Inlägg från: Sandra_84 |Visa alla inlägg
  • Sandra_84

Aprilbebis 2016

Jag plussade i söndag på BIM +2! Detta efter sex omgångar med ägglossningsstimulerande mediciner. :)

Enligt mina beräkningar (appens) borde jag vara i vecka 5 (4+4) idag och BF vara 7 april. :)

• Sandra_84

Verkar som om jag har början på ett utomkvedshavandeskap. :( Var in på VUL idag, vecka 7-8 beroende om om man räknar från mens eller ÄL, och läkaren såg verkligen ingenting i livmodern. Jag går sönder! Vi som var så glada att vi äntligen hade lyckats och så blir det så här av allt.. Lämnade urinprov som visade starkt positivt prov. Blodprov lämnade jag också, fick svar i em att HcG-nivån låg på 1149 och med det värdet borde man ha sett nåt i livmodern.. Nytt blodprov på fredag dör att se hur värdet är då..

Jag har gråtit så jäkla mycket idag! Är helt slut.. :'(

• Sandra_84

Idag så hittades ägget i höger äggledare.. :( Så på tisdag ska jag in och opereras, om inget akut inträffar innan dess såklart, och då tas äggledaren bort.

Ändå skönt på nåt sätt att ha fått det bekräftat och även snart åtgärdat. Efter det kan man blicka framåt. Efter att jag har återhämtat mig från operationen och vi känner oss redo så var det bara att ringa till fertilitetsmottagningen så ska vi sätta igång processen med IVF.

• Sandra_84
    tjollerfia_84 skrev 2015-08-21 16:42:53 följande:

Oj, så trist med utomkvedes. Måste vara jättetungt. Bra att få det åtgärdat fort så ni kan ta nya tag o försöka igen!
    Kände du på dig att ngt var fel innan undersökningen?

Jag har nyligen plussat för första gången och hoppas verkligen att allt är som det ska där inne... 

Kände inte alls att nåt var fel, möjligtvis att jag var nojig att jag inte hade nå graviditetssymtom överhuvudtaget. Vi var bara glada att vi skulle få se vår lilla plutt när vi var in på VUL, men tyvärr så blev det inte så..
  • Sandra_84
    tjollerfia_84 skrev 2015-08-21 17:37:28 följande:

Aj, då. Det låter verkligen jobbigt, är ledsen för er skull!  Det måste väl bara bra att det upptäcktes tidigt, så att det inte han bli några ytterligare komplikationer? Tar man alltid bort äggledaren? det finns inte något sätt att "skrapa" den?

Väldigt bra att set upptäcktes tidigt, så slapp det gå så långt att äggledaren spricker, då kan det bli livshotande tyvärr. Man tar ofta bort hela äggledaren, det för att det inte ska riskeras att fastna på samma ställe igen när man är där och "petar" så det blir ärr och så.

Åkte in till akuten i lördags eftermiddag efter samtal med 1177, mindre blödningar och lite känningar, dock inte alls mycket av nåt men ändå. Blev inlagd i lördags kväll och igår runt 13-tiden blev jag opererad. Skönt att ha det gjort nu iaf.

Nu är det bara att blicka framåt! IVF nästa!
Svar på tråden Aprilbebis 2016