• nihka

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Vilken del av "hejdå" och "adjö" är svår att förstå innan de helt straffar ut sig? Någon?

• nihka
    Ego Lovers skrev 2015-07-28 18:46:36 följande:
    I Ungern är tiggeri förbjudet. Finns inte en enda tiggare där. Romerna tvingas arbeta precis som alla andra magyarer eller går på bidrag. Det första är under deras värdighet så de flesta går på bidrag. Men några tiggare utanför affärerna finns inte öht. Om du hade befunnit dig utanför din trygga dörr hade du sett att romernas hemländer vill få bort den misär romerna ställer till med och vi hade också misär här i Sverige förr och ett tiggeriförbud för att få bort fattigdom och misär. Därför infördes tex barnbidrag.
    Nu får vi ta de som inte vill arbeta för det är under deras värdighet att arbeta. De vill inte.
    Så du anser att orsaken till att fattiga romer är fattiga är att de anser att det ligger under deras värdighet att arbeta. Noterat.
  • nihka
    Anonym (Triple) skrev 2015-07-28 20:05:31 följande:
    Vill gärna också veta.
    Hej! Vad var det du ville veta?
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-07-28 20:40:51 följande:
    Hahaha.... Förstår ditt tankesätt. Då måste nihka ge sina småmynt för att få arbeta efter dom
    Jag förstår att du förstår dig på den nivån.
  • nihka
    Anonym (Triple) skrev 2015-07-28 20:54:09 följande:
    Vad du har för lösning på problemet.
    Jag har främst en person som jagat mig genom otaliga trådar under olika anonyma nick och som jag regelbundet måste klippa av. Om du postar om så jag ser vem jag pratar med så kan vi prata vidare, men om du inte vill det så är det helt OK.
  • nihka
    Anonym (Triple) skrev 2015-07-28 21:45:33 följande:
    Även jag är nergjord i diverse trådar och väljer anonymitet. Men samma fråga är ju ställd tidigare i tråden av icke anonym person.
    Vem?
  • nihka
    Anonym (Triple) skrev 2015-07-28 21:47:04 följande:

Misstag, såg att tidigare frågeställare också var anonym. Men men, då får vi väl nyfiket undra vidare över lösningarna..

OK
    Anonym (Triple) skrev 2015-07-28 21:45:33 följande:
    Även jag är nergjord i diverse trådar och väljer anonymitet. Men samma fråga är ju ställd tidigare i tråden av icke anonym person.
    Dåligt uppförande reflekteras alltid tillbaka negativt till de som uppför sig dåligt. Och sedan blir de helt ifrån sig när man inte svarar. Ja, konstigt...

Du verkar seriös så jag kör:

Jag tror att den enda lösningen är att trycka på genom EU så att hemländerna tar sitt ansvar och att utöka samarbetet mellan romer i olika delar av Europa så de internt kan organisera sig för att få sortera under sina respektive länders lagstiftning. Att exempelvis så många romer inte omfattas av det egna landets sjukvårdsförsäkring är under all kritik och därför är de även oskyddade i resten av EU om de skulle behöva vård. Problemet med de öronmärkta EU-medlen är att de dels inte söks av länderna (enbart ca 20% efter upprepade påstötningar) och för det behövs det EU-folk på plats för att puffa och förenkla processen och dels att de insatser som pengarna kan finansiera har en såpass stor egenfinansieringsdel att hela projekt stuper på det. Romernas intresseorganisationer har inte pengarna att lägga in för att kvalificera sig för stödet. Därför behöver man skapa ett direktbetalningssätt utan egenfinansiering för utvalda verksamhetstyper. Och en massa annat praktiskt.

Och då har jag inte ens snuddat vid de integreringsproblem som bottnar i synen på varandra som finns från "båda sidor". Romer som (olika) folk (inte individer) har levt så länge i samhällets periferi att det kommer ta tid att integreras även om viljan skulle finnas hos alla parter. En väg fram där är skola för barnen i förlängningen med riktade möjligheter till stipendier för studier i andra EU-länder. Det ska löna sig att kämpa och utbilda sig för alla.
  • nihka
    Anonym (Gör det bara) skrev 2015-07-29 09:14:32 följande:
    Just det.
    Frågan var alltså PLOCKAR DU UPP DERAS BAJS, och du sa JA.

Det borde du göra. Varför gör du inte det? Varför ljög du?
    Se på det så här. Jag kan hävda att du ljuger när du säger att frågan alltså var "plockar du upp deras bajs" för det innehållet var bara halva din fråga och inte ens formulerat så, men jag tänker inte sänka mig till din diskussionsnivå. Acceptera att jag bara svarade på den första delen av din fråga och när det framgick att någon fattade mig fel, vilket är lätt att se att man kunde, så förtydligade jag mig. Släpp detta nu. Sedan skiter jag skiter fullständigt i vad du tycker jag borde göra på min fritid samtidigt som jag rekommenderar att du ägnar din åt något annat än mig. Jag är inte så viktig i ditt liv eller borde inte vara det.
  • nihka
    Anonym (Gör det bara) skrev 2015-07-30 10:13:48 följande:
    Frågan var exakt PLOCKAR DU UPP DETAS BAJS, vilket du själv sagt att den var.
    Och du sa ja.
    *gäsp*

• nihka
    Anonym (Gör det bara) skrev 2015-07-30 11:59:57 följande:
    Bra att du visar ditt rätta trevliga jag och håller god ton.
    Tack!Solig

Det krävs en del tålamod för att kunna göra det. Har man förklarat något så många gånger som jag har gjort och ändå få reprisinlägg så är det ganska bra att bara bli lite trött. Men nu har jag pratat klart med dig en gång för alla. Jag borde ha hållit mig till det när jag först sa det, men det är så många anonyma nick nu att jag missade att du var du så att säga. Hejdå.
  • nihka
    Anonym (Gör det bara) skrev 2015-07-30 12:37:20 följande:
    Du är jätteduktig. Alla går vara med efter egen förmåga.
    Så ny sammanfattar vi; du plockar alltså INTE upp deras bajs, du svarade "ja" på den frågan ändå, men det riktiga svaret är alltså NEJ.

Det gör inte nåt att du ljög. Du ville bara framstå som lite bättre än du är. Det förstår jag verkligen. Det är egentligen rätt sunt, om man är som du.
    -
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-08-04 00:04:35 följande:
    Tyvärr har fler journalister upptäkt att SD inte alls är rasister utan enbart islamofober som faktiskt vill bedriva en politik som bygger på Per Albin Hanssons folkhemmet så att säga att SD väljare är rasister och nazister när SD bedriver en socialdemokratiskt linje Á la 40 talet är ju att ta i.
    Visst är SDs värderingar 40-tal. Sådana värderingar var säkert utbredda för 75 år sedan, men idag är SD tämligen ensamma med dem eftersom de flesta andra partier har utvecklats framåt och människorna som var röstberättigade för 75 år sedan är döda.
  • nihka
    Anonym (inte en spänn) skrev 2015-08-03 19:25:03 följande:
    Då kan du väl länka till dessa siffror. Det hade varit intressant att se.
    Don't hold you breath.
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-08-04 01:17:04 följande:
    Ändå så är ju det svenska folkhemmet en ideologi som sossarna ännu lever gott på när de ska hävda sig internationellt och då lever de ändå inte upp till den
    Nej, det svenska folkhemmet är en gammal idé som lanserades av Per Albin Hansson 1928 och de allra flesta, förutom SD förstås har, har gått vidare.
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-08-04 07:56:39 följande:
    Ja på bekostnad av familjen ja.
    Om du vill leva såsom familjer levde från 1928 och framåt så är väl SD partiet för dig.

• nihka
    Anonym (i helvete heller) skrev 2015-08-04 08:13:55 följande:

Jag hade fel på ett område.

Totala kostnaden går upp mot en halv miljard.

Yrkestiggare kostade oss bara 2-300 000 000kr föra året.

Självaste partistödet till sd gick upp mot 15 000 000 det jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg, personen har problem med 15 000 000 men har inga problem att 1-300 000 000 betalas ut som följd av idiotens slantar i koppen.

Nu finns ju inte ens någon term "yrkestiggare" mer än när tiggare beskrivs av främlingsfientliga, så jag förstår varför du inte länkar till dina källor. Det ser förstås illa ut när ens "fakta" är hämtade från Fria tider eller en privat SD-blogg.
  • nihka
    Anonym (i helvete heller) skrev 2015-08-04 11:23:53 följande:

Har man tiggeri som yrke så är man yrkestiggare punkt.

Det är bara att googla om man är nyfiken på ny information, då lära sig nått framför att upprepa samma dynga som innan, parti kostnader går upp mot halv miljard, medan yrkestiggare kostar oss alla 1-300 000 000 den har vräkts över 130 bosättningar med enorma kostnader av det, nu tänker vi inte alls på kostnader städning innebär efter dom som inte har blivit vräkta samt så har man läst om miljonsatsningar från stat som skulle höja deras standard.

Måste jag verkligen gräva upp vad det har kostat att husera dom under vintermånader eller du slutar dumma dig?

Lösa påståenden utan källa och du kluddar i min text när du citerar mig - ingen rättspatos alls.
  • nihka
    Anonym (i helvete heller) skrev 2015-08-04 13:04:18 följande:

Jag hade ingen önskan att sprida ditt skitsnack vidare genom att citera.

Påstår du att nått av det jag skrev inte stämmer?

Vilket?

Vad du har "lust med" dikterar inte lagar och regler.

När du kommer med siffror får du backa upp dem med källor. Vad du tycker, tänker och tror är inte statistik.
  • nihka
    Anonym (i helvete heller) skrev 2015-08-04 13:26:46 följande:

Är det lag att jag måste upprepa skit jag kommenterar?

Citerade ditt nick, det fick vara bra där.

Partier överlag kostar skattebetalare en halv miljard.

www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Sa-arbetar-partierna/Partistod/

Vad yrkestiggare kostar får man däremot använda hjärnan och plussa på miljonsatsningar.

www.svt.se/nyheter/inrikes/miljoner-ska-ge-fattiga-eu-migranter-vardigare-liv

Sanering, per styck, än så länge har man vräkt 130+ kåkstäder i år.

www.mitti.se/121-ton-skrap-stadades-bort-fran-kakstaden/

Enkla biljeter hem, rättskostnader och så vidare och så vidare.

Kommer inte riktigt upp till en halv miljard men inte långt efter.

Man får inte ändra i andras citat - basal kunskap som på något sätt tycks ha undgått dig.

Ingen källa på dina siffror utan du hänvisar till att man får "använda hjärnan".

Påhitt med andra ord.
  • nihka
    Anonym (i helvete heller) skrev 2015-08-04 14:07:26 följande:

Du kanske borde leva som du lär mupp, du suddar ofta väck det du citerar.

Det hade inte skadat om fler gjorde så och visade att man besitter grundläggande mattekunskaper, ett krav i ett modernt samhälle.

1-300 000 000 föra året, inte för att det spelar nån roll utifrån hur det startades, yrkestiggare kostar ljusår mer än vad SD gör skattebetalare.

Jag citerar delar av en text, men jag är inte där som du och kluddar i någons text. Du försöker få ditt kludd att passera som text skriven av mig och så får man inte göra. Jag inte skrivit texten så jag vill inte associeras med innehållet och inte heller med det undermåliga språket. Och så går jag inte under benämningen "mupp" utan "nihka" om du vill kalla mig för något.

Hade du någon källa på dina siffror eller inte? Om inte, sluta påstå saker du inte har belägg för.

Det är inte mycket du får till rätt.
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!