Inlägg från: Linda8110 |Visa alla inlägg
  • Linda8110

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Irmisans skrev 2015-08-23 11:24:41 följande:
    Haha nej, menar att han gissat rätt på 40-45 graviditeter och alla hans gissningar har varit rätt ;) kollade kinesiska och enligt den blir det en tjej också :)
    Oplanerad Mamma
    Haha jag är mest imponerad av att ni känner 40-45 personer som fått barn haha ;)
  • Linda8110
    LMG skrev 2015-08-25 18:56:08 följande:

Är det ingen mer än jag som är jätte känslig? Gråter för typ allt känns det som

Hihi tror vi alla är så ;)
  • Linda8110
    LMG skrev 2015-08-25 20:20:25 följande:
    Bara min pojkvän säger minsta lilla grej så börjar jag stört gråta haha, man känner ju sig så jävla fjollig
    Jag brukar säga till honom ibland att nu behöver jag gråta en stund, låt mig bara göra det ifred en stund så blir det snart bra :)
  • Linda8110
    becka1989 skrev 2015-08-26 12:54:39 följande:

Har ni några bra tips mot illamående???

Käkar postafen men hjälper inte till 100 mår lite illa ändå men har hittills spytt en gång idag.

Seaband hjälpte mig när jag hade min illamåendeperiod!
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-27 14:56:26 följande:
    Har en fråga angående gravidbyxor, är dom 'bara' för en växande mage? Jag är ju bara i vecka 6 och möjligtvis lite svullen om magen men jag har redan lagt på mig så mycket runt lår och rumpa så det är inte bara jeansen jag har problem med utan till och med mina trosor sitter för tight... jag får inte upp jeansen över benen och trosorna är det Hulken-varning på.
    Det beror nog lite på vilken sorts gravidbyxor du köper, vissa är mjukare än andra. Dvs vissa tillåter bara växande mage och andra tillåter allt ;) Du får testa dig fram! Jag köpte mina första byxor i v.7 för då kunde jag inte knäppa mina vanliga jeans längre. Trosor har jag ej fått problem med ännu, men det kanske kommer haha (går in i v.17 imorgon).
  • Linda8110

Inatt drömde jag att jag hade en minikula på magen (ungefär lika stor som bebisen är just nu i v.17). Magen var nästan genomskinlig så man kunde se bebisen som låg på rygg och den hade SNOPP haha (precis som jag säger att den har haha). Jag ville se mer av den så jag plockade ut honom och började fotografera! När jag sedan var klar så fick jag panik för jag visste inte hur jag skulle få in honom igen och kunna "koppla på" navelsträngen igen! Jag minns att jag sa förtvivlat till min sambo "Han måste in igen, han är inte livsduglig ännu!!!". Haha ja herregud vilka drömmar man kan ha ibland!!!

• Linda8110
    Cissi90 skrev 2015-08-30 16:52:59 följande:

Har någon av er koll på om man kan äta dumplings när man är gravid? Är så SJUKT sugen på dumplings och vill äta det i morgon.. Men hittar ingenting om det på google

Det beror väl på vad de innehåller?
  • Linda8110
    elin1987 skrev 2015-08-31 18:14:57 följande:
    Fick order om att inte gå på toa på några timmar innan besöket :) visste inte om jag fick äta innan blodproven :)
    Haha på några timmar???!!!! Det brukar räcka med att man är kissnödig väl?
  • Linda8110
    elin1987 skrev 2015-09-03 18:34:48 följande:

Usch vad orolig jag är :( har jätteont i magen, som just under brösten ungefär.. Hoppas de inte något fel med bebis och bara förstoppning eller nå...

Just under brösten finns ingen bebis så du kan slappna av. Förmodligen tarmarna som bråkar :)
  • Linda8110
    elin1987 skrev 2015-09-03 20:24:47 följande:
    Vi hade varit hos svärmor och ätit köttsoppa och smärtan kom när vi satte oss i bilen senare. Måste äta mer fibrer tror jag så magen kommer igång har märkt av att jag har fått en början till hemorojder och det är fan inte kul när man ska på toa kan jag lova :/
    Kan tipsa om Frukt & Fiber tabletter från hälsokost, toppen!
  • Linda8110
    elin1987 skrev 2015-09-03 21:09:50 följande:
    Tack ska prova det! Är livrädd för hemorojder och hur det ska gå att föda med dom besvären. Jag menar det går knappt att göra nr 2 på toa utan att börja grina typ :/
    Jag har problem med sådant redan innan graviditeten eftersom jag har IBS mage som är hård. Barnmorskan sa dock till mig att det är ok att behandla med suppar om man får stora problem.
  • Linda8110

Gått in i v.19 idag och på eftermiddagen kände jag den första fosterrörelsen! Häftigt och konstigt på samma gång :)

• Linda8110
    safiia skrev 2015-09-12 08:28:58 följande:

Mot låga blodtrycket lönar det sig att dricka mycket och för mig har även salmiak hjälpt. Om man gillar det, inte i för stora mängder dock.

Ja hurra för lakrits! Missbrukade turkisk peppar när jag mådde som mest illa ;)
  • Linda8110
    Sofiejulia skrev 2015-09-13 15:25:55 följande:

Hej! Jag fick veta igår att jag va gravid ( 5+4, gravidvecka 6) har två appar som jag följer och den ena är jag beräknad 10 maj och på denna 3 Maj. Jag är superglad och samtidigt supernervös. Jag skulle gärna följa och få råd från er andra :) Och stort Grattis till graviditeten! ????????

Sofie

Grattis tjejen!!
  • Linda8110
    elin1987 skrev 2015-09-13 14:48:21 följande:

Äntligen finns Clementiner på affären :)
    helt perfekt då jag har fått en dille på citrus

Ätit galet mycket apelsiner sedan några veckor tillbaka haha
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?