Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Nån mer här inne som kommer få en liten med blandade nationaliteter?
Nån mer här inne som kommer få en liten med blandade nationaliteter?
Tänker du mycket på hur den lilla kommer se ut? Jag är ju svensk och pappan är från Egypten, är så nyfiken på att få se om hon kommer ärva mycket av sin pappas mörka gener eller mina ljusa
Ja vi diskuterar jätte mycket här hemma om hur hon kan tänkas se ut :) jag tror hon kommer få mycket av sin pappas mörka gener då han verkligen har kolsvart hår och är lite brunare än ljusbrun i huden, dock så finna det chans att hon får ljusare ögon och ljusare hår då verkligen alla i min släkt är blonda och blåögda och hennes pappa har ljusbruna ögon. Men hon får gärna ärva hans gener för min skull då både han och hans syskon har väldigt fina drag
Idag var vi på KUB, allting såg super fint ut och inga avvikelser :)
Lillen ville absolut INTE ligga på rygg eller vara vaken dock haha så jag fick hoppa, dallra, göra squats osv för att lillen skulle vakna samt lägga sig på rygg, tog bara 45 minuter haha. Var super fint att se den och att veta att allt ser bra ut. Börjar äntligen kännas lite verkligt. Längtar tills kön avslöjas så "den" kan bli något med ett namn :)
Vad härligt att allt såg bra ut :) har ni bestämt nått namn än?
Haha! Hade samma problem med att bebisen inte ville vända sig på ultraljudet, så har ett nytt imorgon för att inget jag gjorde fungerade! Inte så jobbigt, fick ju ett extra ultraljud :)
Jag sitter i en liten ångestbubbla tjejer.. Jag har haft JÄTTE svårt med min vikt hela mitt liv och pendlat från 54 kg upp till 85 kg fram och tillbaka. Nu lyckades jag gå ner från en övervikt på 10 kg och blev gravid.. Jag är jätte glad över min gradivitet men jag sitter i en sån SJUK ångest för jag går upp i vikt och tänker konstant på att jag går upp för snabbt i vikt.
Jag äter inte onyttigt eller dricker läsk i veckorna men däremot på helgen. Vad fan ska jag göra för att inte rasa upp i vikt? Vill inte få diabetes eller skada min bebis liksom..
Har också väldigt mycket ångest över viktuppgång, gillar inte att kroppen förändras så fort och jag inte kan kontrollera det. Har tack och lov bara gått upp cirka 5 kilo än så länge men mycket kan hända på ytterligare 17 veckor. Äter inte mycket godis och dricker inte mycket läsk men äter väldigt mycket mat och måste äta stora portioner för att bli mätt. Jag försöker komma ut och ta promenader lite då och då för att inte gå upp allt för mycket i vikt. Usch har jätte mycket ångest inför nästa barnmorske besök då jag ska väga mig igen
Förstår dig! Är mitt i att jobba bort min övervikt och är nu livrädd att gå upp allt som jag slitit för att gå ner. Jag försöker tänka på att äta bra och sånt som är nyttigt för bebisen. Att gå promenader då jag orkar för att det är bra för både barnet och mig. Försöker helt enkelt acceptera att det blir som det blir och det får jag ta då, men ser till att inte stoppa i mig onyttigheter. Går jag upp 20 kg av nyttigheter så vet jag ju att det är så min kropp reagerar på graviditeten och då har jag gjort vad jag kan. Sedan blir det ju amning och promenader med bebisen och då lär man ju tappa en del hoppas jag :)
Så du när du var i vecka 5-6 så var du var svullen på kvällen och mindre på morgonen när du vaknade?
När är det man ska ringa till barnmorskan för ett inskrivningssamtal och hälsosamtal?