Inlägg från: halfmoon |Visa alla inlägg
  • halfmoon

Aprilbebis 2016

Hej!!

Hoppar in här jag med. Började misstänka häromdagen att jag var gravid då jag mått illa och tappat matlusten. Tog ett gravtest i måndags som först blev positivt ett par minuter efter tiden gått ut. Tog ett nytt igår som visade svagt positivt inom tiden och ytterligare ett idag som definitivt var + inom tiden, har BIM imorgon så idag är 3+6.

Fått lite olika bud på sidor som beräknar förlossningsdatum 14-16 april. Hoppas lilla krypet vill hänga kvar!

Jag är 28 år och detta blir om allt går väl mitt och min sambos första barn. :)

• halfmoon
    sand85 skrev 2015-08-06 16:56:18 följande:

Hur känner ni andra? Är ni glada och förväntansfulla eller har ni små frön av tvivel/oro ibland? Funderar mycket på allt som kan gå fel, både under graviditet, förlossning och efter... Jag mår ganska bra i övrigt, imen på mindre än ett år har jag gått från singel till sambo, kommit in på utbildning som startar i höst, flyttat 20 mil (eller SKA snarare) och nu gravid för första gången . Jag försöker vara snäll mot mig själv, inte gå händelserna eller veckorna i förväg men det är lite överväldigande.

Nån som känner samma eller liknande?

Jag är inte så orolig för min livssituation, mest orolig för att få missfall. Analyserar allt just nu. Mitt illamående försvann i förrgår och idag tyckte jag mig skymta lite blod samt att livmodertappen var mjukare än innan.

Vi har gjort donatorinsemination i Danmark så det känns som att så mycket mer hänger på att det ska fungera. Jag orkar inte tajma ägglossning, hålla på att resa och hitta på ursäkter till att inte va på jobbet och betala massa pengar fler månader. Tror att jag skulle vara betydligt lugnare och mindre orolig för missfall om det var så att ett missfall inte innebar så mycket krångel. Såklart skulle jag nog oroa mig lite ändå.
  • halfmoon

Och där fick jag för att jag nojade över att illamåendet försvann häromdagen. Har mått hemskt illa under eftermiddagen och haft svårt att äta, tappar matlusten helt. Nyss kräkts för första gången efter att illamåendet trappades upp ytterligare. Inte hjälpte det att spy Heller utan mår lika illa igen. Men det är värt det bara allt går bra och lilla klumpen får fortsätta frodas. Lite orolig dock om det kommer bli värre, bara 4+2.

• halfmoon

Fick en blödning idag och förbereder mig på det värsta.

Ringde kliniken där jag gjort utredning under våren och fick en tid för vul när jag är i v 6+5. Så oavsett om det fortsätter blöda eller inte så får jag kanske ett besked... bara ett par jobbiga veckor tilldess.

Bara att förbereda sig på att börja med ältest och resor för insemination igen... :'(

Svar på tråden Aprilbebis 2016