Inlägg från: Anonym (nej, no, nicht) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej, no, nicht)

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Jag ger inte. Bor i Göteborg och där snubblar jag över tiggarna i vilken affär jag än går. I nordstan sitter det ibland en mitt på golvet med uppdraget byxben och tiggarkopp. Samma man plockade på sig varor på hemköp som han sen frågade folk om de kunde betala åt honom. I brunnsparken stod flera tiggerskor samlade runt en berusad medelålders man. Där snubblar man även över de som tigger.
    Runt centralstationen och inne på centralstationen är det stora gäng med tiggare som springer runt och trycker upp tidningen och en tiggarmugg i nyllet på en. När man inte ger eller köper spottas det efter en eller så säger de saker otrevligt till en. De flesta männen ser jag ständigt med cigg i munnen. Ser även de käka mat på burger king. Och hemma utanför lokala hemköp var det slagsmål mellan två tiggerskor. Gissar att det var om platsen då den ena satt där först men var borta ett tag och kom tillbaka.

Ju mer folk ger, desto fler får vi hit. De bajsar och kissar överallt. Rotar i soptunnor efter pantburkar. Det finns ingen värdighet i det. Bättre man försöker hjälpa de plats.

På kungsbackapendeln får de t.o.m åka gratis för de har inga pengar. De reglerna gäller inte en svensk uteliggare. 

Numer ser man sällan någon som säljer faktum. De har blivit bortskrämda. Vi har även svenska hemlösa att hjälpa. 

• Anonym (nej, no, nicht)

Regeringen: Ge inte pengar till tiggare.

Regeringen vill att svenskarna slutar ge pengar till tiggare på gatan och istället skänker pengar till olika hjälporganisationer. Målet är att det ska bli färre tiggare  på de svenska gatorna. 

Ett litet axplock ur DN.se 20150911.

Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!