Aprilbebis 2016
Hej :) Skulle man kunna få hoppa in här med er. Tror jag plussade imorse nämligen på bim-2,svagt men tror ändå de är ett plus. Så då bli Bf i april :) <3
Hej :) Skulle man kunna få hoppa in här med er. Tror jag plussade imorse nämligen på bim-2,svagt men tror ändå de är ett plus. Så då bli Bf i april :) <3
Tycker det syns väldigt tydlig på ditt test,så tror absolut inte att de är spök :) Grattis :)
Lider med dig att du mår illa, detta är mitt andra barn som jag väntar och med min dotter så mådde jag fruktansvärt illa och kräkets så fort jag försökte äta något. Mådde illa redan innan positivt test så jag visste redan då att jag var gravid, sen mådde jag illa fram tills hon föddes,dock minskade de lite i slutet men mådde ändå illa. Hoppas att jag inte skall behöva må så illa denna gången. Men är okej isåfall,att 2 missfall innan vi fick dottern och de är de värsta jag varit med om.Så då tar jag hellre illamåendet :) de är jobbigt men man överlever det och de finns saker som hjälper och den gåvan man får sen :)
Jag hade nyss en vännina här som jag var tvungen att berätta för att jag fått positivt. :) Kändes så skönt och berätta för någon mer än min man. Och det blev genast mer verkligen. Underbart :)
Jag vet inte om ni redan gjort det men tänkte presentera mig själv lite :)
Jag är 26 år och bor tillsammans med min man och våran dotter som är 2 år. Så detta blir mitt andra barn :) <3 Har ni barn sen tidigare här inne eller är det ert första?
BF-lista Aprilbebisar 2016
LjuvaMirakel - 3 april
Nystjärna- 7 april
En fråga bara när jag la in graviditet i graviditetskalendern här på fl så la jag in att min senaste mens var den 5 juli och att min cykel är 26 dagar, vet inte när jag hade äl. Jag tror att jag egentligen hade äl kanske dag 12 men vet inte,så skrivit 14 dagar då mellan de dagarna hade jag äl-flyttningar och känningar. Och får då fram datumet 7 april och att de står att jag är i vecka 3+5 vilket stämmer då jag har bim på fredag, så blir det ju de vecka 4+0 då. Men uträknaren säger att min graviditet började den 3 juli?! Hur kan den har gjort de och hur kan de stå så när min senaste mens började 5 juli? Allt annat stämmer ju men inte det vilket jag hackar upp mig lite på. Kanske skall släppa de efter som de andra stämmer men ändå. Någon som förstår det eller som har fått likadant när de fyllt i?
Jag har berättat för en väninna, hon fick hjälpa mig att bekräfta grav.testen via bild och visst kändes det lite mer verkligt då!
Jag är 21 år och bor med min fästman, våra två kattjejer Nala och Alasa på 9 mån och vår "lilla" schäfer/leonberger-blandis Ludde på 1,5 år och 60 kg.
Är enligt BM på Danderyds i vecka 5 och detta är vårt första barn!
Men åååh! Vilken överraskning för din vän! :D
Jag har också anat, eller det märkliga är att jag har drömt att vi blivit gravida både nu dagarna innan och för någon månad sedan. Jag har alltid drömt att jag kommer bli gravid i juli och sen få ett barn i oktober. Blev ju gravid i juli, så vem vet. Om några år kanske vi får en i oktober också ;)
Åh, vad är det för ras? Så himla mysigt med djur! Är själv uppvuxen på en bondgård med alla tänkbara djur, så att ha djur i vår familj är en självklarhet :)
Känns jättemysigt med första barnet! Men självklart är det skrämmande också, man är så himla rädd för att det ska hända något hela tiden. Eller att man ska vakna och helt plötsligt inte vara gravid längre, för att det var spökstreck på stickorna..
Tack så jättemycket, och grattis själv! Läste lite längre upp att vi är tre stycken som har ev. BF väldigt nära varandra! :D <3
Lägger till mig själv i BF-listan:
BF-lista Aprilbebisar 2016
LjuvaMirakel - 3 april
Backsvala- 4 april
Nystjärna- 7 april
Åh, då kan jag tänka mig hennes glädje när du berättade! :D
Det är så lustigt det där och samtidigt lite läskigt tycker jag! De äldre generationerna säger ju att mammor ofta drömmer om sina barn innan de ens fått dem. Rätt så fascinerande!
Okej! :) Jo visst är det så och självklart går barnen först! Jag förstår exakt hur du menar och jag håller med dig till fullo! :)
Jag tror nog att alla har den känslan, varesig det är ens första barn eller femte. Varje förlossning och graviditet är ju något helt unikt! Man kan aldrig förbereda sig på vad som ska hända och hur det kommer gå :)
Verkligen! Självklart! Kommer förmodligen att göra ett clearblue digital imorgonbitti för att få svaret svart på vitt! Ska du också göra ett till?
Plussade nu på morgonen <3 enligt min räkning borde bf bli den 4 april 2016 :)
Blev så ivrig att jag smsade bilden på resultatet till min syster. Blir en glad överraskning när hon vaknar. :)
Åh idag har illa månader verkligen ökat,men ändå glad att jag känner och tröttheten. Så galet trött hela dagen. Men kan ju bero på att jag gick upp 5 också pga att man var tvungen att springa och kissa och inte kunde somna om sen :p sen märkt med att brösten ömmar idag,speciellt ena och har aldrig annars ömma bröst och mörkare. Så känns mer verkligt :) så på lördag hoppas jag de är starkare, känns lite nervöst ändå ännu men försöker att inte tänka för mycket utan ändå njuta och vara glad så de inte blir som när jag väntade dottern.
Jag är 26 år bor tillsammans med min man som jag varit gift med i snart 2 månader :) och vi har en dotter på 2 år och en hund på 6 år och bor i närheten av Göteborg :)