• LadyViolet

Orkar inte med mina bonusbarn! :(

Hej!

Hur har det gått för dig/er sen sist du skrev?

Jag har inte skrivit skrivit i tråden tidigare, men jag blev ganska berörd av ditt inlägg. Jag förstår att du tycker att situationen är jobbig, jag hade inte orkat ha det så en dag. Sen tänker jag på flickan, visst barn kan ha jobbiga perioder av trots mm, men det där talar för att hon inte mår bra. Är väl inte helt otänkbart med det upplägget ni har, tänker på avståndet till den andra föräldern etc. En del barn behöver mer kontinuitet i sitt liv för att vara harmoniska.

Du försöker ju verkligen gör ditt bästa, det märks, men tyvärr är det din sambo som har det stora ansvaret här. Tycker faktiskt att det är helt sjukt hur han verkar lägga över allt ansvar på dig!? Hur kan man ens prioritera sitt jobb framför sina barn, ja sin familjs välmående.

Det kan ju ha hänt en del sen du skrev den här tråden som sagt, men där får du nog ta dig en funderare på vad för slags liv du vill ha. Jag levde tidigare i en relation där pappan till mitt barn prioriterade sitt jobb framför mig och vårt barn när jag var sjukskriven för utmattningsdepression. Vi separerade senare, det var det enda sättet att få honom att ta hand om sitt barn åtminstone på halvtid.

Svar på tråden Orkar inte med mina bonusbarn! :(