Inlägg från: Anonym (Bride to be) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bride to be)

Plussade med andra idag-abort!

Hejsan.

Idag har jag fått veta att jag är gravid. Med beräknad mens i tisdags. Så det är så färskt så jag ännu inte fattat. Men ikväll så bestämde vi att vi ska göra abort. Vi gifter oss nämligen på lördag. Jag vill inte att alla ska veta att vi är gravida igen så pass tidigt. Jag är i gen stordrickare men kommer ändå att dricka på bröllopet.

Det är såklart inte vårt problem. Att jag inte kan dricka för att jag är gravid. Jag blev uppsagd från mitt förra jobb i januari och hittade nytt ganska snabbt. Är ännu inte fast anställd. Vill dock inte komma direkt efter att jag eventuellt fått en fast tjänst och säga att jag snart ska vara mammaledig. Känns inte schysst..

Sen har vi det problemet att vårt första barn fick cancer vid 7 månader och vi har alldeles nyligen avslutat behandlingen. Bara dagen innan som detta barn blev till efter faktiskt. Så vi känner dels att det blir lite för tätt inpå och sen vill vi kunna göra saker med honom nästa sommar då vi knappt träffat våra familjer och vänner under de två år som behandlingen har pågått.

Vi har ju bestämt oss, men jag känner att jag ändå ville skriva av mig.

Hur hade ni resonerat i vårt fall?

• Svar på tråden Plussade med andra idag-abort!
  • Anonym (Bride to be)

Bröllopet är absolut inte viktigast. Men alla kommer få veta redan idag om vi väljer att behålla.

Och onödig kommentar! "Onödigt att bli gravid" vad är det för jävla ord? Inget vi hade planerat och jag äter inte p-piller av personliga själ! Vi var nog så glada för att sonens cancerbehandling avslutades dagen innan att jag glömde kolla att jag hade ägglossning. Jag skriver ändå i känsliga rummet!

Vi vill absolut ha ett barn till, men återfallsrisken är som störst nu första halvåret så vi vill inte att nästa barn också ska behöva växa upp på sjukhus! Sen vet man aldrig vad som händer såklart men då risken är stor för återfall känns det ändå onödigt..

Svar på tråden Plussade med andra idag-abort!