• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

becka1989 skrev 2015-09-15 13:44:48 följande:

Idag är en bra dag tydligen mått bra sen en vecka tillbaka så skönt att slippa spy och att tabletterna hjälper, dock spydde jag igår och i förrgår morse 1gång på morgonen men inget mer hellre det än hela dagen. Börjar jobba igen imorgon för första gången på 3veckor känns konstigt men måste stå ut dom sista veckorna innan anställningen går ut. Har bara anställning till november så inte så många veckor kvar.

Börjat kolla runt på allt som behövs handlas in haha finns ju en uppsjö av grejer svårast tycker jag är hur mycket i just barnkläder som man bör ha speciellt i storlek 50 och 56 vet att både jag och sambon var runt 50 när vi föddes så kommer nog få en som är runt den längden. Är bara i vecka 10 men måste ju börja köpa in lite grejer så man inte shoppar allt samma månad då blir det nog ganska dyrt.

Jag har börjat köpa kläder i storlek 50, har hört från många vänner att man behöver ganska mycket kläder i storlek 50 då dom spyr/bajsar på sig ganska ofta. Men jag tycker också det är jätte svårt.. Vill ju inte köpa kläder i bara storlek 56 så drunknar bebisen i det istället
  • LMG
    Bebbe81 skrev 2015-09-16 14:45:19 följande:

jag är ny i området gravid är 34 år,
    vad tror ni om denna stickan
    ingen mens än o beräknad i dag.
    kanske fel tråd.

Ser ju att det är nått där men frågan är om det är spökstreck eller inte eftersom det ser ganska grått ut. Skulle ta ett clearblue eller nått annat digitalt om jag va du :) hoppas på det bästa
  • LMG

Måste bara fråga, jag har sån fruktansvärd "mensvärk" flera gånger om dagen och jag riktigt känner hur hela livmodern drar ihop sig. Har hört att sammandragningar inte ska göra ont men det här känns som en riktigt jobbig mensvärk och är jätte obehagligt. Tror ni jag bör oroa mig?

• LMG
    Obsession89 skrev 2015-09-17 16:46:09 följande:
    Jag trodde att det skulle ta mycket längre tid att känna men jag började känna för ca 1 vecka sedan:) först fattade jag inte vad det var, kändes som muskelryckningar (som man kan ha vid ögat) fast i nedre delen av magen :) har moderkakan mot min rygg så kan nog vara därför jag har kunnat känna :)
    Då måste det ha varit bebisen jag kände för cirka två veckor sedan också. Kändes precis som när man får nervryckningar i ögonbrynet :) har dock inte känt något mer efter det. Vad mysigt
  • LMG
    Obsession89 skrev 2015-09-17 17:45:31 följande:
    Det var det nog säkert:) jag kände inte mycket dom första dagarna men sedan typ 2 dagar tillbaka känner jag flera gånger om dagen :) har varit ganska orolig fram tills nu då jag har haft 4 mindre blödningar innan vecka 12, två bruna och två med blod, känns som att jag äntligen kan slappna av och börja njuta av att vara preggo :)
    Har också haft mycket blödningar, en gång så mycket så jag blödde igenom både trosor byxor och en kofta. Men fick göra ultraljud då och allt såg bra ut :) det va i vecka 12 och har inte blödigt sen dess och går in i vecka 18 imorgon. Längtar så mycket till RUL nu
  • LMG
    Obsession89 skrev 2015-09-17 18:29:01 följande:
    När har du RUL förresten?:)
    Den 28onde :) så om 11 dagar. Får hoppas att tiden går fort
  • LMG
    Obsession89 skrev 2015-09-17 19:25:42 följande:
    11 dagar är inte så länge! Du måste berätta hur det gick sen :)
    Ja nä egentligen inte, har jag väntat flera veckor klarar jag nog 11 dagar :) ja absolut det ska jag göra
  • LMG
    Migas skrev 2015-09-17 20:37:40 följande:
    Är värken mer påtaglig efter att de stått och gått mycket eller är den lika svår även om du har suttit ner en längre stund? Jag är ingen expert alls men har upplevt att smärtan som jag tror beror på växtvärk blir värre om man har rört på sig mycket än om man vilat i soffan en stund och för min del så kan den kännas rätt bra emellanåt och för mig såg allt bra ut på UL för en vecka sedan. Men om du är orolig så tycker jag att du åtminstone kan ringa 1177 och höra vad de säger om det.  
    Den brukade komma när jag låg ner i soffan eller sängen och vilade. Men nu börjar jag fundera på om det kan ha varit så att jag bara var väldigt hård i magen, lyckades gå på toa idag och sen dess har jag inte känt nånting förutom vanlig växtvärk bara
  • LMG

Den här dagen tog en väldigt oväntad vändning då min sambo nu helt plötsligt ballat ur och lämnat mig. Han sitter just nu och skriver att jag ska "lösa problemet" alltså göra en abort.. Att jag är dum i huvudet som inte fattade från första början att han inte ville ha barn. Fast han senast igår sa att han älskade barnet och längtade jätte mycket, han har liksom vart och köpt spjälsäng och allt.. Är i vecka 18 och känner mig helt förstörd och vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till :(

• LMG

Orkade inte citera er alla så skriver här istället. Ja det kom som en riktig chock med tanke på att vi dagen innan låg och pratade om hur mycket vi längtade till RUL med mera.. Har faktiskt inte fått en riktig förklaring till varför han nu i vecka 18 ber mig göra abort mer än att han tycker det är för tidigt och inte vill ha barn (det är inte en planerad graviditet). Är själv i chock och har fått två timmars sömn inatt.. Jag kommer självklart inte avbryta graviditeten nu såhär sent, jag vet ju att det ligger ett nästan fullt utvecklat barn där inne. Mitt barn dessutom som jag redan älskar gränslöst. Är bara så fruktansvärt ledsen och känner mig helt trasig för jag trodde aldrig att det här var nått jag skulle få gå igenom ensam :( och kan inte låta bli att få skuldkänslor för mitt stackars oskyldiga barn som kommer drabbas hårdast av detta i slutändan. Tack för era fina ord och peppning det behövdes verkligen nu i denna mardröm <3

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?