Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Ligger också och vänder och vrider på mig. La mig 10 igår vaknade 12 av att jag låg på sidan och det ville tydligen inte liten, sen försökte jag somna om tog väl 3timmar innan jag hittade en ställning som liten inte sparkar och puffar åt helvete men det varade inte länge. Så har natten varit i 3dagar tur så är man hemma så man kan sova då om det behövs

• becka1989

Jaha verkar bli en sömnlös natt igen, liten sparkar och puffar som tusan skulle kunna tro den har fotbollsmatch där inne. skönt att känna sparkarna utan på men jag vill gärna ha lite sömn oxå. Det här är väl en försmak hur bebislivet kommer bli ;)

• becka1989
    Linkken skrev 2015-11-21 09:05:57 följande:

Hur går det för dig? Jag har faktiskt fått sova åtta timmar inatt, med bara korta avbrott och med väldigt lite värk. Idag har jag ännu ont i ryggen, men det känns mycket bättre, och jag är så superglad över att ha sluppit åka till förlossningen. Det verkar ju som om lillknoppen förstår att h*n får hållas där en stund till.

Jodå efter ett par timmar fick man lite sömn. Somnade kl 3 och vakna 8 sen åt jag frukost och somnade om igen vid 9 till 11 så lite sömn blev det har haft ont i svanken hela natten och har det fortfarande men inte lika ont nu. Är som ett tryck bakåt och liten verkar ha lagt sig där då man inte ser mycket fram nu. Men är väl en början på foglossning skulle jag tro ska ta upp det med bm när jag ska dit den 1 december om jag fortfarande har ont då. Har rul på måndag så ska bli spännande att se den lilla
  • becka1989
    Linkken skrev 2015-11-21 17:41:53 följande:

Låter som att vi har det rätt lika då. Jag utgår nu från att det är antingen foglossningar eller växtvärk. Liten växer ju så mycket nu. Men jobbigt är det verkligen, och får ju bara hoppas det är en övergående grej.

Ja men eller hur. Idag har jag haft riktigt ont dock är man förstoppad oxå så nu har man tagit medicin mot det och hoppas att det hjälper snart
  • becka1989
    Linkken skrev 2015-11-21 19:21:54 följande:

Det kan förstås också leda till att man får ont i ryggen. Vi håller tummarna för att det lättar för dig när medicinen kickar in! Här märker jag nu att mitt rygg- och magont blir värre på kvällarna, vet inte ifall jag kanske ändå är för aktiv på dagarna, trots att jag försökt ta det lugnt nu...

Hjälpte inte alls så värst har fortfarande ont i ryggen och på sidorna av magen men det mesta var bara gaser så kan ha med att jag är väldigt uppsvälld och gasig så hoppas det lättar lite iallafall.

Är ju inte så kul att både ha ont i ryggen och gaser :/
  • becka1989

Oj ok det låter ju mindre bra. Har kollat med sambons syster hon ska få barn i januari och har tre sen innan och haft foglossning med varje från vecka 14 sjukt jobbigt. Enligt henne låter mitt som foglossning så hon tycket jag skulle prata med bm så snart som möjligt så jag får komma till en sjukgymnast och få bälte så kul men bättre det än gå och ha ont

• becka1989
    Linkken skrev 2015-11-22 08:18:43 följande:

Ja herregud, vad som helst är ju bättre än att ha ont i typ 14 veckor till... Foglossningar kan ju nog vara riktigt jobbiga också, så jag hoppas att bältet hjälper dig! Dedär bältena är ju rätt smidiga ändå...

Ja det kan ju hoppas har ju 20 veckor kvar :P

Idag har jag inte lika ont men det är ju bara morgon så kan ju bli värre under dagen
  • becka1989
    Linkken skrev 2015-11-22 13:55:59 följande:

Jag mår också bättre idag, så hoppas det hålls såhär för oss båda nu och bara blir bättre!

Hehe aa eller hur man kan ju hålla tummarna iallafall
  • becka1989

Tar Niferex tablett innan jag lägger mig. Har jätte problem med flytande som smakar illa men tabletter har jag oxå haft problem med sen jag var liten. Men dom här går jättebra att få ner just för att det är sånt skal på så man hinner inte känna någon smak heller.

• becka1989
    Linkken skrev 2015-12-04 09:42:04 följande:

Usch, började precis kräkas igen, inte gjort det på många veckor. Har också haft ont i nedre delen av magen inatt och en hel del sammandragningar, dock inte smärtsamma sådana. Går in i vecka 28 imorgon och är nojig hela tiden att förlossningen ska sätta igång för tidigt. Hur upplever ni andra det nu när man inte är "nygravid" längre, men inte heller vill att bebisen ska komma riktigt än.

Har en läkartid på tisdag, ska be dem kolla då så att allt är okej med tanke på sammandragningarna, och så hoppas jag det lugnar sig under helgen. Åh, denna ständiga oro!

Åh vad jobbigt :( hoppas man slipper kräkas mer men det kommer väl tillbaka igen.

Har ont i nedre delen av magen typ precis innan benen men den lilla ligger där hela tiden oxå. Så den ligger på någon nerv oxå men vill verkligen inte ha sammandragningar tidigt det får gärna vänta till efter v 30 är bara i vecka 22 på måndag.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?