Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Men enligt mig själv så känner jag mig väldigt stor för att vara bara i vecka 6 som jag kom in idag!
Men, eftersom du är såhär pass orolig som du är så ring barnmorskan och be om att träffas.
Men enligt mig själv så känner jag mig väldigt stor för att vara bara i vecka 6 som jag kom in idag!
Jag är bara väldigt nojjig eftersom detta är vårat första barn
Min mage blir lite mer större på eftermiddag då jag har mage direkt efter jag har käkat lunch
Men har du ätit p-piller innan du blev gravid?
Vilken vecka är du nu i?
Men finns det några som inte får svullnad alls?
Blir faktiskt väldigt stressad av allt prat om vikt. Är ju så olika för alla..
Hej allihop!
Jag har legat dödssjuk i förkylning/hosta i fyra dagar nu. Jag har lite panik för min sambo vägrar förstå att jag inte mår bra och inte orkar vissa saker pga att jag är förkyld OCH gravid. Hur fasen förklarar man sånt för någon som aldrig varit gravid?
Jag har en super konstig grej som fastnat i mig. Jag känner mig onormal för min mage syns mycket och jag gått upp i vikt.. Jag är 19+3 idag.
Gick på fest igår och såg bilder och fick panik asså verkligen. Jag ville verkligen inte att magen skulle synas. Tror det är gamla hjärnspöken från mindre ätstörningar som kommer upp igen. Skäms verkligen! Asså jag älskar ju min bebis i magen och vill verkligen ha barn men magen gav mig sån panik. Typ "varför ser jag så stor ut?" Mina vänner har varit små nästan hela graviditeten och sen sista 10 veckorna ploppat.. Jag växte direkt och har mage samt stora höfter.
Folk är olika, det är nog det viktigaste att minnas! Vissa hålls små hela graviditeten, andra växer sig stora direkt. Jag tror alla nojar över sin mage, är den för liten blir man orolig över det, och samma gäller om man tycker man är för stor. Så länge inte bm tycker något är oroväckande så är det inte det heller, det mesta är ju normalt!
Personligen är det stor skillnad på vilket humör jag är på. Vissa dagar framhäver jag magen så mycket det bara går och tycker den är jättemysig, andra dagar tar jag till de stora tröjorna och döljer den mera. Men nu i vecka 26 är det nog svårt att dölja och jag har blivit van med magen. Däremot tror jag inte att jag, som många säger, kommer att sakna magen sen. Jag längtar efter min vanliga kropp! Men just nu är det meningen den ska bli större, huvudsaken är alltid att bebisen har det bra. För det ÄR faktiskt bara några månader av livet detta gäller.
Idag hoppas vi på att få se könet på vår Andra del av RUL! Förra veckan körde bebisen ner fötterna bakom blygdbenet och tryckte ihop benen. Varken fötter eller kön kunde ses. Tur i oturen ? För fick ju snabbt bytt ultraljud :)
Allt fint idag! Det blir en tjej för oss :) super härligt BM också hade vi!