Inlägg från: backsvala |Visa alla inlägg
  • backsvala

Aprilbebis 2016

Halloj!

Hoppar in i denna tråd i hopp om att inte behöva hoppa ur den senare.
    Vi plussade på två stickor imorse, vågar fortfarande inte tro att det är sant. 

Jag är en tjej på 21 år och detta är mitt/vårt första barn. Jag och pappan till barnet är förlovade sedan november 2014. Efter ett oplanerat MA maj 2014 så bestämde vi oss nu för att juli skulle bli vår första försöksmånad, vilket än så länge blivit väldigt lyckat! Håller våra tummar och tår för att detta går hela vägen fram!

Enligt beräkningar efter min senaste mens så har vi BF 4-6 april 2016. Vore så himla kul att följas åt! 
    Hoppas det går bra för er andra, och jättetrist för er som det inte riktigt velat gå vägen fram för. Men er tid kommer! Ge inte upp! <3

• backsvala
    Kashmir89 skrev 2015-07-29 10:38:28 följande:

Jag bokade tid hos bm dagen efter jag fick reda på det. Ska på hälsosamtal den 10/8 kommer då vara 5+4 jag räknat rätt..

Jag är supernojig att jag inte ör gravid utan att det bara är spökstreck jag sett ska ta ett digitalt imorgon så finns det inga funderingar som kan spöka. Ja mår illa konstant och har yrselattacker som heter duga.. Blä för att vara gravid men vilken gåva man får ut av det SÅÅÅÅÅ värt allt :D

Bokade tid jag också idag! 26/8 ska vi på inskrivning och hälsosamtal, är då i v.9.
    Jag är väldigt nojjig jag också, ska åka och köpa ett clearblue idag och ta imorgon tänkte jag. Hoppas innerligt att det visar positivt då! Rynkar på näsan Vet exakt hur du känner med yrselattackerna, de är allt annat än roliga.. Har haft det till och från sedan igår.. Obehagligt ibland! 

Kashmir89 skrev 2015-07-29 10:39:21 följande:

Jag tycker mig också se strecket väldigt tydligt!!

• backsvala
    sand85 skrev 2015-07-29 13:30:11 följande:
    Vad skönt att få komma på samtal så snart, fick inte tid förrän 2/9 jag. Och ultraljud 24/9.

Min lillasyster kommer och hälsar på imorgon, funderar på att berätta för henne och min svåger. Tänker att det kan vara skönt att någon i ens närhet vet, utöver min sambo!
    Hur tänker ni?
    Fick välja om vi ville ha hälsosamtalet tidigare men tyckte att vi kunde ta det ihop med inskrivningen som brukar vara mellan v.8-11 här :) Fick dock ingen tid om ultraljud!

Här är det bara jag, sambon och min bästa vän som vet. Vi tänker vänta med att berätta tills vi varit på något ultraljud, för att vara mer på den säkra sidan. Känns så ledsamt att berätta nu om det sen går tokigt..
  • backsvala
    EmPe skrev 2015-07-29 14:31:24 följande:

Jag fick tid för hälsosamtal den 12 aug och inskrivning den 14 sep.

Har berättat för min syster och vi kommer väl säga det till våra närmsta snart. Övriga får veta efter Kub. Om något går fel så vill jag ändå dela det med mina närmsta därför känns det ok att säga det.

Det är inte så långt kvar till hälsosamtalet då ju! :)

Ja det är verkligen en smaksak och man ska göra exakt det man känner för! Jag berättade första gången och av den erfarenheten så berättar vi inte denna gång. Man ska följa sin egen magkänsla!

Är du också nyplussad? :D

• backsvala
    EmPe skrev 2015-07-29 14:55:08 följande:
    Nä, det gick fort att få tid. Ringde ju precis:) det är samma bm som jag hade med min son och det känns så himla skönt. Så viktigt med en bm som man känner förtroende för.

Jag plussade i lördags men det var 3 dagar innan bim. Bf blir runt den 4/4.

Håller med om att man ska känna efter själv när det känns bra att berätta. Ska du be om ett tidigt UL? Jag funderar på att göra det..

Vad skönt! Det måste kännas så bra, speciellt om man gillade sin tidigare BM. Jag är faktiskt lite nervös över just den biten, tänk om man inte alls kommer överens med sin BM? Hade en väninna som fick ha 7st barnmorskor för att de inte kom överens. Fast då känns det som att felet ligger hos väninnan visserligen, men ja, hehe.

Okej! Då har vi nästan lika. Jag hade BIM i söndags så BF ligger också där någonstans i början av april :)

Jag vet inte riktigt faktiskt, har funderat på att göra det med tanken på våra tidigare erfarenheter. Skulle kännas så skönt att få se den lill*, det skulle kännas så mycket på allvar då!

• backsvala
    EmPe skrev 2015-07-29 17:17:07 följande:
    Det går säkert jättebra, skulle tro att de flesta bm är bra. Skulle ni mot förmodan inte klicka så är det bara att byta men att byta sju ggr hör nog inte till vanligheterna..haha

Tycker du ska göra ett tidigt ul om det kan ge lite ro.

Haha, ja det tror jag också! Jag är inte så svår att ha och göra med och mycket tål jag. Så det går nog bra :) 

Men visst är de kräsna och gärna inte vill att man göra ett VUL? Tänkte att jag skulle fråga och använda argumentet "Jag har fått ett MF och ett MA senaste året, det skulle stilla min oro om jag fick se knodden". Hoppas verkligen de går med på det, för det skulle verkligen stilla min oro en aning!
    Gjorde du ett tidigt UL med din son?

• backsvala
    Nystjärna skrev 2015-07-29 18:17:06 följande:

Jag hade nyss en vännina här som jag var tvungen att berätta för att jag fått positivt. :) Kändes så skönt och berätta för någon mer än min man. Och det blev genast mer verkligen. Underbart :)

Jag vet inte om ni redan gjort det men tänkte presentera mig själv lite :)

Jag är 26 år och bor tillsammans med min man och våran dotter som är 2 år. Så detta blir mitt andra barn :) <3 Har ni barn sen tidigare här inne eller är det ert första?

Jag har berättat för en väninna, hon fick hjälpa mig att bekräfta grav.testen via bild och visst kändes det lite mer verkligt då!

Jag är 21 år och bor med min fästman, våra två kattjejer Nala och Alasa på 9 mån och vår "lilla" schäfer/leonberger-blandis Ludde på 1,5 år och 60 kg.
    Är enligt BM på Danderyds i vecka 5 och detta är vårt första barn! SkrattandeDrömmer

• backsvala
    Nystjärna skrev 2015-07-29 18:41:52 följande:
    Åh mysigt, lånade min väns bebis som bara är ett par månader och hon sa att hon snart vill komma hit och sniffa bebis,sa jo snart men du får vänta ett par månader. Då sa hon de kan jag inte, jo ett par ändå får du vänta och hon stod med ryggen till mig så tog jag fram bilden bara och höll upp när hon vände sig om. Och hon började bara skrika och hoppa och fråga om det var sant och sa grattis grattis och massa frågor och kramar. hahaha :p hon vart nästan mer glad en mig. Då insåg jag hur det var. Imorse när jag såg testet började jag gråta av glädje,för hade ju misstänkt och visste innerst inne att de var något, men var rädd för att bli besviken igen. Men sen la de sig typ och jag fattade inte ändå tills jag sa till henne  hihi :)

Åh mysigt :) Vi har också en hund som blir 6 år till hösten :) Åh mysigt med första barn, då är allt så spännande :) Det är de nu med andra med,men man vet lite mer samtidigt som det känns som jag har glömt av ALLT!! hihi :)

Grattis :)

Men åååh! Vilken överraskning för din vän! :D 

Jag har också anat, eller det märkliga är att jag har drömt att vi blivit gravida både nu dagarna innan och för någon månad sedan. Jag har alltid drömt att jag kommer bli gravid i juli och sen få ett barn i oktober. Blev ju gravid i juli, så vem vet. Om några år kanske vi får en i oktober också ;) 

Åh, vad är det för ras? Så himla mysigt med djur! Är själv uppvuxen på en bondgård med alla tänkbara djur, så att ha djur i vår familj är en självklarhet :)

Känns jättemysigt med första barnet! Men självklart är det skrämmande också, man är så himla rädd för att det ska hända något hela tiden. Eller att man ska vakna och helt plötsligt inte vara gravid längre, för att det var spökstreck på stickorna.. 
    Tack så jättemycket, och grattis själv! Läste lite längre upp att vi är tre stycken som har ev. BF väldigt nära varandra! :D <3

Lägger till mig själv i BF-listan:

BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

• backsvala
    LjuvaMirakel skrev 2015-07-29 19:02:30 följande:
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april
    Absolut, jag fyller på! :)

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet
    Backsvala - 4 april, första barnet
    Nystjärna - 7 april
  • backsvala
    LjuvaMirakel skrev 2015-07-29 19:08:07 följande:

Inser att det nog blir extremt rörigt att uppdatera trådstarten med BF-listan om det blir "tilläggskommentarer" hela tiden..? Amatör som jag är =D Haha

haha, neeejdå. Tålamod min vän ;) 
  • backsvala
    Nystjärna skrev 2015-07-29 19:14:21 följande:
    Hihi ja för hon har vetat att jag velat och längtat massor. Och hon började och säga att liksom jag måste lugna ner mig med de och inte tänka på de så mycket,vilket vart lättare denna gången då vi haft semester och gjort saker och så. Men var lite lustigt :) 

Vet att jag drömde om att få en dotter och strax efter plussa jag med dotter. Men då trodde jag bara att jag hade drömt om det för vänner precis hade fått barn. Men drömt denna gången med och fått för mig att de är en pojk jag kommer få. Vet inte varför men ser en pojk framför mig hela tiden när jag tänker på det och så. Lustigt då jag innan bara trott att jag skall få töser. Så får väl se om de blir en pojk denna gången då. :) Återstå och se :) 

Det är en bladras :) Ja de är mysigt med fjur,vart svårt och jobbigt i början innan man kom in i rutiner men gått okej ändå, och nu när min dotter är 2 ser man verkligen vilken glädje hon har av våran hund och hur mycket hon tycker om hunden och tycker de är roligt. Och det är härligt,dock önskar jag att vi hade haft mer tid till vår hund än vi har men de blir inte på samma sätt efter man fått barn för då hamnar barnet för hunden, men vi försöker ta oss tid och ju större vår dotter blivit desto lättare när man kan låta de båda 2 vara mer med varandra,hoppas du förstår vad jag menar :) 

Jag förstår precis känslan och hur du menar, jag har den känsla med även om det är mitt andra barn. Och det beror på min historik innan vi fick dottern,allra första gången var jag väldigt naiv och tänkte det händer inte mig m.m men de gjorde det och det har jag lärt mig mycket på och gör att jag värdesätter saker på annat sätt än jag kanske annars hade gjort. 

Tack :) Ja det blir spännande och följas åt :) Kommer du lägga upp testet på fredag med när du tagit det så vi kan ta del av det? :)

Åh, då kan jag tänka mig hennes glädje när du berättade! :D

Det är så lustigt det där och samtidigt lite läskigt tycker jag! De äldre generationerna säger ju att mammor ofta drömmer om sina barn innan de ens fått dem. Rätt så fascinerande! 

Okej! :) Jo visst är det så och självklart går barnen först! Jag förstår exakt hur du menar och jag håller med dig till fullo! :)

Jag tror nog att alla har den känslan, varesig det är ens första barn eller femte. Varje förlossning och graviditet är ju något helt unikt! Man kan aldrig förbereda sig på vad som ska hända och hur det kommer gå :)

Verkligen! Självklart! Kommer förmodligen att göra ett clearblue digital imorgonbitti för att få svaret svart på vitt! Ska du också göra ett till?

• backsvala
    EmPe skrev 2015-07-30 09:12:59 följande:

Jag tror tyvärr inte att det är så... De två senaste testen är så svaga att de inte ens skulle fastna på bild. De tre tidigare testen var ändå solklart plus. De som visat plus är cb och de som visar svagt är från testlagret. Ska köpa cb och testa en sista gång. Använder jag samma test blir det ju tydligt om strecken blir svagare. Ska träffa vänner på stan idag och känner mig skitorolig för att jag ska börja störtblöda!

Jag håller alla tummar och tår för er skull! <3
  • backsvala
    miillaw skrev 2015-07-30 06:24:59 följande:

Plussade nu på morgonen <3 enligt min räkning borde bf bli den 4 april 2016 :)

Blev så ivrig att jag smsade bilden på resultatet till min syster. Blir en glad överraskning när hon vaknar. :)

Åh, stort grattis! 
    Du och jag har BF samma dag just nu, om jag ska lita på BM och en app på telefonen så att säga. Man vet ju inte hur långt man blir skjuten vid första UL. 
    Men återigen, stort grattis!
  • backsvala

Trots att testerna från testlagret igår var ganska självklara så tog jag ett cb imorse igen. Denna gång kan jag dock inte säga att jag är tveksam.
    Går allt som det ska nu denna gång, så blir vi en liten familj i början av april <3
  • backsvala
    Nils-Eric skrev 2015-07-30 10:05:15 följande:

Hej!

Hoppar in också!

Har testat positivt 3 dagar i rad och vågar väl äntligen tro på det :)
    Enligt Natural Cycles (appen) så är BF 2016-04-04

Detta kommer att vara vårt första barn och jag har så länge jag kan minnas alltid velat bli mamma. 
    Lilla saken i min mage är därmed väldigt efterlängtad!

Så sugen på att skrika ut nyheten till alla jag känner, men vill vänta till vi är på säker mark. Så jag hoppas man kan prata av sig lite här :)

Kram!

Hejsan!

Välkommen och stort grattis till bebisen!
    Enligt båda apparna Gravidguiden och Gravid App så har vi också BF 2016-04-04 :D Spännande! Vi är en del som ligger på samma BF-datum nu.

Känner igen mig så i det du skriver! Jag har berättat för en väninna, sen är det bara jag och sambon som vet än så länge. Vet inte riktigt hur jag ska berätta för mina föräldrar faktiskt. Vill så gärna skicka ett kort/brev med ett foto eller något bevis från BM på det istället för att ringa och berätta. Jag har 10 resp. 40mil till mina föräldrar så vill gärna göra något litet extra för dem, (Om någon har något förslag så lyssnar jag gärna)

Åter igen, stort grattis!

• backsvala

Jätte stort grattis till er alla! 

Hoppas innerligt att alla våra små frön vill vara kvar och förgylla våra liv! <3

• backsvala
    Nystjärna skrev 2015-08-18 11:36:52 följande:

Hejsan :) Är det några kvar är inne eller är alla på fb? Hur går de för er?

Här är allt okej. Dock känns de som illamående ökat och värre på morgonen. Förut var de kväll men som sagt morgonen känns värst nu och ingen paus på dagen heller. Men men. Dock upptäckt att jag inte kan dricka mitt älskade kaffe längre :( Älskar kaffe och köpte därför koffeinfritt kaffe när jag vart gravid. Och de har funkat men igår mådde jag sjukt illa när jag hade druckit kaffe men trodde de bara varför jag inte hade ätit direkt. Men idag på jobbet tog jag lite och klarade inte av de. Blev sjukt illamående,kallsvettig och mådde skit. Trodde jag skulle kräkas. Bara ta en klunk eller tanken på kaffe gjorde att jag höll på att kräkas. Hemskt. Så får vara utan mitt älskade kaffe nu. :( Någon mer som inte lan dricka kaffe eller fått avstå från något man gillat pga illamående?

Ja på torsdag är det iallafall dags för första besöket till min bm,skall bli så kul att träffa henne igen :)

Jag är kvar här inne! Gick med i fb-gruppen men gick ur igen då mina fb-vänner fick upp gruppförslag om att gå med i den gruppen eftersom det fanns en "gemensam vän" där.. :P

Förstår hur du känner med illamåendet. Jag mår piss. Mår illa jämt och kräks till och från. Kan inte äta någonting alls.. :( Äter Postafen men det hjälper inte så värst. Har inskrivning nu den 26e så hoppas på att BM har några tips!

Vad kul att få träffa BM! Vilken vecka är du i nu? :D (vet att jag frågat förr, men minnet sviker mig)
  • backsvala
    Elyssa81 skrev 2015-08-18 14:35:53 följande:

Oj, vilken fb-grupp var det?

Denna som det skrivs om här ovan tyvärr :/
  • backsvala
    backsvala skrev 2015-08-18 15:05:33 följande:

Denna som det skrivs om här ovan tyvärr :/

Elyssa81 skrev 2015-08-18 14:35:53 följande:

Oj, vilken fb-grupp var det?

Det kanske dock har bildats någon ny grupp, det vet jag inte! Minns inte exakt vad gruppen hette heller tyvärr, gick med i två gruppen och båda syntes för mina vänner tyvärr. Så går inte med i någon förrän det blivit offentligt. Vill inte riskera något!
  • backsvala
    Elyssa81 skrev 2015-08-18 16:22:50 följande:

Fast det är ju inte möjligt om de är hemliga. Är du verkligen säker?

Jag fick två sms med två bilder på att jag gått med i de grupperna (en för unga mammor i Stockholm och den andra var gravida med BF i april eller något liknande). Skaparna sa att grupperna var hemliga, men det är mycket möjligt att de bara var slutna och att personen misstolkat det hela, det har jag absolut ingen aning om. Men sms med bilder om att de fått gruppförslag och att jag var gemensam vän fick jag :)
Svar på tråden Aprilbebis 2016