Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Aprilbebis 2016

Land1991 skrev 2015-07-30 13:18:11 följande:

Tjing!

Jag hoppar in och joinar er här, jag fick mitt plus i morses och är väldigt tidigt då min mens är beräknad om 5 dagar. Men jag är överlycklig och hoppas att allt går vägen denna gången, (fick ett missfall för drygt 2år sedan i v12)

Lite kort om mig, Jag är 24 år o bor i Göteborg med min sambo, just nu driver vi eget annars jobbar kag på en förskola med mindre barn! Så barn står mig varmt om hjärtat smile1.gif

Ska bli kul o följas åt med er, o grattis alla??????

phpSMmi5R15191.jpg

Ett till galet tidigt plus här på äl +9. Tidigt MF förra cykeln, så hoppas skrutten gillar läget den här gången!
  • Symetrical
    EmPe skrev 2015-07-30 14:58:20 följande:

Grattis till alla nya!

Sorry om jag ältar men vet fortfarande inte vad som händer. Gjorde ett nytt cb-test precis (det nedersta) och det ser likadant ut som det andra som togs i lördags och i måndags. Någon som har erfarenhet av svaga streck men ändå gått en hel graviditet? Och varför visade stickan i morse nästan ingenting? Man blir förvirrad.. phph4TW3711277.jpg

Jag tycker då att nedersta ser starkare ut!
    Kan inte ägget fäst sent då..?
  • Symetrical

Tack så mycket!

Jag är 31 år, har en son på 2,5 år (född jan -13)
    Förlovad (med han den där som är som ingen annan för mig) och vi bor i hus i Tyresö lite söder om Stockholm.
    Bott i Stockholmstrakten i 12 år, men kommer ursprungligen från Skåne.

• Symetrical
    LjuvaMirakel skrev 2015-07-30 17:55:33 följande:

Helt klart en ökning sedan första testet den 26:e. Så svårt att förstå att jag verkligen är gravid och att jag förhoppningsvis får bli mamma igen. Ofattbart! Så lycklig men rädd samtidigt. phpuBwh1f72284.jpg

Så det "ska" kännas ju!
  • Symetrical

BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet
    Backsvala - 4 april, första barnet
    miillaw - 4 april, första barnet
    Nystjärna - 7 april
    Symetrical - 12 april, andra barnet

• Symetrical
    Bebisfeber84 skrev 2015-07-30 23:07:43 följande:

Hej hej :) jag plussade i söndags på bim -4. Detta är första barnet men hade MA i våras. Bf 6 april :)

Välkommen raring! :-*
  • Symetrical
    miillaw skrev 2015-07-31 18:39:32 följande:
    Haha, jag blir lika tokig också på det där.

Jag hade äl 19e juli, testade positivt grav.test igår 30e juli och den visade 1-2 veckor och samtisigt enligt gravidappen i mobilen säger den v.5 (4+3). Och enligt den uträkningen är bf 2016-04-04. Hmm..
    Jag hade äl 21/7 och har bf ca 12/4 (13/4 enligt vissa sidor)

Lättast är att räkna från två veckor innan äl (om man vet när den inträffade) och på en 28 dagars cykel. Då blir det mest tillförlitligt, även om det såklart även spelad in hur lång tid det tog för ägget att fästa.

Jag fick till exempel tidigt MF och hade därför inte äl förrän på dag 41, så räknar som om mensens första dag var 7/7, annars hade jag varit i typ v 9 nu.
  • Symetrical
    snöflinga82 skrev 2015-08-01 10:49:16 följande:

Hej hej, hoppar in här hos er!
    Plussade redan svagt i torsdags kväll (3+2!) då jag kände igen mina typiska symtom. Har haft två missfall under vår resa som startade förra hösten. Ett i v.6 och ett MA i vecka 10:( Hårt psykiskt och fysiskt, och nu förväntar jag mig absolut ingenting. Svårt att ens tro på det här och att det ska gå vägen ända till april...
    BF 12 april...men det kan ju ändras, hoppas jag kan få ett tidigt VUL med min "bakgrund".Tog ett test imorse också och det var starkare, så det känns bra än så länge :) Första barnet btw..

Hej och välkommen!

Samma bf som jag!

Plussade också väldigt svagt i torsdags på äl +9 och nu idag aningen starkare (så att det syntes inte bara på lloyds testa tidigt, utan även testlagrets sticka)

Förstår din oro! Jag fick väldigt tidigt MF förra cykeln (visste inte ens att jag var gravid förrän efter störtfloden ägt rum)

Tror också att jag kommer få ett tidigt ul hos min gyn. Tänkte ringa dit på måndag om knytet är kvar då.
  • Symetrical
    snöflinga82 skrev 2015-08-03 11:11:19 följande:
    Det vore kul om vi kunde följas åt om det nu kunde gå vägen:) 
    Har ni mycket symptom?
    Jag har känt illamående till och från, måste upp och kissa varje natt, känslig för dofter, har sjukt känsliga, svullna bröst och är uppsvälld som en ballong på kvällarna. (3+6 idag).
    Är livrädd varje gång jag går på toa att det ska va blod (har en del "lotion"flytningar)...önskar 2 månader bara kunde försvinna och jag vaknar i v.12 :)
    Absolut! Vore jättekul.

Var bor ni någonstans?

Jag känner en hel del illamående och yrsel som kommer och går, samt konstant molvärk/växtvärk. Sover dåligt på nätterna med en hel del insomnia, men är konstigt nog ändå inte särskilt trött (endorfinernas påverkan?) förutom på kvällarna. Än, kanske jag skall säga, för det lär ju komma så småningom!

Bortsett från det har jag fått lite förändrat smaksinne, är smått täppt i näsan hela tiden och har väldigt ömma bröstvårtor.

Galet svullen är jag också (magen ser ut som den gjorde i typ v 18 med sonen), känsligt luktsinne, orkeslös (kondisen tog sitt pick och pack och drog på stört när jag plussade!) och så är jag i princip konstant kissnödig.

Det som gjorde att jag misstänkte att det faktiskt tagit sig den här gången var avsaknaden av pms. Känner mig så harmonisk i hela kroppen. Samma känsla som när jag väntade sonen (tror inte att jag vart arg en enda gång under de 9 månaderna!)

Undrar hur detta kommer utveckla sig när jag redan känner så mycket! :-P
  • Symetrical
    snöflinga82 skrev 2015-08-03 11:11:19 följande:
    Det vore kul om vi kunde följas åt om det nu kunde gå vägen:) 
    Har ni mycket symptom?
    Jag har känt illamående till och från, måste upp och kissa varje natt, känslig för dofter, har sjukt känsliga, svullna bröst och är uppsvälld som en ballong på kvällarna. (3+6 idag).
    Är livrädd varje gång jag går på toa att det ska va blod (har en del "lotion"flytningar)...önskar 2 månader bara kunde försvinna och jag vaknar i v.12 :)
    Absolut! Vore jättekul.

Var bor ni någonstans?

Jag känner en hel del illamående och yrsel som kommer och går, samt konstant molvärk/växtvärk. Sover dåligt på nätterna med en hel del insomnia, men är konstigt nog ändå inte särskilt trött (endorfinernas påverkan?) förutom på kvällarna. Än, kanske jag skall säga, för det lär ju komma så småningom!

Bortsett från det har jag fått lite förändrat smaksinne, är smått täppt i näsan hela tiden och har väldigt ömma bröstvårtor.

Galet svullen är jag också (magen ser ut som den gjorde i typ v 18 med sonen), känsligt luktsinne, orkeslös (kondisen tog sitt pick och pack och drog på stört när jag plussade!) och så är jag i princip konstant kissnödig.

Det som gjorde att jag misstänkte att det faktiskt tagit sig den här gången var avsaknaden av pms. Känner mig så harmonisk i hela kroppen. Samma känsla som när jag väntade sonen (tror inte att jag vart arg en enda gång under de 9 månaderna!)

Undrar hur detta kommer utveckla sig när jag redan känner så mycket! :-P
Svar på tråden Aprilbebis 2016