Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!
Stackarn jag gick förbi nyss hade canada goose jacka, stackarn. Så -00.
Stackarn jag gick förbi nyss hade canada goose jacka, stackarn. Så -00.
Till seriösanvändare här ovan:
Visst är det så. Det märks särskilt tydligt när man läser TS avslutning i trådstarten:
"Tycker ni ska skämmas ni snåla svenskar! Ni är som smålänningar allihop!!!"
Som smålänningar ja. Eller skottar?
För resten, var bor ni? Ögonvittnesuppgifter om tiggarna förtjänar egentligen en egen tråd, men tänk på det i fortsättningen att vara lite tydligare med ert vittnesmpl t ex på FL.
Skriv t ex (påhittat exempel) :
"På kvällen den 25 juli i år såg jag när en gubbe kom och samlade upp pengarna från enstaka ca tio tiggartjejer på Kungsgatan i ValfriStad."
Såhär tycker flera ögonvittnen i Västerås (växla mellan bilderna, bilderna har textremsor.)
vlt.se/nyheter/vasteras/1.2907587-vad-tycker-du-om-tiggeriet-i-vasteras-
Undrar bara hur ni som tycker att man "borde" ge pengar till tiggarna tänker.. att man lägger i mynt till dem lär varken hjälpa dem eller samhället.. ju mer personer som lägger.. ju längre varar problemet.. (jag bor i en storstad) och jag ser dem heeeela dagarna.. är det inte cigaretter dem vill ha så är det pengar..
För det första.. känns inte så jävla kul att varje dag man ska gå ut från sitt trapphus sitter där en tiggare.. ska jag plocka ut pengar där jag bor sitter där en där.. när jag ska gå in på Ica är där en.. sen knappt 100 meter bort har vi netto.. sitter en.. Vid busshållplatsen sitter där en.. de är överallt.. vi hjälper inte dem utan stjälper då vi uppmanar dem att sitta i ur och skur och tigga.. på väg till mitt arbete (tro det eller ej) VARJE kväll när cyklar hem står där 2 små flickor (mellan 13-16 år max) med korta toppar och kort kjol och vickar på rumpan framför bilarna som kör.. en liten bit bort sitter 2 kvinnor (tiggare) antagligen släktingar.. och tigger.. flickorna springer bort till dem och dricker och pratar när de "pausar" altså va fan!! E det okej?! Men blunda ni som tycker de e ok att gynna något som är ett så stort samhällsproblem! Jag vill inte se detta mer.. jag lider när jag ser detta!
Jag ser inte riktigt vad din syn på mitt mentala tillstånd har att göra med trådens ämne eller din syn på något om min person för den delen.
Vad är det som jag har sagt som ska stöttas av en oberoende länk? Inget vad jag kan se. Däremot efterlyser jag en länk till någon annans påstående. Du kanske har blandat ihop oss. Jag är inte den som kommit med siffran 99,9 % utan den som ber personen som kom med den att källhänvisa.
Wow vilket maktspråk! Skrattar så jag nästan kissar på mig!
Har gett dom pantflaskor men de vill inte ha det. Då måste de tyvärr gå och panta dom. En drog fram sin iPhone och skrev på sitt språk på Google translate "kan du panta och komma hit med pengarna sedan för mig".
Kan tillägga att visst jag pantade men några pengar till tiggaren blev det inte. Ändå var pantstationen max tre meter bakom människan. Sur blev hon också när hon insåg att jag bara gick förbi henne efter jag pantade. 83:50 förlorade hon på sin lathet. Har aldrig gett innan och kommer aldrig ge heller. Folk i vår stad har hjälp en kvinna med ett svårt sjukt barn att åka hem men två veckor senare satt hon på samma plats igen fast en kvinna gav henne 2000kr till bussbiljetten tillbaka.
Hahahaha! Den informationen står INNE I ARTIKLARNA som anonym (arbetslös) länkade till. Du prisar länkarna och vet inte ens vad som står i dem. No worries. Detta visste nog inte den som postade dem heller varför jag erbjöd mig att länka. Tänkte det skulle vara lite roligt att posta samma länk.
I första länken ww.expressen.se/nyheter/polisens-spaning-visar-tiggeriet-ar-organiserat/"På måndagskvällen backade däremot polisen från att det ska handla om organiserat tiggeri.
- Det är inom den egna organisationen i så fall, bland de boende. Vi har sett att man kör ut samma personer varje dag i en bil. Men det är inte att tiggeriet är organiserat, men de har ett sätt att organisera sig där de bor, säger Liselotte Ström, polisområdeschef Gävleborg."
Sedan har jag bara länkat till forskningen 4 gånger i den här tråden, men här kommer den en 5:e gång på populär begäran nu från dig:
www.forskning.se/nyheterfakta/nyheter/forskningsesartiklar/tiggarnaarorganiserademenmersallanikriminellanatverk.5.426a72d614c33b887a06c6.html
"Några av de tiggare som idag syns i svenska städer är sannolikt utsatta för organiserad brottslighet. Men de utgör bara ett fåtal av alla de som kommit hit för att samla ihop pengar"
*pil upp*
Fungerande länk:
tinyurl.com/Backpedaling1
Nika, varför säger du inte det från allra första början att du inte kommer svara på följdfrågor orsakade av dina kritiska inlägg? Det vore liksom bra för alla FL-medlemmar att veta innan, så att säga. Det är verkligen inte snyggt att aggressivt måla in både andra och sig själv i varsitt hörn och sen utropa "NO FURTHER QUESTIONS!"
Bara min åsikt. Kanske någon annan medlem som håller med mig? ?
Ja, passa på att ha roligt så länge du kan!