Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

ofverberg skrev 2015-07-20 12:20:26 följande:

Här i Östergötland så får man tid till KUV om man vill. Fick tid till snackbesök när jag är i V.10 och ultraljud i V.12. Och är nu i V.6. Så långt kvar att vänta..

Vill veta att allt är ok och att inget händer så jag kan börja köpa lite nyfödd kläder :)

Är Oxå ifrån Östergötland
  • pannkakan87
    saklek skrev 2015-07-20 21:13:22 följande:
    Oj, redan i vecka 12? Vet du om det är så för alla i Östergötland? Ska ringa BM imorgon om jag hinner så får väl svar då annars Känns ännu så overkligt att det är något som växer där inne...
    Är oxå från östergötland och har också tid för inskrivning i v.11 ca och sen ultraljud veckan efter. :)
  • pannkakan87
    Tjolahopp! Hur mår ni tjejer?Solig

Här har molvärken ökat men enligt apparna är det normalt eftersom fröt växer 1mm om dagen(!!) Skrattande
    Tuttarna är såå svullna och gör svinont. Trodde att jag skulle slippa onda bröst eftersom jag inte hade det från början, men sen några dagar tillbaka är de verkligen ömma.
    Har än så länge sluppit illamående även om jag kan känna lite avsmak ibland, men inget jag ens uppmärksammar så jag känner mig lyckligt lottad på den biten.

Jag är i v6+3 idag.
  • pannkakan87
    pinglan76 skrev 2015-07-22 11:53:30 följande:

Hejsan på er! här kommer en till nygravid som väntar förstsa barnet, och hoppar in i denna gruppGlad Jag plussade för precis en vecka sedan, och har gått in i vecka 7(6+1) För mig kom denna graviditet som en total chock, men en väldigt glädjande sådan. Jag fyller om 2 veckor 39 år, och har levt ensam i många många år...haft svårt att finna rätt man osv. Började tappa hoppet om att få en egen familj, och har kollat på andra alternativ som insemination osv. Men så för en månad sedan mötte jag HONOM, och allt gick med en rasande fart....vi blev gravida på en endaste gång*s* inget vi hade planerat alltså, han har dessutom 3 barn sedan tidigare....så helt plötsligt kommer jag gå från singelliv till storfamilj med man, 3 bonusbarn och en bebis..hahaFörvånadSkrattande och inte nog med det så ska jag imorgon besöka mitt nya arbete för att skriva papper, totalt taskig tajming att börja nytt jobb precis när man blivit gravid. Supernervös för hur jag ska lägga fram allt detta för dom, är ju inte fyldl av samma energi som jag var på intervjun direkt. Mår illa konstant, orkeslös, ont i bösten och kan knappt gå utanför dörren. Men allt får lösa sig, detta lilla pyre är en mirakelbebis i mina ögon*ler*
    Ska på mitt första mvc-besök(mama mia city) den 20 aug då jag är i v.10-11 vilket ska bli otroligt spännande. Med tanke på min ålder så är jag naturligtvis orolig för missfall, eller att något ska gå fel....men försöker tänka positivt och inte gräva ner mig i dåliga tankar.
    Finns det fler som bor i sthlm...och som kanske är lite äldre och väntar sitt första barn härinne??SoligGravid
     kramar på er alla

Stort grattis till graviditeten OCH kärleken!
    Jag blev bara helt glad av att läsa ditt inlägg. Så himla härligt.
    Vi ligger ungefär lika, jag är i v.6+4 och har inskrivning 25 augusti. Längtar också jättemycket!
  • pannkakan87
    pinglan76 skrev 2015-07-22 17:24:01 följande:
    åhhh, men tack snälla du...va gulligtSkrattande och jag blir jätteglad över att ngn annan gläds med mig*ler* Ja, det är en speciell historia att på en månad gå från singelliv till att få pojkvän, tre bonusbarn, nytt jobb och bebis i magen...hahaha finns en mening med allt antar jagSolig
    Aha, ja då ligger vi ju jättelika i våra graviditeter...va roligt.  Vart bor du förresten?? 11 år yngre ser jag iaf...är själv född 76*hehe*
    Haha ja tvära kast måste jag säga, men bara till det bättre ju! ^^
    Har du något beräknat förlossningsdatum ännu? Jag har 13/3 men det kan ju ändras på ultraljudet förstås. Jag bor i Norrköping! Skrattande
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-24 11:08:52 följande:

Var tvungen att göra ett till test för att se om det ökat då mina bröst slutat ömma sen en vecka tillbaka. Och jodå 3+ så lycklig <3

Haha det gjorde jag med häromdagen Tyst

Såhär såg första testet ut :P

• pannkakan87
    safiia skrev 2015-07-24 17:07:52 följande:

Jag har svårt att låta bli att fortsätta testa :D men ja det kanske inte behövs.

Jag har egentligen minst symptom på morgonen, i morse blev jag nästan orolig. Men till eftermiddagen kom symptomen igen som tur :) sjukt trött har jag också blivit nu. Vi hade svärföräldrarna på besök och jag höll på att somna. Dessutom hämtade de en flaska vitt vin :P vi lär få spara det en tid... De vet alltså inget ännu.

I morgon börjar vecka 6 för mig. Någon annan som otåligt kollar gravidappar flera ggr per dag och väntar på att veckorna skall öka lite snabbare? :D

Haha jaaaa! Jag vill bara att dagarna ska gå så att jag är längre gången haha! I morgon går jag in i vecka åtta :D det har ändå gått rätt fort.. nyss var jag ju i vecka fem och fick reda på det. :)
  • pannkakan87
    DesireeB skrev 2015-07-25 09:32:09 följande:

Igår var vi på inskrivningssamtal på MVC fick två "sämre" nyheter första är att jag bara är i vecka 5 enligt hennes uträkning min app säger vecka 6 (5+6) idag.. haha vill att min app ska ha rätt ist för barnmorskans uträkning!
     men hon sa att hennes uträkning räknar ut hur många veckor ägget har varit befruktat medans appen räknar ut redan när ägget ska bli befruktat. så dom två första veckorna i appen är man inte gravid eller något sådant..

den andra nyheten var att första ultraljudet görs i vecka 18-20!! det är ju en hel evighet tills dess ju!! frågade om man inte kunde få ett ul tidigare men då sa hon att då får man inte något i vecka 18-20.. och det är då man fastställer om barnet mår bra och BF osv det kan man tydligen inte se tidigare?

blev ett långt inlägg men behövde skriva av mig lite! haha

Ja jag tror att det är olika hur bm räknar och hur apparna räknar.. Ska bli spännende att se vad min bm säger sen om vilken vecka jag är i.

Jag tycker att det är riktigt dåligt att ni inte får fler ultraljud! Och att du skulle behöva välja om du skulle göra ett nu eller sen. Man vill ju veta så tidigt som möjligt om allt står rätt till samtidigt som man vill ha ett senare för att se att barnet utvecklats och vuxit som det ska. Nä så knäppt! Här i Östergötland får vi ett i v12 och ett senare också. Du borde göra ett privat om du känner att du vill. Kram!
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-25 18:18:16 följande:

Åh herregud min 6 år yngre syster skickade just det här!! Hon är helt knäckt

Knäckt? Inte glad? :/ Jobbigt i så fall. :(
    22 år gammal då antar jag?
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-25 19:20:00 följande:
    Hon har en missbildning på livmodern så läkarn har sagt att hon inte kan bli gravid så hon har inte skyddat sig. Hon har bara dejtat killen en månad :/
    Men Gud!! Vilken chock!
    Men samtidigt.. Ett barn!

Stort beslut framför sig kraken. Hoppas allt går bra hur det än blir.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?