba februari ut om det finns jobb som tillåter kan tänkas jobba fram till senar 11 mars. Beräknad 26 mars, någon annan som kämpar på?? :)

• Katten95
    safiia skrev 2016-01-31 18:16:30 följande:

Vecka 33 började för mig igår. 6-10veckor kvar nu :). Mår fortfarande väldigt illa mitt hb har stigit till 119 och jag känner mig aningen piggare. Var och träna igår med hundarna och sprang en del under träningen. Skönt att ännu kunna springa lite. Aningen ont hade jag i fogarna efter det men inte idag längre, så jag är glad att ändå inte ha alla graviditetskrämpor! Har mycket vätska i kroppen fortfarande, och vaknar av att händerna är helt bortdomnade.

Har sytt ett babynest åt babyn också. Hade planerat att göra så mycket och det är första saken jag lagar åt henne, men jag hinner väl ännu.

Har ni förresten namn färdigt redan?

Vi har bestämt namn, tror jag. :D ganska tidigt bestämde vi oss för ett men det är rätt vanligt så hörde vi ett namn som liknar det men som är ovanligare och det tror jag det blir. Vill ändå träffa babyn först förrän jag är säker.

Har bestämt namn på vår grabb och när vi pratar om honom så säger vi såklart det namn vi kommit överens om. Känner redan nu att jag vill ha ut honom men han får ligga kvar någon vecka till.
  • Katten95

Snart är man ledig i en hel vecka, då är det dags att sätta fart och tvätta bebiskkläder för full rulle och börja förbereda BB väskan. Visserligen är jag bara i v.34 men det är skönt när allt blir klart! Vaggan fixar blivande farmor så den får man hem i slutet av månaden! Vagnen väntar man också på, ska bli kul och få hem allt!

Nu har man bara 14 pass kvar fram tills 9e mars då man går på ledighet för gott om kroppen tillåter! :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?