Inlägg från: sand85 |Visa alla inlägg
  • sand85

Aprilbebis 2016

Hej! Här är en till som är nyplussad och beräknad bf till 3/4 2016(beroende på hur man räknar!) är i v 5 (4+1). Har bara varit tillsammans med min kille i knappt ett år, ska flytta ihop snart... Börjar plugga på distans i augusti, ja herregud, livet känns lite rörigt... Det var planerat men trodde inte jag skulle bli gravid så fort... Samtidigt är jag så glad! Har lite molande värk och känner mig trött men i övrigt inte så mycket...

Hur gamla är ni? Jag är 30 och det är mitt flesta barn.

Känner ni mycket oro? Jag oroar mig för allt ???? sjukdom, föräldrapenning, kommer jag och min älskling klara pressen av att skaffa barn så tidigt. Vad ska folk runtomkring säga? När tänker ni berätta?

• sand85
    Kashmir89 skrev 2015-07-29 10:38:28 följande:

Jag bokade tid hos bm dagen efter jag fick reda på det. Ska på hälsosamtal den 10/8 kommer då vara 5+4 jag räknat rätt..

Jag är supernojig att jag inte ör gravid utan att det bara är spökstreck jag sett ska ta ett digitalt imorgon så finns det inga funderingar som kan spöka. Ja mår illa konstant och har yrselattacker som heter duga.. Blä för att vara gravid men vilken gåva man får ut av det SÅÅÅÅÅ värt allt :D

Vad skönt att få komma på samtal så snart, fick inte tid förrän 2/9 jag. Och ultraljud 24/9.

Min lillasyster kommer och hälsar på imorgon, funderar på att berätta för henne och min svåger. Tänker att det kan vara skönt att någon i ens närhet vet, utöver min sambo!
    Hur tänker ni?
  • sand85
    Kashmir89 skrev 2015-07-30 20:41:52 följande:

BF-lista Aprilbebisar 2016

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet

Backsvala - 4 april, första barnet

miillaw - 4 april, första barnet

Kashmir89 - 6 april, andra barnet

Nystjärna - 7 april

Symetrical - 12 april, andra barnet

Sand85 - 3 april, första barnet ??
  • sand85

Hur känner ni andra? Är ni glada och förväntansfulla eller har ni små frön av tvivel/oro ibland? Funderar mycket på allt som kan gå fel, både under graviditet, förlossning och efter... Jag mår ganska bra i övrigt, imen på mindre än ett år har jag gått från singel till sambo, kommit in på utbildning som startar i höst, flyttat 20 mil (eller SKA snarare) och nu gravid för första gången . Jag försöker vara snäll mot mig själv, inte gå händelserna eller veckorna i förväg men det är lite överväldigande.

Nån som känner samma eller liknande?

• sand85

Vaknade precis med världens smärta, trodde jag skulle dö. Kändes som knivhugg i magen och ryggen, strålade ut i benen och höfterna. Blev helt kallsvettig och illamående, Gick över när jag bajsa dock, var helt stenhård. usch, så ont vill jag aldrig mer ha! Ringde 1177 och hon trodde inte på min teori om tidig foglossning. Hon sa att det kanske inte ens berodde på graviditeten... Hmmm... Ingen mer sån smärta, tack!

• sand85
    Sandrull skrev 2015-08-07 20:38:16 följande:
    Jag känner väldigt lite oro för missfall, kommer tanken som hastigast försvinner den lika fort. Däremot har mina hormoner gått bananas mot ångesthållet, ifrågasätter valet av tvåsamhet och kan känna en jävulsk irritation mot min partner (kan verkligen inte vifta bort de där småsakerna man annars kan leva med iöht). Det är väldigt jobbigt att tänka så, det känns tabu att känna ångest inför något sånt här när vi skapar något fint men jag har så svårt att slå bort dessa tankar, dem tränger sig som förbi allt annat. Det blir nästan tvångstankeliknande. Ångesten är inte kopplat till barnet, det vet jag kommer bli svinbra, bara mot den livsförändring vi nu skapar. Är kanske dålig på att hanskas med större förändringar i livet :P
    Känner igen mig!!!
Svar på tråden Aprilbebis 2016