Inlägg från: Rockmama89 |Visa alla inlägg
  • Rockmama89

Lämnade 5 åriga sonen hemma mitt i natten

Vad skulle ni göra om ni fick veta att er sons far (som ni inte lever ihop med) lämnar er 5 åriga son ensam hemma kl 03.00 på natten för att köra hem sin flickvän?

• Svar på tråden Lämnade 5 åriga sonen hemma mitt i natten
  • Rockmama89

Detta har antagligen hänt förut. Då flickvännen aldrig sover kvar utan åker hem på nätterna.

Råkade jobba när pappan åkte förbi kl 3 på natten.

Har pratat med familjerätten och de anser att detta borde anmälas när mer fakta finns.

Så i morgon ska jag fråga sonen om han har sovit någon annanstans än hemma under helgen.

Detta är så förbannat fel så det finns inte och det spelar ingen roll om resan tar 5-10 minuter, resan kan olyckligtvis ta längre tid, sonen brukar vakna mellan 1-4 på nätterna. Det kan börja brinna.

• Rockmama89

Nu har inte jag sagt att jag ska anmäla honom. Utan familjerätten tyckte det.

Det jag vill veta är att det inte kommer ske igen.

Jag skiter i alla latte mammor, då jag inte är en av dom. Och jag vet att han vaknar på nätterna både där och här.

Jag vill veta att min son har tillsyn på nätterna om han skulle vakna och jag anser att lämna sina sovande barn för att köra hem någon är inte okej. Då det kan hända saker på vägen.

Och era påhopp tar jag inte till mig då ni inte vet hur jag är som förälder.

Ja, jag ska prata med pappan efter att jag har pratat med min son så jag vet säkert att han var hemma och sov hela helgen. Förhoppningsvis har han varit hos farmor och farfar kanske. Om så inte är fallet och och pappan kommer nonscha mig och min sons trygghet och säkerhet, så kommer jag blanda in familjerätten.

Detta var liksom droppen då detta inte är första oansvariga grejen han gör. Åkt utan bilstol/bilbälte är ett exempel. Och jag kan göra en lista som är en meter lång.

Nej jag vill inte sätta dit honom, jag har haft ett jäkla tålamod med vissa saker ska jag tala om. Men ska jag alltid vända kinden till och låta honom fortsätta vara oansvarig? Någon gång måste vara nog. Och jag kan även bli av med min son om så skulle vara fallet om jag låtit saker hända i min vetskap. Då är jag en lika dålig förälder. Och det tänker jag inte vara. Ingen är perfekt, jag är inte perfekt, men fan ta den som utsätter mitt barn för onödiga faror!

• Rockmama89

Så har ni inget vettigt att komma med, utan bara vara nedvärderande och hoppa på mig för att jag vill min son väl så behöver ni inte skriva!

Jag kan ta kritik men skriv det på ett annat sätt än att man ska tolka det som ett påhopp.

Tack till er andra som har kommit med stöttning i era kommentarer.

• Rockmama89
    Anonym (-) skrev 2015-07-18 20:38:00 följande:

DÄR föll det! FR är inte anträffbar under julimånad.

Konstigt jag pratade med FR i går. MEN De gick på semester då. Jag vet inte vilken kommun du bor i, men är ju rätt konstigt om de ska ha stängt en hel månad.

Jag skulle kunna ge dig min samtalslista... Men nej det tänker jag inte. Jag satt i går och pratade i en hel timme med personen på familjerätten. Så den där kommentaren kan du ju stoppa upp någonstans.
  • Rockmama89
    Anonym (?) skrev 2015-07-18 20:38:09 följande:

Hur lång tid tar det att köra hem henne?

Kan inte se något problem i att han är iväg 10 min om barnet brukar sova hela nätter. Em 5-åring är ju ingen bebis direkt...

Om du läst kommentarerna så har jag skrivit två gånger att han brukar vakna på nätterna. Både här hos mig och hos sin pappa.
  • Rockmama89

Har pratat med pappan, eller vad man ska säga vad det var. Jag prata, han tyst.

Men nu vet han om att jag vet, han hade inget att komma med så jag antar att min son var hemma. Ska prata med min son också.

Det han var mest orolig över var att jag inte skulle gå runt och prata om det, kan få dåligt rykte...

Men ja han vet nu vad jag tycker och tänker och jag hoppas att hans flickvän kan gå/cykla hem nästa gång.

Tack så mycket för alla kommentarer!

• Rockmama89
    Anonym (My) skrev 2015-07-19 07:54:38 följande:

Nu lär väl jag bli påhoppad, men det händer att vi tar kvällspromenad med hunden efter att vår 5-åring somnat. Är då borta runt 10-15 minuter. Har pratat med barnet om det och sagt om du vaknar och vi inte är hemma är vi ute med hunden och snart tillbaka. Vår 5-åring kan även använda telefon och kan ringa oss om han vill. Det har aldrig varit något problem.

Att familjerätten tyckte du skulle anmäla innan du ens visste vad som egentligen skett låter aningen hysteriskt från deras sida.

Skrev inte att de tyckte att jag skulle anmäla innan jag visste att det stämde.

Utan de tyckte att jag skulle anmäla om det så var fallet att han låg hemma ensam och om det skett mer än en gång
Svar på tråden Lämnade 5 åriga sonen hemma mitt i natten