Inlägg från: Hadraniel |Visa alla inlägg
  • Hadraniel

Abort mot min vilja

Alvina skrev 2015-07-17 15:08:35 följande:
    Här du gjort slut med sambon än? Eller hade du tänkt att stanna kvar?
    Varför skulle hon ha gjort slut med honom? Verkar ju inte som att han gjort något mer än sagt att han inte ville ha barn med henne just nu? Det är väl knappast något som borde leda till att relationen tar slut?
  • Hadraniel
    Jw83 skrev 2015-07-17 17:50:26 följande:
    Och jag skulle aldrig kunna älska någon som tvingade mig att bli förälder mot min vilja.

En oplanerad graviditet betyder nog slutet för många förhållanden. Tyvärr är det en sak man aldrig kan kompromissa om och aldrig göra ogjord
    Håller helt med om detta!

Skulle en partner ens antyda att hon kommer behålla ett barn även om jag inte vill bli förälder skulle jag troligen göra slut på direkten. Att hon försöker övertala mig om att ändra ståndpunkt i frågan är såklart helt ok, men kör hon över min vilja så totalt dör troligen förhållandet i samma sekund. Skulle försöka ställa upp för barnet dock, även om jag skulle avksy modern till barnet resten av livet.
  • Hadraniel
    Anonym (What?!) skrev 2015-08-12 21:24:06 följande:
    Öh? Vadå förälder mot din vilja? Du blev väl inte våldtagen? Har man frivilligt sex med någon har man gjort sitt val. Då kan man inte komma och skälla på tjejen om hon vill behålla sitt barn. Livet har redan startat och du menar att du har rätt att kräva av detta lilla livets mamma att hon ska ta bort det så du slipper ta hand om det liv du skapat? Det är bara egoistiskt och oansvarigt.

Hur har det gått för dig TS. Har du fått någon hjälp?
    Jag anser att man kan ha sex utan att man för den skull vill ha barn. Alltså kan man ju bli förälder mot sin vilja. Jag skulle aldrig medvetet ha sex med någon som jag inte talat om att jag inte vill ha barn för alternativt som säger att hon använder skydd. Blir hon med barn trots detta och väljer att behålla barnet utan att jag får vara med i beslutet skulle jag troligen inte kunna vara tillsammans med henne längre då jag anser att det är väldigt respektlöst att tvinga någon till föräldraskap.
Svar på tråden Abort mot min vilja