Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Ringde i vecka 6 fick komma in i vecka 8 för inskrivning vet att många får ett första hälsosamtal sen inskrivning någon vecka senare

• becka1989
    En del av oss skrev 2015-11-09 19:34:00 följande:

Jag ska på inskrivning på torsdag är då i v.6+3 har inte fått något hälsosamtal och det är mitt första barn.

Fick inte heller något sånt samtal är mitt första oxå men min bm gick igenom lite grann med mig så det gör nog din bm med. Mitt samtal tog 1tim och 20min hade inte räknat med så lång tid
  • becka1989

Min mage svullna oxå upp så det är helt normalt tänk på att det är en hel del förändringar både hormoner och för tarmarna och kroppen. Svullnaden släpper nog lite senare i graviditeten.

Är själv i vecka 18 och min mage har istortsett försvunnit syns bara lite men mest efter jag ätit och när man lägger sig för att sova

• becka1989

1g/v nu innan typ inget eftersom det enda jag gjorde då var att spy försöka få imig något och sova sååå tråkig, men sambon är ganska slut på veckorna när han kommer hem från jobbet pga att han pendlar och är borta från 5-18 på veckorna jobbigt, kan inte tänka mig att det blir så mycket när liten har kommit heller haha finns väl inte så mycket tid då

• becka1989
    elin1987 skrev 2015-11-12 17:12:48 följande:

Hur mycket har ni ökat i vikt än så länge ? Gick in i vecka 22 och har redan lagt på mig 9 kg!

Gick ner 2kg pga kräkningar men gick upp dom snabbt efter jag började med medicin mer har inte hänt faktiskt

Är i vecka 18 men har inte lätt för att gå upp annars heller så inget jag har brytt mig om.

Men många säger att dom inte ökat förren efter vecka 20 så det kommer nog för mig med :p
  • becka1989

Välkommen v19.

Har legat på rygg hela dagen och nu har jag börjat undra om det är livmodern och sånt man känner under naveln när man trycker lite lätt är det typ hårt på visa ställen

• becka1989

Åh vad kul att höra, känns lite lättad. Ibland är den på sidan av naveln och ibland under så den är ju aldrig på samma ställe och ibland känner jag inget haha man blir lite nojig.

Har ju sett den lilla men det var i vecka 8 så vet att det bara är en oxå

• becka1989

Natt kisseri är väldigt vanligt tydligen har oxå det kan lägga mig 1timme senare måste jag kissa och sen sova till 2 på natten och upp och kissa sen när sambon kliver upp vid 5-6 tiden är det dags för toa igen haha.

Någon som fått förstoppning eller början på det??

• becka1989

Äter varken plommon eller kiwi Haha tål inte kiwi så. Men dricker mycket vatten så det har underlätta lite iallafall

• becka1989

Jodå har fått reda på en som ska vara jäkligt bra från apoteket men vill helst inte börja med sånt nu väntar hellre sålänge som möjligt och provar med annat först haha

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?