Inlägg från: Anonym (Motvilligr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Motvilligr)

Abort mot min vilja

Jag gjorde abort för en vecka sedan. Jag ville inte göra det men min sambo vill inte ha barn nu. Så jag gjorde abort mot min vilja bara för att han inte ville.

Å nu i efterhand ångrar jag mig så mycket.

Jag mest bara gråter för att det gör så ont i mig att jag gjorde aborten.

Det känns som att man slits itu invändigt för att känslorna och saknaden gör så ont. Jag visar inte åt någon i min närhet hur jag mår för alla tyckte att jag skulle göra abort. Så dom verkar ju glada och nöjda iaf jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag känner mig fruktansvärt ensam i allt det här. Vad ska jag göra jag vill mest bara ha allt ogjort!

• Svar på tråden Abort mot min vilja
  • Anonym (Motvilligr)

Han ville inte ha barn nu. Å hadde det inte varit för att jag älskar honom så jäkla mycket hadde jag aldrig gjort det. Det enda som är synd är att han inte verkar förstå hur detta påverkar mig. Han vägrar prata om det. Jag har barn sedan innan men inte han. Nu har jag sagt det att jag kommer aldrig någonsin göra abort igen.

• Anonym (Motvilligr)

Jag ångrar fortfarande det jag gjort men jag vill ju inte sätta ett barn till världen om inte min sambo vill jag vill att barnet ska vara något positivt och efterlängtat av oss båda två.

• Anonym (Motvilligr)
    maengs skrev 2015-08-16 22:11:49 följande:

TS jag undrar vad du tror hade kunnat hjälpa dig att våga behålla ditt barn istället. Läser lite då och då om personer som gjort på liknande sätt, valt abort pga killen och som sen mår jättedåligt. Jag skulle någon gång i framtiden vilja starta någon form av hjälporganisation för att ge kvinnor stöd att våga behålla så färre ska behöva gå igenom det du upplever nu. Vad hade kunnat hjälpa dig tror du? Finns det nåt någon hade kunnat göra som hade lett till att du behållit? 

Tror som många andra att det är extremt viktigt att du får prata med någon. Erbjöds du ingen kuratorskontakt efter aborten? Kanske kan du höra av dig till din vårdcentral eller möjligtvis något som heter Livlinan och finns på nätet eller Minna-mottagningen. Eller någon nära vän som du litar på? 

Hej det som hadde vart hade väl vart om någon pratat med honom å visat att man klarat det både ekonomiskt och boendemässigt
  • Anonym (Motvilligr)

Det har gått en tid nu sedan jag gjorde aborten och nu i efterhand har min sambo kommit på att han ångrar sig, vilket inte gör min sorg lättare. Han vill även ha barn. Men så som jag känner nu så vill jag inte bli gravid. Jag vågar inte bli gravid igen. Jag vill inte bli så sårad igen.

• Anonym (Motvilligr)
    Anonym (Elin) skrev 2015-08-15 02:53:48 följande:

Visa lite respekt, detta är känsliga rummet.

Och ni andra som kör på med er OT-diskussion huruvida män blir tvingade till faderskap eller ej borde fortsätta någon annanstans. Detta är känsliga rummet och TS verkar söka stöd.

Anonym (klm) skrev 2015-08-15 01:42:00 följande:

Ta ansvar för dina val människa. Du gjorde inte abirt mot din vilja. Du gjorde abort för att du ville. Du vägde för- och nackdelarna med båda alternativen och kom fram till att du hellre gjorde abort än fullföljde graviditeten med en ofrivillig partner. Kanske ångrar du ditt val nu. Skulle du fullfölja graviditeten med en ofrivillig partner idag?

Jag övervägde inte ett jävla dugg.Jag fick ingen hjälp ingen att prata med det fick varken han eller jag å nu i efterhand när allt är klart och gjort så har han också kommit fram till att så som han gjorde mot mig va fel och att han ångrar det och han ångrar även att vi gjorde aborten. Hadde även han blivit erbjuden samtal med kurator så hadde vi haft vårt barn kvar. Men ingen av oss fick det erbjudandet ens en gång.så ja nu sitter vi här är ledsna båda två ångrar oss bittert för det vi gjort. Det borde fan va lag på att både mannen och kvinnan måste prata med kurator innan en abort görs. Så slipper sånt här hända. Å ja min sambo vart överväldigad rädd chockad mm över graviditeten då vi faktiskt skyddat oss. Och min sambo säger själv i efterhand att ja han tvingade mig till det å han ångrar sig så mycket. Å tyvärr så har allt detta gjort att jag blivit fruktansvärt rädd för att bli gravid överhuvudtaget då jag har svårt att behålla barnet jag får mf oftast kommer jag inte mer än till v 7-8 sen får jag mf.
  • Anonym (Motvilligr)
    Anonym (Motvilligr) skrev 2015-09-15 21:28:28 följande:

Jag övervägde inte ett jävla dugg.Jag fick ingen hjälp ingen att prata med det fick varken han eller jag å nu i efterhand när allt är klart och gjort så har han också kommit fram till att så som han gjorde mot mig va fel och att han ångrar det och han ångrar även att vi gjorde aborten. Hadde även han blivit erbjuden samtal med kurator så hadde vi haft vårt barn kvar. Men ingen av oss fick det erbjudandet ens en gång.så ja nu sitter vi här är ledsna båda två ångrar oss bittert för det vi gjort. Det borde fan va lag på att både mannen och kvinnan måste prata med kurator innan en abort görs. Så slipper sånt här hända. Å ja min sambo vart överväldigad rädd chockad mm över graviditeten då vi faktiskt skyddat oss. Och min sambo säger själv i efterhand att ja han tvingade mig till det å han ångrar sig så mycket. Å tyvärr så har allt detta gjort att jag blivit fruktansvärt rädd för att bli gravid överhuvudtaget då jag har svårt att behålla barnet jag får mf oftast kommer jag inte mer än till v 7-8 sen får jag mf.

Så där var mitt val som någon tyckte jag skulle stå för ett jävla val som jag inte hadde.
  • Anonym (Motvilligr)
    Anonym (.........) skrev 2015-09-16 07:48:14 följande:

Det är klart att du inte ska bli gravid snart igen!! Det vore ju urbota korkat. Ni bör vänta med barn tills er livssituation är optimal men främst behöver ni mogna lite.

Ni är uppenbarligen totalt oförmögna att ta något som helst eget ansvar. Ni skyller aborten på alla andra utom er själv. Det var du som gjorde abort. Det var inte din sambo och det var inte avsaknaden av kurator som gjorde det.

Ni är inte redo för barn alls för än ni kan ta ansvar som vuxna människor.

Va då skyller aborten på alla andra. Är du totalt dum i huvudet eller nått ska du sitta å vara en jävla bitterfitta så gör det någon annanstans. Du har ingen aning om hur vår livssituation ser ut eller någonting. Undra varför du är så bitter å ska vara en sån besserwisser. Å sedan undrar jag om du någonsin hört talas om orden sympati och empati. Det verkar vara något du saknar. Antar att du inte ens har barn själv heller. Men du gör mig en tjänst sluta kladda bajs på inläggen i känsliga trådar du har ingen aning om hur en TS mår tex en enda liten grej kan få människor att ta sitt eget liv å då kan ju du sitta där bakom din skärm. Då har du något att va stolt över! Att dina elaka spydiga känslokalla inlägg gjort att en annan människa tagit sitt liv. Då skulle du må bra va. Men vad vet jag tror nog fan du skulle må bra av det för du verkar sakna empati och sympati.
  • Anonym (Motvilligr)
    Anonym (.........) skrev 2015-09-16 11:07:03 följande:

Jodå.. Sanningen sved. Jag har varit väldigt saklig. Det är du som "kladdar bajs".

Jag är lyckligt gift och har barn. Det är just därför som jag inte tar lika lätt på varken abort eller barnaskapande som du gör.

Jag förstår inte heller hur jag skulle kunna anklagas för någons självmord utifrån mina två inlägg?!

Du gnäller över att jag skulle få dig att må dåligt osv bara för att jag anser att du bör ta ansvar för dina egna beslut! Med det är ok för dig att anklaga alla andra för att du tog bort ditt barn?

Så länge du slipper må dåligt för dina beslut så är alla vägar tillåtna. Att alla andra ska ta ansvaret och må dåligt för DINA beslut är helt ok? Om din sambo (för att ta ditt exempel) tar livet av sig för att du anklagar honom för aborten är också ok? Det är inte ditt fel i så fall?

Det är inte jag som kastar skit och får andra att må dåligt....

Jag anklagar inte honom det är han som själv sa att han pressade mig till att göra det. Och jo ett felaktigt inlägg kan få en människa att ta sitt liv. Å vill du veta en sak vi har barn sedan innan vi också! Och jag står för att jag valde att göra aborten men inte av fri viljaå jag har inte sagt att du får mig att må dåligt jag tycker bara att du är fruktansvärt trångsynt. Och inte kan sätta dig in i andra människors mående.
  • Anonym (Motvilligr)
    maengs skrev 2015-10-24 22:22:25 följande:

Hej

Hur mår du nu TS? Kram

Jo då mår ganska ok men tankarna ang aborten kommer ju upp imellanåt. Men en dag i taget så går det frammåt
  • Anonym (Motvilligr)
    maengs skrev 2015-11-05 18:07:44 följande:

Ok har du fått någon att prata med?

Ja jag och min sambo pratar om det. Å det räcker för mig.
Svar på tråden Abort mot min vilja