• thure

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Anonym (gunilla borling) skrev 2015-07-25 19:33:38 följande:

Jag skäms så fruktansvärt när man går förbi mataffären och ser hur folk efter folk passerar de stackars tiggare som sitter utanför och inte ger ett öre. De tittar inte ens på dem när de säger "hej" utan bara susar förbi. Det är så jjäkla egoistiskt. Här lever vi i ett land med god ekonomi och har inte råd att ge en krona eller en femma till de som inget har....

Tycker ni ska skämmas ni snåla svenskar! Ni är som smålänningar allihop!!!

Varför stanna vid lite pengar? Har du inte ett extra rum hemma som står ledigt, eller plats på tomten för ett par tält?

Jag förstår att du trollar för att provocera men det finns tyvärr folk som resonerar likt ditt inlägg.
    Nej, släpp in dem i huset eller på tomten istället så gör du mer nytta för dem.
  • thure
    nihka skrev 2015-07-28 11:54:00 följande:
    Jag tycker fler ska komma. Många fler. Romerna har levt i misär i hundratals år och i stort sett har INGET hänt förutom möjligen att det inte längre är tillåtet att jaga ner dem med hundar. Det finns inget som trycker på så bra som att de syns - oavsett om det är för att de väcker folks sympatier eller att man vill att de ska försvinna för att det av någon orsak känns jobbigt.

Man kan jobba på många plan samtidigt, men faktum kvarstår - för många romer finns inte någon bättre akut hjälp än att sätta sig utanför en affär med en kopp och tills det inte längre ser ut så fortsätter jag att också lägga pengar i koppar. Jag är också glatt med och sanerar både bildligt och bokstavligen både genom skattesedeln och med privata medel.
    Tack för ett välskrivet inlägg!
    Fortsätt med likvärdiga inlägg i alla tänkbara forum, både på och utanför nätet.

Sverigedemokraterna behöver röstvärvare som dig!  
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!