Inlägg från: sandraellinor |Visa alla inlägg
  • sandraellinor

Aprilbebis 2016

Tänkte hoppa in här lite enkelt. Ny med allt som har med detta att göra.

22 år gammal och gravid för första gången. Tre positiva graviditetstest 25 och 26 juli. Beräknad födsel får jag till 3 och 4 april på olika sidor.
    Spännande och nervöst blandat med en oro för att det inte ska gå vägen..

• sandraellinor
    miillaw skrev 2015-08-01 03:04:32 följande:

Grattis till plusset och välkommen! :)

Visst är det spännande och nervöst, första gången jag är gravid också så hoppas innerligt allt går som det ska så man får berätta den glada nyheten för familj och vänner snart. :) Än så länge endast min man, lillasyster och hennes sambo som vet.

Tack :) Super spännande, men har inte vågat vara lika glad och positiv som min sambo är. Oron för missfall snurrar nästan konstant i mitt huvud, verkar inte som att jag har så "enkelt" för att bli gravid.

Längtar tills de gått längre så man kan berätta för någon mer, för i dagsläget vet ingen mer än min sambo, vågar inte berätta för någon annan när de är så tidigt.
  • sandraellinor
    LjuvaMirakel skrev 2015-08-01 08:39:41 följande:

Stort grattis och välkommen hit! =) jag plussade också 26:e med BF 3 april. Dock andra barnet och jag är så rädd och nervös. Men givetvis också glad =)

Grattis till dig med, vad roligt :)

Några "besvär" än som illamående eller dylikt?
  • sandraellinor

Bokat tid för inskrivning nu, så spännande och pirrigt. Blir mer och mer verkligt :)

Är det något speciellt man ska tänka på före man går dit? Typ vara kissnödig eller nått annat? :p

• sandraellinor
    emzerus skrev 2015-08-04 20:48:28 följande:

Va roligt!! :) Grattis till graviditeten!! :)

Jag ringde också idag o fick tid 26 augusti och har även fått tid för VUL 28 augusti då jag borde vara i v 7-8. Detta pga att jag har två tidiga missfall bakom mig...känns skönt att ha det o hoppas allt går bra fram tills dess o även efter dess såklart :)

Tror inte du behöver tänka på nå särskilt, de tar ju säkert gravtest m urin så är väl bra att inte vara helt nykissad kanske :)

Grattis till dig med :)

Jag fick tid redan den 10e, var nästan förvånad över hur snabbt de gick. Blev erbjuden tid redan denna vecka, men jobbar på annan ort så tar de hellre en måndag :)

Jag håller en tumme på att det går bra, tredje gången gillt tycker man :)

Okej, dåså :) känner mig så lost med allt det här. Har ingen att prata med förutom sambon då ingen annan vet än. Min bästa vän har 3 barn, och är den jag vill rådfråga om saker, men jag vill inte berätta någonting än
  • sandraellinor

Uliise - 27 mars, tredje barnet

Land1991 - 2 april, första barnet

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet

Lyckabebis - 3 april, andra barnet

Susseber -3 april, fjärde barnet

MissSE - 3 april, andra barnet

Backsvala - 4 april, första barnet

miillaw - 4 april, första barnet

Nils-Eric - 4 april, första barneT

Sandraellinor - 4 april, första barnet

Kashmir89 - 6 april, andra barnet

Bebisfeber84 - 6 april, första barnet

Nystjärna - 7 april, andra barnet

Vajb - 7 April, första barnet.

Anmaslett - 8 april, andra barnet

Emzerus- 11 april, första barnet

Symetrical - 12 april, andra barnet

Mlady - 12 april, första barnet

• sandraellinor
    Vajb skrev 2015-08-05 06:17:51 följande:

Jag har också bokat tid, blev i början på september. Känner också hur allt börjar landa lite! Hade dock ett helvete igår med snus abstinens :( någon fler än jag som slutar med nikotin och har något tips? Känns riktigt ledsamt att inte riktigt kunna njuta fullt ut av vetskapen att man har ett litet liv i magen utan istället gå runt och bli galen stup i kvarten! Har köpt hem onico och det hjälper med de värsta..

Känns som om man över natten hoppat in i en helt ny värld med en helt egen ordbok haha. Vissa förkortningar har man lyckats räkna ut vad dom betyder, vissa fortfarande oklara haha men det kommer väl:)

Kämpar också med snusningen.. trappade ner drastigt förra veckan och igår var första dagen utan en snus och någon form av nikotin, dock tar jag Onico pepparmint för att få ha något i munnen, lura hjärnan litegran.

Är som värst på jobbet när man ska hålla humöret och jag sitter i en kundtjänst och pratar med väldigt arga människor.

Håller med om förkortningar, många kan jag, vissa har jag klurat ut och många är jag helt lost på :p
  • sandraellinor
    Vajb skrev 2015-08-05 09:14:29 följande:

Jag va inte så pass smart att jag tappade ner... svårt också att veta vilka symtom som tillhör vad haha. Har jag yrsel pga abstinens eller är det för att jag är gravid! Haha ja med det jobbet får du en utmaning:'D

Själv jobbar jag inom en branch där jag inte har så mycket med människor att göra som tur är!

Var det förresten någon här som tänkt styra upp en Facebook sida?

Vi kan låtsas att det var smart men egentligen var det bara ett skyll för att få snusa några dagar extra utan att sambon skull ge mig onda ögat för varje snus..:) jo det är en utmaning med tålamodet, är närmare till gråt om man säger så.

Ja vissa symptom är svåra att veta vad de kommer från.. men jag håller en tumme åt dig, kommer gå bra med snusningen!
  • sandraellinor
    Sockerbullen skrev 2015-08-11 18:00:06 följande:

Hej alla!

Här är en till som väntar aprilbebis. Första barnet så jag är ny på allt detta och ny  på familjeliv också. Hoppas vi kan följas åt :)

Besväras av någon så ofantlig trötthet nu, är det vanligt?

Grattis! :) också ny med allt detta, är själv i v.7 och trättheten är enorm, och verkar inte ge sig än. Som jag förstått de så kan de sitta fram till v.12 precis som illamående, som också är vanligt
Svar på tråden Aprilbebis 2016