Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Aprilbebis 2016

Hej!

Hoppar in också!

Har testat positivt 3 dagar i rad och vågar väl äntligen tro på det :)
    Enligt Natural Cycles (appen) så är BF 2016-04-04

Detta kommer att vara vårt första barn och jag har så länge jag kan minnas alltid velat bli mamma. 
    Lilla saken i min mage är därmed väldigt efterlängtad!

Så sugen på att skrika ut nyheten till alla jag känner, men vill vänta till vi är på säker mark. Så jag hoppas man kan prata av sig lite här :)

Kram!

• Nils-Eric
    backsvala skrev 2015-07-30 11:49:14 följande:

Hejsan!

Välkommen och stort grattis till bebisen!
    Enligt båda apparna Gravidguiden och Gravid App så har vi också BF 2016-04-04 :D Spännande! Vi är en del som ligger på samma BF-datum nu.

Känner igen mig så i det du skriver! Jag har berättat för en väninna, sen är det bara jag och sambon som vet än så länge. Vet inte riktigt hur jag ska berätta för mina föräldrar faktiskt. Vill så gärna skicka ett kort/brev med ett foto eller något bevis från BM på det istället för att ringa och berätta. Jag har 10 resp. 40mil till mina föräldrar så vill gärna göra något litet extra för dem, (Om någon har något förslag så lyssnar jag gärna)

Åter igen, stort grattis!

Åh tack!! :) 

Jag såg att vi var fler. Så kul :) 4/4 är verkligen ett drömdatum för mig. Så jag hoppas att det blir så (även om jag tror både Bf och det faktiska datumet bebisen tittar ut kommer att ändras). 

Min familj är 60 mil bort så jag förstår hur du känner. 

Jag vet dock precis hur vi ska berätta. Har en planerad resa dit för ett evenemang när jag är i vecka 12 så jag kommer att berätta öga mot öga :) Längtar redan nu! 
    Tror jag tänker ge en present till "Mormor" och vänta på reaktionen :-P

Jag har inte berättat för någon än. Är rädd för att göra det, och vet inte ens vem det skulle vara. Samtidigt som jag vill prata med någon! 

Svårt det här. Plötsligt känner jag mig väldigt ensam.
    Lycklig, men ingen att "dela" lyckan med. (Förutom min blivande som inte riktigt är lika sprudlande som jag än, vilket jag förstår. Det är inte lika verkligt för honom. Det är ju jag som känner den molande verken, och det är jag som är mest påverkad som det är nu).

Grattis till dig med!!

• Nils-Eric
    LjuvaMirakel skrev 2015-07-25 22:45:00 följande:

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

Fyller på med mig själv då :D

Nils-Eric - 4 april (första barnet)
  • Nils-Eric

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet

Backsvala - 4 april, första barnet

miillaw - 4 april, första barnet

Kashmir89 - 6 april, andra barnet

Nystjärna - 7 pari, andra barnet

Symetrical - 12 april, andra barnet

Mlady - 12 april, första barnet

Nils-Eric - 4 april, första barnet

• Nils-Eric

Ni som har lite erfarenhet!

Finns det någon medicin mot åksjuka man får lov att ta? 
    Calma (tuggummit) ska man enligt bipacksedeln inte ta när man är gravid, och jag kollade på fass.se hur det låg till med postafen och där stod det "i samråd med läkare".
    Jag ska flyga inom kort och är åksjuk i vanliga fall, har märkt redan nu hur det blivit 10 gånger värre och ser inte riktigt fram emot resan... :S

• Nils-Eric
    LjuvaMirakel skrev 2015-07-31 14:18:46 följande:
    Postafen är ju åksjuketabletter som även kan användas mot just graviditetsillamående =)
    Precis. Brukar ta de mot åksjuka.
    Men det står såhär på Fass:
    Graviditet och amning

Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.

Postafen ska endast användas under graviditet om det är absolut nödvändigt och i sådana fall under kortast möjliga tid och högst 2 tabletter dagligen.

• Nils-Eric
    Uliise skrev 2015-07-31 16:41:28 följande:

Nils-Eric

Det första din BM kommer att rekomendera dig om du ringer henne är att köpa Postafen på apoteket. Det är alltså OK, fungerar det inte kan man senare få lergigan på recept.

Dock är det ju som med alla läkemedel något man bara ska ta vid behov, därav texten i fass, så tolkar iaf jag det

Tack!

Har bokat in min första tid men den är efter min resa som varar i tre veckor. Kanske får ringa innan det
  • Nils-Eric

Jag har ingen aning o hur man räknar ut Bf. Googlade och hittade många olika svar.

Min senaste mens var 25-28 juni och jag hade ÄL 11 juli. Enligt Natural Cykles är Bf 2016-04-04.

De säger att de är "mer exakta än andra eftersom de räknar på ÄL".

Får olika svar om jag lägger in senaste mensen i andra appar, och barnmorskan sa vecka 5 när jag ringde dit i tisdags. Enligt Nc är jag idag på 4+5.

Men den "exakta" Bf får man väl först vid ultraljudet i vecka 18? Eller?

• Nils-Eric
    Nils-Eric skrev 2015-07-31 18:50:51 följande:

Jag har ingen aning o hur man räknar ut Bf. Googlade och hittade många olika svar.

Min senaste mens var 25-28 juni och jag hade ÄL 11 juli. Enligt Natural Cykles är Bf 2016-04-04.

De säger att de är "mer exakta än andra eftersom de räknar på ÄL".

Får olika svar om jag lägger in senaste mensen i andra appar, och barnmorskan sa vecka 5 när jag ringde dit i tisdags. Enligt Nc är jag idag på 4+5.

Men den "exakta" Bf får man väl först vid ultraljudet i vecka 18? Eller?

Det ser ut såhär
  • Nils-Eric
    Nils-Eric skrev 2015-07-31 18:58:56 följande:
    Det ser ut såhär

Ursäkta.

Försökte lägga till en bild men det gick inte av någon anledning

• Nils-Eric
    EmPe skrev 2015-08-03 15:17:19 följande:

Tyvärr slutar min resa här:( Har hela tiden haft på känn att allt inte stod rätt till. Har nu blött och test visar inget längre. Vi får ligga vidare;) Önskar er alla en lyckad graviditet <3

Åh, jag är ledsen för din skull!

Hoppas det tar sig nästa gång!
  • Nils-Eric
    emzerus skrev 2015-08-03 17:01:22 följande:

Hej!
    Vill gärna vara med här jag också :) Plussade för några dagar sen, men har bim idag. Har försökt få vårt första barn i snart ett års tid och detta är 3e plusset (2 missfall har vi gått igenom). Men nu bara är det vår tur- det måste det vara!! :)

Bf 11 april Hjärta

Har inte läst igenom hela tråden än, så vet inte vilka ni andra är än! :)

Grattis! :)

Håller tummarna att det blir tredje gången gillt! :)
  • Nils-Eric
    Sandra_84 skrev 2015-08-04 21:59:34 följande:

Jag plussade i söndag på BIM +2! Detta efter sex omgångar med ägglossningsstimulerande mediciner. :)

Enligt mina beräkningar (appens) borde jag vara i vecka 5 (4+4) idag och BF vara 7 april. :)

Vad underbart. Grattis!!
Svar på tråden Aprilbebis 2016