Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Idag mår man bättre genom förkyld bara vilket gör det jobbigt att sova, precis vaknat efter en dålig natts sömn tur man är ledig idag.

Var och handlade lite kläder igår blev 2par byxor och en body byxorna var det 25%rabatt på kappahl så passa på.

Berätta för en kompis igår som blev över lycklig men även ledsen då det bara är hon kvar i hennes vänskapskrets och familj som inte har några barn ännu men hon är bara 26 och har inte ens ett förhållande så då är det inte så lätt.

• becka1989
    elin1987 skrev 2015-09-29 10:59:31 följande:

Jag är också dunder förkyld :( inte nog med att jag vaknar ca 4 ggr per natt för att gå på toa nu kan man inte sova pga täppt näsa.. Och vi flyttar in i huset på torsdag, har svin mycket kvar att packa. Riktigt dålig tajming!

Åh jobbigt och stressig situation. Hoppas du blir bättre så det går bra med flytten, inte bra att anstränga sig för mycket när du är täppt och gravid,
  • becka1989

Idag är det en softar dag tydligen orkar inget skulle behöva städa lite men min rygg är inte med idag har fått ordinerat vila och lyft förbud av bm får inte lyfta för tungt efter att ryggen och höfterna börjat göra ont vill inte ha foglossning redan. Jobbigt värre.

Nästa helg ska vi på 11års kalas och även berätta för mina syskon och sambons mormor och morfar han har inte så bra relation med sin mamma så han vet inte om han ens ska berätta för henne visst hon kommer få reda på det men troligen inte från oss.

Vi har börjat diskutera hur mycket vi vill lägga på en begagnad barnvagn och när vi ska köpa den.

Hitta en jätte fin emmaljunga duo för 1900kr 3år gammal men vi vet även att vinterrean drar igång i december-januari oxå men tror inte vi kommer hitta en vagn för runt 3000kr som är ny med fyra fasta hjul och sittdel och liggdel. Gah denna barnvagn djungeln.

• becka1989
    Silicon valley skrev 2015-09-30 07:07:00 följande:

Hade så ont igår morse så ringde till gyn. Fick komma in en halvtimme senare på kontroll. Allt såg ut som det skulle såhär tidigt bara V5 + några dagar/dar . Men hade en graviditetscysta på en av mina äggstockar. Men hon sa att det var inget att oroa sig för för det är vanligt och den kanförsvinna själv. Inget som påverkar framtida barn heller.

Blev dock lite ledsen att man inte såg så mkt annat. Ett hål m en vit plutt i bara i livmodern. Gulesäck eller vad hon sa. Hade hoppats få höra hjärtat men det var för tidigt för att se nått mer.

Nån mer som haft cysta under grav? Och även gjort vul så tidigt och allt gått bra sen? Är så himla orolig för allt. Känner ärligt ingen lycka alls, vist är jag lite glad men vågar inte tillåta mig mer innan jag vet att allt är mer ok efter de första veckorna.

Vad göra för att skingra tankarna lite så veckorna rullar på snabbare, nu blir det att allt går skitsakta när man tänker på detta hela tiden..

Det är inte lätt att vara gravid speciellt inte dom första veckorna innan man får göra ul, vet att min syster hade gravidcysta och det gick bra med alla hennes tre men visst är man orolig.

Tyvärr finns det inget att göra bara att vänta och vänta tiden går otroligt segt till Ultraljudet men man får lära sig leva med det. Förhoppningsvis kanske man hinner känna rörelser innan :)

Det enda som gör att jag känner mig gravid är illamående och ont i tuttarna, växtvärk som kommer och går hade jag inte haft något av det hade jag inte trott att jag var gravid men är svårt att ta in tror det blir lättare när man varit på ul och sett den lilla
  • becka1989
    markstrom skrev 2015-09-29 23:37:42 följande:

Tyvärr gick det ej att göra något hjärtfelen var för många och allvarliga.. vi avbryter våran graviditet på fredag ????

Åh jobbigt :( all styrka till er
  • becka1989
    LMG skrev 2015-09-30 18:00:14 följande:

Både jag och pappan såg nyss första sparken utanpå magen. Så coolt blev helt chockad, trodde det skulle ta många veckor till innan han också kunde se och känna. Är i vecka 19 nu

Åh vad kul :)
  • becka1989
    safiia skrev 2015-10-03 11:23:22 följande:

Här inleddes v 16 med spyor och åter spyor, suck :(. Inget hålls i mig idag. Förhoppningsvis är det nu sista bakslaget. Magen har börjat bli synlig och är inte längre bara uppsvälld som i början.

Åh jobbigt, här går man in i vecka 13 imorgon men hela morgonen har bestått av äta och spy fått i mina tabletter men dom har kommit upp igen så har inte hjälpt, tog min senaste för 20min sen och än sålänge har jag fått behålla den och det jag åt. Peppar peppar.

Jag som ska ställa mig och göra köttgryta idag hmm får se hur det går
  • becka1989
    safiia skrev 2015-10-03 13:16:44 följande:

Usch :( tabletter försökte jag med i början men de hölls ju ändå inte i mig och hjälpte inte då de hölls i mig. Mannen fick sköta maten idag, och jag var tacksam nog och kräktes upp allting ;)...

Haha det är tacksamhet :) tabletterna har varit min räddning i 4veckor utan dom hade jag inte tagit mig ur sängen eller fått i mig något, höll på att bli inlagd pga uttorkning men barnmorska jag träffade sa att hon verkligen inte ville lägga in mig då man måste ligga i 3dagar med dropp och tabletter så fick utökad dosering av lergigan comp och det rädda mig. Hade inte det fungera så hade jag blivit inlagd.

Nu har jag klivit upp ur sängen :) äntligen fått behålla allt sen 12 hittills iallafall och nu ska jag dra igång köttgrytan får se om sambon får ta över eller om jag fixar det
  • becka1989

Åh ok vad tråkigt, här måste man ligga 3dagar vilket troligen inte är skoj.

Mådde bättre efter 3 idag spydde sista gången halv 3 sen försvann illamående och nu sitter jag i soffan med växtvärk och äter lite choklad och mandarin innan det är dags för nästa tablett och sängen upp tidigt imorgon och jobba lite

• becka1989

Det är lite tråkigt att det är bara ett och kub ifall man är över 35 eller har anlag, hade gärna haft kub gör alla oavsett ålder och anlag. Då hade det iallafall varit två. Vi ska iallafall göra ett i vecka 19 som är rul och ett i vecka 27 som är 3D :) sambon som bestämt att vi ska göra 3D kostar 1500kr att göra på tittut i Stockholm

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?