Inlägg från: Mslove |Visa alla inlägg
  • Mslove

Aprilbebis 2016

Jag tänkte hoppa in här om det går för sig. Gjorde ett test idag (BIM +6), vilket visade svagt positivt. Ska kolla med ytterligare test om några dagar. Om det stämmer, så är bf 7/4.

Lite om mig själv: är 28, fyller 29 om några dagar. Första barnet i sådana fall. Gift sedan 2 år, men tillsammans sedan 9 år. Bor i Katrineholm, men planerar flytt till Norrköping i framtiden.

• Mslove

Gjorde ytterligare test idag som visade positivt :). Så nu är jag med helhjärtat :).

Känns lite overkligt fortfarande... Går runt och ler lite dumt ibland, och vill berätta gör alla. Men det är nog klokt att vänta ett tag med att berätta.

• Mslove

Land1991 - 2 april, första barnet

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet

Lyckabebis - 3 april, andra barnet

Susseber -3 april, fjärde barnet

MissSE - 3 april, andra barnet

Backsvala - 4 april, första barnet

miillaw - 4 april, första barnet

Nils-Eric - 4 april, första barneT

Sandraellinor - 4 april, första barnet

Kashmir89 - 6 april, andra barnet

Bebisfeber84 - 6 april, första barnet

Mslove - 7 april, första barnet

Nystjärna - 7 april, andra barnet

Vajb - 7 April, första barnet.

Anmaslett - 8 april, andra barnet

Emzerus- 11 april, första barnet

Symetrical - 12 april, andra barnet

Mlady - 12 april, första barnet

• Mslove
    miillaw skrev 2015-08-05 12:17:01 följande:

Det finns en Facebook sida. Den är hemlig Så ingen annan kan se. :P Men man måste vara vänner på fb för att få inbjudan. Så skicka ett meddelande med ditt namn till mig här på familjeliv så kan jag adda dig under dagen :)

Jag skulle också gärna vara med. Jag lyckas dock inte skicka något meddelande till dig...
  • Mslove
    Vajb skrev 2015-08-05 13:08:43 följande:

Jag försökte gå in på din sida men den var privat så gick inte att skicka något meddelande! Eller är det jag som är kass? Haha

Blev samma sak för mig...
  • Mslove
    sand85 skrev 2015-08-06 16:56:18 följande:

Hur känner ni andra? Är ni glada och förväntansfulla eller har ni små frön av tvivel/oro ibland? Funderar mycket på allt som kan gå fel, både under graviditet, förlossning och efter... Jag mår ganska bra i övrigt, imen på mindre än ett år har jag gått från singel till sambo, kommit in på utbildning som startar i höst, flyttat 20 mil (eller SKA snarare) och nu gravid för första gången . Jag försöker vara snäll mot mig själv, inte gå händelserna eller veckorna i förväg men det är lite överväldigande.

Nån som känner samma eller liknande?

Måste tyvärr erkänna att det dyker upp små frön av oro ibland. Jag vill ju att det ska gå bra, samtidigt som man vet hur vanligt det ändå är med ex missfall. Försöker tänka bort det, men det går inte alltid...

Privatlivet i övrigt är jag inte orolig för, är gift och har fast jobb som jag trivs med.

Vi får försöka tänka på att många gånger löser det sig till något bra i slutändan ??.
  • Mslove

Grattis!

Hoppas du mår bättre snart :)

Atella skrev 2015-08-08 18:55:09 följande:

Hej och grattis alla som plussat! Själv har jag beräknad BF 1 april med tredje barnet. Liksom de två tidigare graviditeterna så har jag blivit diagnosticerad med hyperemesis gravidarum (hg). Har varit inlagd med dropp senaste dagarna och fått Zofran och Lergigan utskrivet så förhoppningsvis får jag behålla nåt framöver.

Grattis! :)
    Maalon skrev 2015-08-08 18:58:16 följande:

Hej! 

Fick plus på stickan imorse :)

Vi är 23 respektive 29 år och första barnet för båda :) Har varit oskyddade i ett år men på andra ordentliga försöket nu med äl-stockor och fokus så tog det :) 

Grattis alla, kramar :)

• Mslove
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 14:45:09 följande:

Jag är fortfarande gravid. Starkare streck idag!! Kan någon bjuda in mig till fb-gruppen ;).

Har skickat meddelande till dig :)
  • Mslove
    lilis skrev 2015-08-12 10:25:53 följande:

Får jag också hoppa in i er fb-grupp? :)

KaffeTös skrev 2015-08-12 10:49:27 följande:

Jag vill gärna också följa med i fb gruppen. Hur hittar jag den?

Har skickat meddelande till er :)
  • Mslove
    Marta2005 skrev 2015-08-12 17:47:38 följande:

[quote=75629134][quote-nick]Mslove skrev 2015-08-12 11:58:25 följande:[/quote-nick]Har skickat meddelande till er :)[/quote-nick]

Hej Mslove!

Jag är oxå gärna med på Facebook! Hur går jag till väga?

Har skickat meddelande :)
    Vivelen skrev 2015-08-12 18:04:32 följande:

Vill också vara med i en fbgrupp om ingen av mina vänner där ser att jag går med i den.

Är beräknad till april den 7:e, väntar mitt första

Har skickat meddelande. Det enda som syns på din Facebook är att du blir vän med någon sv oss dom är med i gruppen. Men det syns inte att du är blir eller är med. Allt du skriver syns endast i gruppen
  • Mslove
    Eckma skrev 2015-08-12 18:27:36 följande:

Jag är också gärna med i fb-gruppen! Bf 8/4, första och helt oplanerat ;)

MissSE skrev 2015-08-12 18:54:16 följande:

Jag är också gärna med i Fb-gruppen, har bf 3 april. :)

Har skickat meddelande till er
  • Mslove
    NerdMe skrev 2015-08-12 19:56:37 följande:

Skrev tidigare men det missades kanske. Vill gärna vara med i Facebook-gruppen.

Har skrivit meddelande till dig
    Mamma 80 skrev 2015-08-12 22:00:30 följande:

Jag vill oxå vara med i FB gruppen. Antar att den är "hemlig" per FB definition?!

Stämmer bra, illa dold hemlighet annars ;P

Har skrivit meddelande till dig
Svar på tråden Aprilbebis 2016