Inlägg från: Anonym (skratta eller gråta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skratta eller gråta)

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-30 03:36:23 följande:

Det absolut bästa vi kan göra än att stoppa huvudet under vingen som storkarna, gå vidare med huvudet undanstoppat och hoppas att allt löser sig till det bättre på något magiskt sätt.

Bra du tog upp storken som ett ex, skulle du ta struts så vet man aldrig var huvudet hamnar när man försöker stoppa den i marken

Verkar i alla fall som om dom börjar fatta, där politiker felar kommer befolkningen ikapp, det finns lediga platser där jag bor så det verkar som om dom så smått börjar röra sig hem.

Ett förbud hade inte skadat så dom inte försöker sig på en omgång till senare, för att önska att polis ska faktiskt ingripa verkar vara en ouppnåelig dröm.

Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-30 12:33:16 följande:
    Ja det finns definitivt en anledning till att jag nämnde stork och inte struts

Här i Stockholm är de fortfarande tolv stycken kring ett kvarter, så jag måste säga att jag upplever dom som fler nu under sommaren. Ta t ex en sväng runt vår Drottninggata (där alla turister går) och se hur de ockuperat varenda gathörn och varenda parkbänk och bygger "fina små kuddfort" av sitt bohag.

Ett förbud, ja.Av någon sort. Men tiggarna har varit här sen minst 2010, vad gör politikerna? Ska de stoppa huvudet under vingen i fem år till? Tio? Femton?

Rumäniens utrikesminister föreslog ju att Sverige skulle få en insatsstyrka rumänska poliser med batonger och hundar "för det är det enda som biter".

Jo, innerstan är fortfarande under belägring, men på utkanterna börjar dom sinna, eller så har dom hittat bättre platser vet ej.

Menar du allvar?

Det har jag missat, har alltså Rumänien erbjudit sig att skicka hit en styrka för att städa upp och ta hem dom och Sverige tackade nej?!

Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-30 13:14:38 följande:
    Jadå, detta var en uppmärksammad nyhet ca 2012. Google suger på min platta så jag kan inte hitta nyheten nu, men löftet sades av Rumäniens utrikesminister. Och JA, Sverige tackade nej - av humanitära skäl. Hahahahahahaha!

Stressa inte, jag ska själv ut och snubbla över några, tänkte ta lite monopolpengar med mig och lägga i koppen men det är synd om ungarna att förstöra deras spel.

Länka när du hittar.

Av humanitära skäl, så det är alltså mer humant att låta dom bo i parker och på gator än att få dom hemskickade så dom kan bilda sig och skaffa jobb utan kostnad för vår del.

Jag har inte haft höga tankar om varken kalle anka (reinfeldt) eller svetsloppan men detta måste utan konkurens vara det hjärndöda jag har läst som berör ämnet

themia skrev 2015-08-03 16:39:52 följande:

Så länge jag tvingas acceptera att en del av mina skattepengar går till stöd av invandrarfientliga partier som SD, har jag inga problem med att ge en slant till en fattig tiggare.

Kan du inte ta dina pengar och ge till stat istället för att täcka saneringskostnader?

Eller bättre upp, köp dig en spade och börja plocka skit själv!

Gert skrev 2015-08-03 16:54:40 följande:
    Du kanske inte vet att dina och mina skattepengar redan går till tiggare.

Och det långt mer per år än sd har fått sen partiet skapades, tragisk men sant.

Anonym (skratta eller gråta) skrev 2015-08-03 17:00:42 följande:

Och det långt mer per år än sd har fått sen partiet skapades, tragisk men sant.

Nu när jag kollar siffror, yrkestiggare kostar mer per år, än vad alla partier kostar oss tillsammans.

Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!