• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Cissi90 skrev 2015-10-07 14:22:21 följande:

Igår fick jag en blödning och blev så otroligt rädd. Jag hade inte ont alls utan var bara trött och helt plötsligt blödde jag vid toalettbesöket.

Åkte in på gynakuten, efter 4 timmar fick vi se lillen och allt såg jätte fint ut. Den rörde sig som en gymnast i magen och hjärtat slog fint.

Otroligt skrämmande men är så lättad nu och fick en fin bild med hem

Usch blödningar är verkligen inte roligt.. Har också haft några stycken tidigare i graviditeten. Men vad skönt att allt såg bra ut :) vilken vecka är du i nu?
  • LMG
    Linkken skrev 2015-10-11 09:23:36 följande:

Hur går det, tjejer? Och safiia, har du fått komma hem?

Här har vi gått in i vecka 20 och mår riktigt bra. Men nu börjar jag bli så inåt h*vete trött på alla kommentarer kring min kropp, alla tjockisskämt och allt skoj om hur mycket jag äter. Jag har hittills inte gått upp sååå mycket i vikt och det mesta har faktiskt satt sig kring magen, men jag är helt enkelt inte alls bekväm med att folk ska skämta om det hela tiden. Jag känner mig inte särskilt snygg som gravid, tyvärr, men när man nån dag har en "finare" dag och klär sig så att magen syns ordentligt får man bara höra en massa kommentarer kring den. Så hur gör man för att hantera allt skojande? Jag vet ju att ingen menar nåt illa, men om det ska hålla på såhär i 20 veckor till blir det en låååång vinter. Hur upplever ni andra det? Varför kan folk inte bara säga "Så fin du är!" ?

Det går bra, går in i vecka 21 imorgon och idag är 50% av graviditeten avklarad.

Håller med dig till 100%.. Har några vänner som alltid ska kommentera magen, typ "oj nu börjar det verkligen synas" och typ "jag tror du kommer få en skit stor mage" eller bara kläcka ur sig "jäklar vad den växer". Men skulle själv vilja se dom gravid i femte månaden..Liksom vad förväntar sig folk? Att man fortfarande ska vara platt som en planka . Annars har jag inte heller gått upp mycket alls i vikt, bara magen som växt och det är ju skönt :)
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-10-11 11:53:19 följande:
    Jag är SUPER TRÖTT på människor som säger åt mig vad Jag borde göra, borde äta, borde träna osv.

Alla graviditeter är olika!! Jag har redan i vecka 13 fått ont i bäckenet och ryggen. Är helt orklös för träning och illamående. Jag ORKAR inte träna eller gå för snabbt för min kropp gör ont och hjärtat. Försöker så gott jag kan. Äter inte massa sötsaker och dricker inte massa läsk, äter inte skräpmat alls ofta.

Men tydligen tycker "folk" att Jag överdriver med maten fast Jag inte gör det utan bara behöver äta när jag faktiskt är hungrig för annars mår Jag illa..

Blir så jävla ledsen och känner mig ful. Har bara gått upp två kilo men ändå växt.

Jätte jobbigt allting faktiskt..
    Ja så var det för mig också innan mitt illamående gav sig. Var tvungen att äta nånting nästan hela tiden för att inte må allt för illa.. Man märker verkligen när man pratar med folk vilka som varit gravida och inte.
    Har en vän som tyckte jag var löjlig när jag inte orkade gå med henne på stan ibland pågrund av illamående och trötthet, då fick man liksom höra typ "men ryck upp dig" eller "men hur jobbigt kan det vara egentligen?" Ska bli väldigt kul att se själv sen när hon blir gravid..
  • LMG

Här började råmjölken rinna ikväll.. Känns ju lite sådär faktiskt. Är ju liksom 19 veckor kvar haha

• LMG
    Linkken skrev 2015-10-12 07:33:48 följande:
    Detdär slog mig häromdagen, att snart kan det faktiskt börja hända. Klart det känns som länge innan man faktiskt behöver det, men du får se det positiva i det: åtminstone produceras det mjölk i maskineriet! Skrattande
    Haha ja precis jag får försöka tänka så :)
  • LMG

Nån mer här inne som kommer få en liten med blandade nationaliteter?

• LMG
    Cissi90 skrev 2015-10-12 14:58:57 följande:
    Jag :) svensk och kurd
    Tänker du mycket på hur den lilla kommer se ut? Jag är ju svensk och pappan är från Egypten, är så nyfiken på att få se om hon kommer ärva mycket av sin pappas mörka gener eller mina ljusa
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-10-12 18:40:49 följande:
    Ja hela tiden haha, vill så gärna att den ska få det bästa av båda gener men tror att den kurdiska sidan kommer ta över då vi på båda sidor är mörka :) hur tänker du?
    Ja vi diskuterar jätte mycket här hemma om hur hon kan tänkas se ut :) jag tror hon kommer få mycket av sin pappas mörka gener då han verkligen har kolsvart hår och är lite brunare än ljusbrun i huden, dock så finna det chans att hon får ljusare ögon och ljusare hår då verkligen alla i min släkt är blonda och blåögda och hennes pappa har ljusbruna ögon. Men hon får gärna ärva hans gener för min skull då både han och hans syskon har väldigt fina drag
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-10-13 18:32:59 följande:

Idag var vi på KUB, allting såg super fint ut och inga avvikelser :)

Lillen ville absolut INTE ligga på rygg eller vara vaken dock haha så jag fick hoppa, dallra, göra squats osv för att lillen skulle vakna samt lägga sig på rygg, tog bara 45 minuter haha. Var super fint att se den och att veta att allt ser bra ut. Börjar äntligen kännas lite verkligt. Längtar tills kön avslöjas så "den" kan bli något med ett namn :)

Vad härligt att allt såg bra ut :) har ni bestämt nått namn än?
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-10-13 20:28:21 följande:
    Inte än vi kan inte enas än haha så vi väntar på könet för att kunna ta bort lite alternativ :) ni då?
    Ja vi har bestämt namn :) jag kom med förslaget och båda tyckte det kändes helt rätt så vi har tack och lov varit väldigt eniga
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?