Anonym (What?!) skrev 2015-08-12 21:24:06 följande:
Öh? Vadå förälder mot din vilja? Du blev väl inte våldtagen? Har man frivilligt sex med någon har man gjort sitt val. Då kan man inte komma och skälla på tjejen om hon vill behålla sitt barn. Livet har redan startat och du menar att du har rätt att kräva av detta lilla livets mamma att hon ska ta bort det så du slipper ta hand om det liv du skapat? Det är bara egoistiskt och oansvarigt.
Hur har det gått för dig TS. Har du fått någon hjälp?
Det är väl inte så att han har skrivit att han skulle " kräva" eller " skälla"? Det är dina ord.
Att man däremot inte klarar av att leva med och älska någon som kör över ens vilja är väl självklart!
Eller tycker du att man ska tvinga sig själv att leva med någon man exempelvis inte längre kan titta på?
Jag är kvinna och mamma. Jag hade aldrig velat bli påtvingad ett barn jag inte vill ha. Jag hade inte heller behållt ett barn som inte skulle vara efterlängtat och älskat av båda sina förälder. Men jag tror på kärnfamiljen och tror på att man ska vänta måååånga år innan man skaffar barn och vara helt säker på sin relation och bådas vilja. Jag förstår inte de som skaffar barn tidigt i sina relationer och låter barnen genomgå separation efter separation..